1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 518  تاريخ مخابره خبر:  ۲/۱۰/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138510020227  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۴۴:۴۸
    ۱۳۸۵/۱۰/۰۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

جشنواره فيلم فجر امسال به سينماگران نشاني‌هاي جديد مي‌دهد

در جشنواره بيست و پنجم فيلم فجر نشاني‌هاي جديدي در خصوص تحليل، توصيف و تعبير مبتني بر فرهنگ و هويت ملي، ديني، شرقي و ايراني به سينماگران عرضه مي‌کنيم.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، محمدرضا جعفري جلوه، معاون امور سينمايي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، درباره سياست هاي معاونت سينمايي براي برگزاري جشنواره فيلم فجر گفت: طبيعي است مهمترين انتظاري که از برگزاري جشنواره مي رود، تحکيم شعائر و برنامه هايي است که در جشنواره بيست و چهارم در حد امکان پيگيري شد.
    وي خاطرنشان کرد: مهمترين جلوه برنامه هاي اين دوره رويکردي فرهنگي و هويتي بوده و خواهد بود که توانستيم در جشنواره بيست و چهارم در آئين افتتاحيه و اختتاميه در نشاني هاي جشنواره چنين رويکردي را بروز دهيم و به آن ميزاني که مقدور بود نشاني به سمت و سوي مورد نظر را در دستور کارمان قرار داديم . طبيعي است که امسال بايد فراتر از اين مسئله عمل کنيم.
    جعفري جلوه تاکيد کرد: امسال در جشنواره ما رويکردي عميق تر را در اين راستا مشاهده مي کنيم. اتفاقاتي که در جشنواره بيست و پنجم افتاده تحليل، توصيف و تعبير صريح مبتني بر فرهنگ و هويت ملي، ديني، شرقي و ايراني است. از بخش هاي مختلف جشنواره ما بخش مسابقه سينماي ايران را با نشان "سوداي سيمرغ" در دستور کارمان قرار داديم. جهت گيري به سمت و سوي سيمرغ آرماني که مقصد عالي سينماي ملي است و از سيمرغ زميني تا سيمرغ آسماني رويکرد استعلايي، جدي و متعالي مطرح است.
    معاون سينمايي وزير ارشاد افزود: در بخش مسابقه سينماي ايران از يک جايزه ويژه نيز سخن گفته ايم. در واقع جايزه ويژه سينماي ايران به نگاه ملي، اثر برگزيده در اين زمينه غني ترين اثري است که لبريز از غرور و عرق متبلورکننده فرهنگ و هويت اسلامي و ايراني بوده و منافع و مصالح ملي را در دستور کارش قرار داده باشد. اين يک حرکت بالنده است و جرياني برانگيزاننده به سمت و سويي که مي بايد.
    وي در ادامه تاکيد کرد: در بخش مسابقه بين الملل "جام جهان نما" را به عنوان اصلي اين بخش انتخاب کرديم، با آن نگاهي که در فرهنگ و حکمت و عرفان اسلامي ايراني وجود دارد و ضمناً در بخش مسابقه بين الملل از مسابقه سينماي آسيا با عنوان "جلوه گاه شرق" نشاني داده شده است. در واقع ما دنبال فرهنگ و هويت شرقي هستيم. در آثار کشورهاي آسيايي و نوعي هويت گرايي جدي مبتني بر ريشه ها، فرهنگ و هويت مشترک در دستور کار ما قرار دارد. طبيعي است اين يک رويکرد اثرگذار در سينماي آسيا خواهد بود.
    مهندس جعفري جلوه افزود: در بخش معناگرا نشانه دقيق تري عرضه مي کنيم تحت عنوان "در جستجوي حقيقت" و بخش سينماي مستند "چشم واقعيت" نام دارد و گذر از لايه رويي واقعيت و حقيقت نهفته در درون اش رويکرد اصلي ما خواهد بود. طبيعي است حتي المقدور آئين ها، برنامه هاي جنبي و مضامين جاري در آثار جشنواره در جهت رويکرد اتخاذ شده در سالي که گذشت خواهد بود و ما در انتظار مشاهده نتايج تدريجي آن در جشنواره بيست و پنجم و جشنواره آتي هستيم.
    معاون سينمايي وزير ارشاد در پايان گفت: گمان مي کنم براي به دست آوردن جواب هاي بزرگ يک سال زمان زيادي نيست. سالي که گذشت به تحکيم روابط بين سينماگران و مديريت سينما اختصاص داشت که دستاورد بزرگي بود. به ميزاني که مقدور بود از اين پل ارتباطي عبور کرديم. طبيعي است با تحکيم چنين رابطه اي امکان عبور از اين مسير بيشتر خواهد بود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com