1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 626  تاريخ مخابره خبر:  ۴/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511040228  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۳۲:۲۸
    ۱۳۸۵/۱۱/۰۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

فيلم هاي ايراني بخش سينماي آسيا جشنواره فجر تغيير کردند

فيلم هاي ايراني که براي بخش سينماي آسيا در بيست و پنجمين جشنواره بين المللي فيلم فجر در نظر گرفته شده بودند، به طور کامل تغيير کردند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، با تصميم جديد هيئت انتخاب جشنواره فجر، فيلم هاي سينمايي «تک درخت ها» به کارگرداني سعيد ابراهيمي فر، «اتوبوس شب» ساخته کيومرث پوراحمد و «رئيس» کاري از مسعود کيميايي در فهرست فيلم هاي بخش مسابقه سينما آسيا يا جلوه گاه شرق قرار گرفتند.
فيلم «تک درختها» که بر اساس فيلمنامه مشترک سعيد ابراهيمي‌فر و هوشنگ مرادي‌ کرماني ساخته شده است، داستان زندگي آقاي روشن شاعر پير و گمنام شهر کرمان است. پسر او پس از سال‌ها دوري از فرانسه به ديدار پدر و خواهرش فخري مي‌آيد. آقاي روشن، در يک شب شعر در حضور خانواده‌اش اعترافاتي مي‌کند و صبح روز بعد مي‌ميرد. ايرج و فخري براي اثبات هنرمند بودن او براي دفن در قطعه هنرمندان تلاش مي کنند. سعيد پورصميمي، مهدي احمدي، پريوش نظريه، سعيد قرائي و پونه کاربخش بازيگران اين فيلم هستند.
    ابراهيمي فر در رشته مهندسي عمومي و راديو ـ تلويزيون و سينما در امريکا تحصيل کرده و شروع فعاليت سينمايي اش از سال 1363 است. وي تاکنون فيلم‌هاي سينمايي «نار و ني»، «سه راه حل براي يک مسئله» و «مواجهه» را کارگرداني کرده است.
    «اتوبوس شب» که بر مبناي فيلمنامه مشترک پوراحمد و حبيب احمد زاده نوشته شده، داستان فعاليت نوجوان رزمنده‌اي است که بايد به تنهايي چندين اسير عراقي را به پشت جبهه منتقل کند، اما در اين کار با مشکلاتي مواجه مي‌شود و به دلايل مختلف، کسي با وي همکاري نمي‌کند و مجبور مي‌شود که اين کار را به تنهايي انجام دهد و در اين راه اتفاقاتي برايش پيش مي‌آيد. خسرو شکيبايي، محمدرضا فروتن، کورش سليماني، امير زند، مهرداد صديقيان و احمد کاوري بازيگران فيلم هستند.
    اين سينماگر فعاليت هنري خود را از سال 1352 با نوشتن نقد فيلم آغاز کرده و از پرکارترين کارگردانان ژانر کودکان و نوجوانان است. مجموعه تلويزيوني «قصه هاي مجيد» محبوبيت ويژه‌اي براي اين فيلمساز به همراه آورد. وي سابقه فعاليت در حوزه هاي کارگرداني، فيلمنامه نويسي، تدوين و تهيه کنندگي را دارد و در هشتمين جشنواره فيلم‌هاي اصفهان جايزه ويژه هيأت داوران مسابقه فيلم هاي ايراني را دريافت کرد و در سال 74 سيمرغ بلورين بهترين کارگرداني را از جشنواره فجر براي «خواهران غريب» دريافت کرد.
    فيلم «رئيس» درباره مردي به نام رضا است که به خاطر پسرش سيامک که در نهايت تباهي قرار دارد وارد ايران مي‌شود. او از گذشته يک دوست پليس دارد. رئيس، پخش کننده اي بسيار تبهکار است. سيامک عاشق دختري معتاد شده است و هر دو از دايره رئيس بيرون آمده‌اند.اتفاقات زيادي در برخورد ميان اين افراد به وجود مي آيد. فرامرز قريبيان، امين تارخ، پولاد کيميايي، مهناز افشار، لعيا زنگنه، خسرو شکيبايي و داريوش ارجمند بازيگران اصلي فيلم هستند.
