1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 457  تاريخ مخابره خبر:  ۱۲/۱۰/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511120211  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۳۳:۲۴
    ۱۳۸۵/۱۰/۱۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

20 مستند سينمايي متقاضي حضور در جشنواره فيلم فجر شدند

بيش از 20 مستند بلند سينمايي، از جمله شش فيلم از مرکز گسترش سينماي مستند و تجربي، متقاضي شرکت در بخش «چشم واقعيت» جشنواره فيلم فجر شدند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، محمد آفريده مدير عامل مرکز گسترش سينماي مستند و تجربي با اعلام اين خبر گفت: اين مرکز از ابتداي سال 85 تاکنون و در دوره جديد فعاليت حرفه اي خود تهيه کنندگي بيش از 80 فيلم مستند شامل 15 مستند بلند را بر عهده گرفته که از جمع اين آثار 20 فيلم از جمله شش مستند بلند اين مرکز به بيست و پنجمين جشنواره فيلم فجر ارائه شده است.
    وي با اشاره به ويژگي هاي بارز سينماي مستند در جهت تقويت و پويايي سينماي کشور، افزود: زمينه هاي لازم براي دستيابي به سينماي ملي، حضور پررونق و بانشاط سينماي مستند در سطح جامعه است. چرا که سينماي مستند زيرساخت سينماي ملي محسوب مي شود.
    آفريده تصريح کرد: براي سرمايه گذاري هاي ويژه و توليد مجموعه ها و آثار عظيم سينمايي با موضوعات مشخص، ضرورتا بايد مجموعه اي از آثار کوتاه، انيميشن و به خصوص مستند در طيف هاي گوناگون تهيه شود تا آثار نمونه توليدي، بازتاب و تجلي موثرتري در جامعه و مخاطبان سينما داشته باشد.
    مدير عامل مرکز گسترش سينماي مستند و تجربي در پايان گفت: نگرش مهندس جعفري جلوه معاون امور سينمايي و سمعي و بصري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به سينماي مستند، يک نگاه عميق فرهنگي است و تلاش هاي اين دوره حاصل اين ديدگاه ژرف و شخصيت فرهنگي وي است.
    در چهار دوره گذشته جشنواره فيلم فجر که بخش مسابقه سينماي مستند «چشم واقعيت» اهميت بالايي در آن يافته، تنها چهار فيلم مستند بلند به نمايش درآمده و امسال با افزايش چشمگير توليد آثار مستند سينمايي، شاهد حضور پررنگ اين فيلم ها در جشنواره فجر خواهيم بود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com