1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 595  تاريخ مخابره خبر:  ۲۱/۸/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138508210233  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۲۱:۵۰
    ۱۳۸۵/۰۸/۲۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

مشاور هنري رئيس جمهور

اولويت دولت نهم حمايت از سينماي دفاع مقدس است

با توجه به گستردگي و اهميت ژانر سينماي دفاع مقدس، حمايت از اين ژانر سينمايي در اولويت‌هاي اصلي دولت نهم قرار دارد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، جواد شمقدري، مشاور هنري رئيس جمهور، درباره سياست‌هاي دولت نهم در عرصه سينما گفت: در اين خصوص طرح ها و برنامه هاي زيادي داريم که در حال شکل گيري و تدوين است تا انشاء الله روند نظارتي گسترده تري در اين خصوص صورت بگيرد.
    وي تاکيد کرد: البته نگاهي که در جريان توليدات سينمايي و سياست هاي طراحي جشنواره امسال فيلم فجر با اتکا به همان حوزه هاي مشورتي حوزه معاونت سينمايي وزارت ارشاد شکل گرفته است. در ابتداي دوران رياست جمهوري آقاي احمدي نژاد و با توجه به سياست هاي ايشان در مورد هنر و به خصوص سينما، بايد يک تغيير رويکرد شکل مي گرفت که اين تغيير چندان در سينما رخ نداده است.
    مشاور هنري رئيس جمهور ادامه داد: البته نمي خواهم بگويم تغيير رويکرد اصلاً رخ نداده، اما آن مسيري که بايد طراحي و خيلي با قاطعيت عملياتي مي شد، هنوز اتفاق نيفتاده است. به همين دليل قدري نگران برگزاري جشنواره فيلم فجر امسال و کيفيت و مضمون فيلم ها هستيم. اميد داريم چند فيلم با شاخصه هاي خوب و با الگوهاي ملي و رنگ و بوي دولت اسلامي هم در حوزه سينما در جشنواره امسال ببينيم.
    وي در مورد تعدد جشنواره هاي سينمايي در کشور و نمايش فيلم هاي تکراري در آنها هم گفت: جشنواره ها بايد در حوزه کاري شان تعريف شوند. قطعاً تعدد و تنوع جشنواره ها خوب است، اما اگر جشنواره هايي هستند که فيلم هايي تکراري را .تحت پوشش خود قرار مي دهند، چندان مورد قبول نيست و به نوعي دوباره کاري محسوب مي شود.
    وي در زمينه توليدات آثار دفاع مقدس گفت: يکي از ضعف هايي که در سال هاي گذشته در سينما وجود داشت، حذف يا حضور کمرنگ بسياري از مضامين در سينما بود. همچون ژانر سينماي دفاع مقدس و کودک. اعتقاد داريم همه مضامين در دسترس و تجربه شده در سينما بايد با برنامه ريزي در آنها دست به توليد زد. ژانر دفاع مقدس هم با توجه به گستردگي مضامين در آن مي تواند و اينکه مي تواند حوزه هاي مختلف را تحت پوشش قرار دهد، يکي از مضاميني است که بسيار مورد توجه سياست هاي فرهنگي دولت نهم است و در آينده نيز مورد حمايت بيشتري قرار مي گيرد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com