    کيميايي فعاليت سينمايي اش را با دستياري ساموئل خاچيکيان از سال 1344 آغاز کرده است و در سال 1347 نخستين فيلمش را ساخت. «پسر شرقي»، «بيگانه بيا»، «قيصر»، «رضا موتوري»، «گوزن‌ها» و «غزل» تعدادي از ساخته هاي پيش از انقلاب اين کارگردان و «خط قرمز»، «تيغ و ابريشم»، «گروهبان»، «ضيافت»، «سلطان» و «فرياد» عنوان برخي از آثار پس از انقلاب اين فيلمساز را تشکيل مي دهد.
    در بخش سينماي آسيا جشنواره فيلم فجر امسال آثار خارجي «تحصيلدار»، «پرستوي آبي»، «برخورد حساس»، «عبور از غبار»، «جي»، «هاي ـ بي / روزهاي آتش»، «خوشبختي ساکائيس»، «پنج مبارز» و «هلال ماه» نيز حضور دارند که بيشتر آنها آثار سينماي کشورهاي جنوب شرق آسيا هستند.
    «تحصيلدار» به کارگرداني جفري جتوريان محصول سال 2006 کشور فيليپين است. اين فيلم که بر اساس فيلمنامه اي از رالستون جوور به تصوير کشيده شده، درباره مردي به نام آمليتا يا «آمي» است که تحصيلداري پا به سن گذاشته محسوب مي شود. وي هر روز به محلات فقيرنشين مي‌رود تا پول شرط‌ بندي را جمع‌آوري کند. جينا پارينو، نيکو آنتونيو، سوليمان کروز و رن دل روساريو بازيگران فيلم هستند.
    جفري جتوريان بيش از 15 سال به عنوان دستيار توليد، منشي صحنه، طراح صحنه، طراح توليد و دستيار کارگردان در سينما فعاليت کرده است و نخستين ساخته سينمايي وي در مقام کارگردان «وارد شو عشق» نام دارد.
    «پرستوي آبي» ساخته يون جونگ چان در سينماي کره در سال 2005 است. اين فيلم در سال ‌ 1910 اتفاق مي افتد. زماني که کره مستعمره ژاپن بود. پارک کيونگ دختر 11 ساله اي است که آرزو دارد مانند پرستو در آسمان پرواز کند. روزي هواپيمايي را در آسمان مي‌بيند و تصميم مي‌گيرد خلبان شود. وقتي به سن جواني مي رسد با اين هدف به ژاپن مي‌رود. هزينه تحصيل را با تعميرات ماشين و رانندگي تاکسي تأمين مي‌کند. عشق او نسبت به سرباز کره‌اي که مشغول خدمت در ارتش ژاپن است، اتفاقاتي را به وجود مي آورد. جانگ جين يانگ، کيم جو هيوک و تورو ناکامورا بازيگران اصلي فيلم هستند.
    برخورد حساس محصول سال 2005 از سينماي هند و کاري از سکار داس است. فيلم داستان رويارويي خانواده مهاراجه هاي سابق و يک تجزيه‌طلب را بيان مي کند که به عنوان پناهجو به خانه آنان وارد مي‌شود. دبکانتا چاکرابورتي تدوينگر و چيروديپ داسگوپتا آهنگساز فيلم هستند و روپا گانگولي، شيلا جيت، سوميترا چاترجي و هاردان بانديو پاديا در آن بازي مي کنند.
    سکار داس تاکنون در زمينه بازيگري، کارگرداني تئاتر و نمايشنامه‌نويسي فعاليت کرده است. وي دانش‌آموخته کالج سينت آگزاوير است و از شاگردان ژان کلود کاريه و نيرود مهاپترا محسوب مي شود. اين فيلمساز به خاطر ساخت فيلم "پروهور" تاکنون جوايز داخلي و بين‌المللي زيادي را به دست آورده است.
