1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 460  تاريخ مخابره خبر:  ۴/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511040207  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۵۱:۲۴
    ۱۳۸۵/۱۱/۰۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

ارزيابي مثبت وزير ارشاد از عملكرد سينماي ملي ايران

جشنواره فيلم فجر نشانگر كارنامه يك ساله سينماي ايران است و كارشناسان مي توانند بر اساس آن براي سالهاي آينده نيز برنامه ريزي كنند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، محمدحسين صفارهرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره نشاني جديدي كه جشنواره فيلم فجر امسال به سينماگران خواهد داد گفت: شعار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين دوره رويكرد دوباره به هويت اسلامي، ايراني و شرقي است. ما از جانب رسانه هاي غربي در معرض تهاجم فرهنگي قرار داريم و سينما به عنوان هنر و رسانه اي فراگير قادر است توطئه هاي دشمن را خنثي كند.
    وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: هنرمندان سينما با وجداني آگاه و بيدار همواره در صحنه حضور داشته اند و وظيفه دوستان ما در معاونت سينمايي تذكر به اين وجدان هاي آگاه است.
    محمدحسين صفارهرندي در ادامه گفت: جشنواره فيلم فجر امسال به اعتبار ماه محرم و احترام به ساخت مقدس امام حسين (ع) دوازدهم بهمن ماه با سوگنامه اي بدل از مراسم گشايش توسط اهالي سينما برگزار مي شود.
    صفارهرندي با توجه به ويژگي هاي جشنواره بين المللي فيلم فجر امسال ادامه داد: فيلمهاي مستند كه پيش از اين چندان به آن توجه نمي شد در اين دوره جشنواره جاي خود را باز كرده و طرفداران زيادي خواهد داشت.
    وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي معرفي سينماي جهان به ويژه سينماي آسيا كه در سالهاي اخير جهش قابل توجهي داشته را از ديگر بخش هاي جشنواره برشمرد و گفت: ارائه فيلمهاي سينمايي دفاع مقدس قابل قبول است و فيلمسازاني كه با فيلم اولشان در جشنواره حضور يافتند و تنوع فيلمها در موضوع هاي مختلف سياسي، اجتماعي، خانواده و كودك و نوجوان نيز فيلمهايي با مباحث روز جامعه، اين جشنواره را به جشنواره قابل قبولي بدل كرده است.
    صفارهرندي، درك مزيت ها و نقاط قوت سينماي كشور و رفع سرگشتگي در جهت گيري حوزه سينما را از جمله اقدام هاي معاونت امور سينمايي عنوان كرد و گفت: طبيعي است كه در اين راه يابد به سينماي مقبول دنيا نيز اهتمام ورزيد تا سينماي كشور رونق خود را بازيافته و در دل جهانيان جلوه كند.
    وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: اگر فيلمها تنها در جشنواره حضور يابند اما در ديگر كشورها بيننده اي پيدا نكند به رونق سينما كمكي نخواهد كرد و چه بسا ممكن است ما را نيز فريب دهد.
    صفارهرندي اظهار داشت: مشكلات سينما هنگامي برطرف خواهد شد كه سينماگران خوب ما با حمايت هاي معاونت سينمايي به سمتي بروند كه هم در داخل، مطلوب مردم قرار گيرند و هم در خارج از كشور در جشنواره هاي معتبر جهاني كم نياورده و در تصرف گيشه هاي جهاني نيز توفيق به دست آورند.
    وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه برگزاري جشنواره هاي موسيقي و تئاتر فجر را از نگاه صاحبنظران قابل قبول توصيف كرد و گفت: جشنواره هاي موسيقي و تئاتر در فضايي آرام و توأم با تحرك و نشاط كافي برگزار شد. در حوزه موسيقي به سمتي حركت كرديم كه بتدريج معيارهاي موسيقي ارزشمند و فاخر مورد نظر مقام معظم رهبري دست يابد. وي توليدات مختلف نمايشي و موسيقي در موضوع هاي تاريخ اسلامي و آرمان هاي انقلاب اسلامي را ارج نهاد و گفت: در سالي كه به نام پيامبر اعظم (ص) نامگذاري شده، كارهاي شايسته اي نظير «سمفوني پيامبر اعظم (ص)» از سوي اهالي هنر با نقبي بر تاريخ اسلام، توليد شده و به يادگار مانده است.
    وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: اهالي موسيقي همراهي خودشان را با آرمان اين روزهاي مردم ايران بخوبي نشان دادند و توليد سمفوني هسته اي گواهي بر اين مدعاست كه اهالي موسيقي جداي از بطن مردم براي پيگيري چنين خواسته اي نيستند.
