1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 481  تاريخ مخابره خبر:  ۳/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511030207  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۴۲:۱۲
    ۱۳۸۵/۱۱/۰۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

پيش‌بيني کيفيت جشنواره فجر در يک نما ـ عباس رافعي:

جشنواره بيست و پنجم فيلم فجر غافلگيرکننده خواهد بود

با توجه به اينکه نسل سوم فيلمسازان ايراني حضوري گسترده در بيست و پنجمين جشنواره فيلم فجر دارند، به نظر من اين جشنواره براي مخاطبان غافلگيرکننده خواهد بود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، عباس رافعي درباره ارزيابي فيلم هاي حاضر در جشنواره گفت: با نگاهي به اسامي سازندگان فيلم ها مي توان نتيجه گيري کرد نسل جديد فيلمسازان ايراني حضوري گسترده در اين عرصه پيدا کرده اند. به نظر من، نسل سوم کارگردان هاي ايراني پا به عرصه توليد حرفه اي گذاشته اند. اين نسل از نظر انتخاب مضمون و به کارگيري ساختارهاي سينمايي هنوز جوان هستند و در زمينه ارائه و به کارگيري شيوه خاصي از توليد تثبيت نشده اند. همين مسئله توليد فيلم هاي متفاوتي را در پي دارد.
    وي خاطرنشان کرد: به عقيده من، هر اندازه که تعداد فيلم هاي حاضر در جشنواره بر اساس اين نوع ساخته ها افزايش پيدا کند، سطح برگزاري جشنواره بالاتر مي رود. من فکر مي کنم امسال فيلم هايي جلب توجه خواهند کرد که هيچ کس پيش از نمايش و رقابت آنها در جشنواره فکرش را هم نمي کند. به عبارت ديگر، آثاري در جشنواره امسال جلوه بيشتري خواهند داشت که منتقدان و حتي دست اندرکاران سينما روي آنها حساب باز نمي کنند.
    اين کارگردان در خصوص حضور گسترده آثار عرصه دفاع مقدس در جشنواره امسال اظهار داشت: توليد اين نوع فيلم ها سفارش داده شده اند. با توجه به اينکه طي سال هاي اخير جاي خالي اين نوع آثار احساس مي شد، ساخت تعدادي فيلم در اين ژانر به تهيه کنندگان و فيلمسازان سفارش داده شده است. البته نمي دانم چه لزومي دارد تا اين اندازه در ساخت اين فيلم ها شتاب وجود داشته باشد. چون برخي از اين نوع آثار هنوز در مرحله توليد و فيلمبرداري قرار دارند و نامشان در ميان آثار حاضر در بخش مسابقه است. اين تعجيل به شدت روي کيفيت فيلم ها تاثير منفي مي گذارد. به عقيده من مديران سينمايي کشور با ارايه اين نوع فيلم ها قصد اعلام اين موضوع را دارند که در ارايه اين دست فيلم ها کم فروشي نکرده اند.
    رافعي تاکيد کرد: البته در ميان آثار دفاع مقدس امسال فيلم هايي نيز وجود دارند که از ابتداي نگارش فيلمنامه تا رسيدن به مرحله ساخت حدود دو سال وقت صرف کرده اند. چنين روند طولاني در امر توليد براي بخش خصوصي امکانپذير نيست. حضور چنين فيلمي در کنار آثاري که با بودجه هاي کم توليد شده اند، چندان عادلانه و منطقي به نظر نمي رسد. از سوي ديگر، اميدوارم اين شيوه برنامه ريزي مديران سينمايي براي توليد فيلم به گونه اي نباشد که يک سال تعداد زيادي اثر در يک ژانر مشخص توليد شود و ديگر گونه هاي توليد دور از نظر بمانند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com