    "عبور از غبار" به کارگرداني شوکت امين کرکي سال 2006 در کشورعراق ساخته شده و داستان زندگي يک پسر پنج ساله عرب به نام "صدام" را روايت مي کند که در جريان حمله امريکا به عراق گم مي‌شود. دو مبارز کرد او را در بحبوحه جنگ مي‌يابند. در اين فيلم تورج اصلاني فيلمبردار، ابراهيم سعيدي تدوينگر، محمدرضا درويشي آهنگساز و بهروز شهامت صداگذار هستند و عادل عبدالرحمن، حسين حسن، عبدالله عويد، ايام اکرم، احلام نجات در آن بازي مي کنند.
    شوکت امين به خاطر حمله ارتش عراق ناچار شد در سال 1975 با خانواده اش به ايران بيايد و تا سال 1999 در ايران اقامت داشت. وي در عرصه تئاتر، تلويزيون و سينما در ايران و کردستان عراق فعاليت کرد و فيلم‌هايش به بسياري از جشنواره‌ها خارجي راه يافتند و جوايزي نيز به دست آوردند. اين کارگردان در سال 2002 نخستين جشنواره فيلم کوتاه اربيل را در عراق برگزار کرد.
    "جي" ساخته اي از ريري ريزا و محصول سينماي اندونزي در سال 2005 است. در اين فيلم سوهوک جي که دانشجو رشته تاريخ است وارد فعاليت هاي سياسي مي‌شود. نيکلاس ساپوترا، ‌جاناتان موليا و توماس ناويليس بازيگران فيلم هستند. يودي داتائو فيلمبرداري و ساستا سونو تدوين اين اثر را برعهده دارند.
    ريري ريزا در سال 1993 از انستيتوي هنرهاي جاکارتا در رشته کارگرداني فيلم دانش آموخته شده است. نخستين فيلم او "کول رساک" نام دارد که در سال 1998 ساخته شد.
"هاي ـ بي / روزهاي آتش" عنوان فيلمي از آثار بانمي تاکاهاشي است که در سال 2005 در سينماي ژاپن ساخته شده است. شوهر کيوکو وي را رها مي‌کند. اين زن در دوره اي که هيچ زني اجازه نداشت مالک کارگاه باشد، به کار سراميک‌سازي مشغول مي شود. او ضمنا پيشتاز تأسيس بانک مغز استخوان در ژاپن است. يوکو تاناکا، شونسوکه کوبوزوکا، اري ايشيدا، ايتوکو کيشيبه و ري يو‌شي‌اي بازيگران فيلم را تشکيل مي دهند.
    بانمي تاکاهاشي متولد 1949 در نارا ژاپن است. او فيلمسازي را از 23 سالگي شروع کرد و بيش از 50 فيلم در کارنامه‌ هنري خود دارد.
    فيلم هلال ماه محصول سال 2003 کره جنوبي است و کارگرداني آن را يانگ جيل سو برعهده دارد. داستان فيلم سال هاي آغازين دهه 1970 را به تصوير مي کشد که پسر نوجواني به نام "نانا" از خواهرش اوگي جدا مي‌شود و در دهکده‌اي ساحلي با مادربزرگ خود زندگي مي‌کند. آسيب ديدگي شديد مادربزرگ و از کار افتادگي وي با مسافرت اوگي به شهر نزديک محل اقامت مادربزرگش همراه مي شود. "نانا" که ابتدا از نبودن خواهرش در کنار خود خوشحال است کم‌کم دلش براي او تنگ مي‌شود. هان يه رين، جانگ سئو هي، کانگ بو جا و ‌لي يو سئوب بازيگران فيلم هستند.
    يانگ جيل سو 52 ساله در سال 1999 از کره شمالي گريخت. وي به خاطر ارايه طرح هاي مدادي اش در کره جنوبي به شهرت رسيدو در 1985 نخستين فيلم خود با عنوان "درون شب" را ساخت. او در اقتباس‌هاي سينمايي تبحر خاصي دارد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com