    صفارهرندي درباره نمايش هاي اجرا شده در جشنواره تئاتر فجر نيز اظهار داشت: يكي از دلايل موفقيت جشنواره تئاتر را مي توان در اين نكته جست و جو كرد كه در جشنواره نمايش هايي روي صحنه رفت كه در طول سال نيز اجراي عمومي داشتند و در واقع اين نمايش ها با انتخاب مردم روي صحنه رفته است.
    وزير ارشاد با اشاره به جشنواره تئاتر رضوي ادامه داد: اين دوره از جشنواره تئاتر رضوي در مقامي بالاتر از سالهاي گذشته مي ايستاد و با تكيه بر تاريخ اسلام هنرمندان آثار در خوري را پيرامون سال پيامبر اعظم (ص) ارائه دادند.
    صفارهرندي درباره جشنواره شعر نيز گفت: پس از غفلتي كه سالها پيرامون شعر صورت مي گرفت امسال دوستان تمهيدي انديشيده اند تا جايزه اي به شعر اختصاص يابد. ادبيات داستاني و كتاب هاي ديگر در بخش بهترين كتاب سال مورد ارزيابي قرار مي گيرند كه چون اين جايزه در ايام دهه فجر اهدا مي شود در زمره جشنواره هاي اين ايام قرار گرفته است.
    صفارهرندي درخصوص اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي نظم بخشيدن به عزاداري هاي ماه محرم، چاپ و توزيع كتابهاي مرتبط با وقايع عاشورا و نوحه هاي باوقار و عاري از پيرايه هاي نامناسب، بيمه كردن دستجاب عزاداري و تأمين كالاهاي مورد نياز هيأت هاي عزاداري را از جمله اقدامات اين وزارتخانه برشمرد.
    وي نظم بخشيدن به شمايل هاي وقايع عاشورا را از ديگر اقدامات اين وزارتخانه برشمرد و گفت: يكي از مسائلي كه در سالهاي اخير برخي دستجاب عزاداري بدان مبتلا بودند استفاده از سمبل ها و شمايل هايي است كه با واقعيات تاريخي مطابقتي نداشتند.
    صفارهرندي گفت: اگرچه برخي تصاوير كه از سوي هنرمندان، تصويرگري مي شود، برخاسته از عمق ارادت ورزي آنهاست اما گاه براساس توجه نكردن به برخي مسائل جنبي، وهن ائمه معصومين (ع) را موجب مي شد. ما در كنار نهي اين قبيل شمايل ها كار ايجابي و اثباتي را اقدام به توليد شمايل هايي با موضوع هاي عاشورايي مناسب سازي كرديم كه در حال توزيع است.
    وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به بودجه سال آينده اين وزارتخانه اشاره كرد و افزود: اگرچه انتظاري كه در جهش بودجه اين وزارتخانه در سال آينده داشتيم، ممكن است تحقق نيابد، اما ظرفيت هايي در بودجه كشور پيش بيني شده كه در صورت تحقق اين ظرفيت ها شاهد بودجه مناسبي در اين بخش خواهيم بود.
    صفارهرندي در ادامه درباره حركت هاي معاونت سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: با شروع به كار معاونت سينمايي در دوره جديد در حقيقت باب تعامل نزديك تر ميان مديريت سينمايي با اهالي سينما گشوده شده است. كساني اين وظيفه را عهده دار شدند علاوه بر مقبوليت در ميان جامعه هنري و سينمايي كشور در جلب اعتماد اهالي سينما و هنر نيز موفق بودند.
    وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين راه پيموده شده در يك سال گذشته براي پويانمايي هنر و سينما را راهي صحيح ارزيابي كرد و ادامه داد: اعتماد متقابل ميان اهالي سينما و مديريت سينمايي اين شده است كه امروز در كارنامه فيلمهاي ارائه شده به جشنواره فجر شاهد تحولي مثبت در كيفيت و كميت هستيم كه به عنوان مشخصه غرورآفرين اهالي سينما و مجموعه وزارتخانه از آن ياد مي كنيم.
    صفارهرندي اظهار داشت: امروز به قضاوت اهالي فرهنگ و هنر بيش از دو سوم توليدات سينمايي دريك سال گذشته به صورت قابل توجهي نسبت به گذشته مثبت ارزيابي شده است. همين كه بخش قابل توجهي از اهالي هنر با درك دغدغه ها و  دلمشغولي هاي جامعه و جريان هاي ناظر بر عمل اهالي فرهنگ كار خود را به گونه اي ارائه مي دهند كه ضمن برخورداري از ملاك هاي حرفه اي در چارچوب مرزهاي اعتقادي و اخلاقي قابل تقدير است.  
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com