1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 481  تاريخ مخابره خبر:  ۴/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511040225  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۲۷:۱۵
    ۱۳۸۵/۱۱/۰۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

مسئول روابط عمومي جشنواره فيلم فجر:

تكليف سيمرغ مردمي سينماي ايران روز‌هاي آينده روشن مي‌شود

مسئول روابط عمومي جشنواره بين‌المللي فيلم فجر گفت: تمام سعي ما اين است كه جايزه سيمرغ مردمي در جشنواره امسال اهدا شود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، حبيب ايل بيگي گفت: هنوز تصميم‌ خاصي در مورد چگونگي اهداي اين جايزه در بنياد فارابي گرفته نشده است ولي در عرض يكي دو روز آينده تصميم‌گيري در اين مورد انجام مي‌شود.
    ايل بيگي در پاسخ به سوال ديگري در مورد احتمال عمل كردن به پيشنهاد خانه سينما مبني بر انتخاب يك شخصيت حقيقي براي نظارت بر اين جايزه گفت: ممكن است اين پيشنهاد را عملي كنيم ولي گزينه‌هاي ديگر را هم مدنظر داريم.
    در 9 سال اخير در سينماهاي مخصوص جشنواره، تماشاچياني كه به ديدن فيلمها مي‌رفتند در كنار در ورودي سينما صندوق‌هاي نظر سنجي را با فرم‌هاي مخصوص مي ديدند كه براي انتخاب بهترين فيلم از ديد مردم بود. معمولا اين سيمرغ به فيلمي مي‌رسيد كه از طرف هيات داوران نيز به عنوان فيلم برتر انتخاب شده بود و هر سال اين روند بدون سر و صدا و جنجال ادامه داشت.انتخاب مستقيم فيلم توسط مردم و تاثيرات غير مستقيمي كه اين انتخاب بر جريان اقتصادي سينما مي‌گذاشت حضور اين سيمرغ را طي دوران كوتاهي كه از اهدا آن مي‌گذشت براي سينماي ايران بسيار مغتنم ساخته بود.
    مشكل از 4 روز پيش شروع شد كه علي معلم سخنگوي خانه سينما در گفتگويي اعلام كرد امسال خانه سينما قصد ندارد شمارش آراي مربوط به سيمرغ مردمي را انجام دهد.
دلايل او اين بود كه مكانيزم درستي در نحوه شمارش آرا وجود ندارد: «چون مي‌توان احتمال شبهه و اشتباه را در آراي دستي وارد دانست تا وقتي سيستم راي‌گيري كامپيوتري نباشد ما اين كار را انجام نمي دهيم».
    در حالي كه مسئولان برگزاري جشنواره سعي داشتند رضايت مجدد خانه سينما را براي انجام اين كار به دست بياورند، حرفهاي رضا مير كريمي به موضوع شكل و سمت جديدي داد. او نيز در حالي كه نپذيرفتن اين مسئوليت را به دلايل كارشناسي مرتبط مي‌كرد به اين نكته اشاره كرد كه از مهر ماه اين موضوع به بنياد فارابي اعلام شده و پيشنهادهايي هم براي انجام دادن هر چه بهتر اين مراسم به بنياد سينمايي فارابي داده است.
    دبير جشنواره بين‌المللي فيلم فجر هم در گفتگويي اعلام كرد كه اميدوار بود خانه سينما تصميم‌ ديگري مي‌گرفت.
    با توجه به اينكه بنا بر گفته هر دو طرف ( بنياد سينمايي فارابي و خانه سينما) از مهر ماه موضوع عدم شمارش آراء توسط خانه سينما مطرح شده بود، بنياد سينمايي فارابي 5 ماه فرصت داشت كه يا جايگزيني براي خانه سينما پيدا كند يا با همكاري اين نهاد، مشكلات گزارش شده براي نحوه اهداي اين سيمرغ را حل كند.
    در هر صورت با اظهارات اخير مسئول روابط عمومي جشنواره بين‌المللي فيلم فجر اميد دوباره به اهداي اين سيمرغ در جشنواره امسال پديدار شده است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com