1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 459  تاريخ مخابره خبر:  ۳/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511030215  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۳۴:۴۲
    ۱۳۸۵/۱۱/۰۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

«زمستان است» و «تهران انار ندارد»

جشنواره‌ بين‌المللي فيلم «روتردام» هلند، در بخش ويژه‌اي تهران را به نمايش مي‌گذارد‌

در خلال برپايي سي‌وششمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم «روتردام» كه امسال از 24 ژانويه (4 بهمن) در كشور هلند برگزار مي‌شود، بخش ويژه‌اي با عنوان «تهران» ‌به نمايش فيلم‌هاي كوتاه و بلند ايراني اختصاص يافته است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، جشنواره‌ فيلم «روتردام» اين رويداد سينمايي كه يكي از معتبرترين فستيوالهاي فيلم اروپايي به شمار مي‌رود، منعكس كننده جريان روز سينما است.
    بخش ويژه‌اي كه امسال به تهران اختصاص پيدا كرده است، از سال 2005 به عنوان «نقطه داغ» هرساله يك پايتخت مطرح در دنيا را از طريق فيلم معرفي مي‌كند و امسال تهران را با فيلمهاي «زمستان است» به كارگرداني رفيع پيتز، «امامزاده و اينترنت» به كارگرداني رضا حائري، «آقاي هنرمند» كاوه‌بهرامي‌مقدم و «تهران انار ندارد» بخشي، قرار است در اين بخش به نمايش بگذارد.
    دبير جشنواره فيلم روتردام در پيامي، با اشاره به ويژگيهاي برتر سينماي ايران و فيلمسازان جوان كشورمان، آورده است: در سينماي ايران يكي از برجسته‌ترين سينماهاي جهان است و تهران يكي از پيشرفته‌ترين شهرهاي خاورميانه است و رابطه بهتر غرب با ايران، در گرو شناخت صحيح فرهنگ اين كشوراست كه اين امر، دليل قرار دادن بخش ويژه مرور سينماي نوين ايران در جشنواره فيلم روتردام بوده است.
    برپايه اين خبر، مسابقات جوايز "Vpro"جشنواره روتردام در حال حاضر به مكاني براي شناسايي افراد مستعد تبديل شده‌ است و منعكس كننده برنامه‌هاي طويل المدت و جذاب جشنواره نيز هست.
    فيلمسازان براي شركت در اين رخداد هنري نيازي به پرداخت وروديه ندارند و آثار كوتاه كمتر از 60 دقيقه و مستندها تا اول اكتبر و فيلم‌ي بلند تا اول نوامبر هر سال فرصت ارسال دارند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com