1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 502  تاريخ مخابره خبر:  ۲۱/۸/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138508210212  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۳۵:۴۰
    ۱۳۸۵/۰۸/۲۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

«عصر جمعه» در جشنواره تسالونيکي رقابت مي‌کند

فيلم سينمايي «عصر جمعه» به کارگرداني مونا زندي حقيقي در بخش مسابقه چهل و هفتمين دوره جشنواره بين المللي فيلم تسالونيکي با 13 فيلم ديگر به رقابت مي‌پردازد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، در اين جشنواره که از 17 تا 16 نوامبر (26 آبان تا پنجم آذر) برگزار مي شود، در مجموع 305 فيلم از 44 کشور به نمايش درمي آيد. در ميان 14 فيلم بخش مسابقه فيلم هاي اول و دوم، نخستين نمايش جهاني چهار فيلم از جمله «عصر جمعه» در اين جشنواره خواهد بود.
    رياست هيئت داوران بخش بين الملل را کريستين واکن، تهيه کننده مستقل آمريکايي، بر عهده دارد و ديگر اعضا داوري عبارتند از کاتيا لوند کارگردان برزيلي، موگنز راکلو فيلمنامه نويس دانمارکي، پي ير ريسن استاد رشته سينما از فرانسه، ديگو گالان منتقد فيلم از اسپانيا، زو جينگلي کارگردان و بازيگر چيني و لفتريس ووياتزيچ بازيگر و کارگردان تئاتر از يونان.
    هيأت داوران برندگان جوايز اسکندر طلايي و نقره اي را که به ترتيب 47500 و 28000 دلار ارزش دارد، انتخاب خواهند کرد. چن کايگه، ويم وندرس، والتر سالس، کوستا گاوراس، ليلي تيلور و امانوئل بئار از جمله چهره هاي سرشناسي هستند که در جشنواره امسال حضور دارند.
    يکي از بخش هاي جنبي جشنواره امسال بخشي است تحت عنوان «مروري بر آثار ويم وندرس» که در آن تمامي آثار اين فيلمساز به نمايش درمي آيد. ضمن اينکه نمايشگاهي از عکس هاي فيلم هاي او برگزار خواهد شد. در مدت برگزاري جشنواره، وندرس و والتر سالس، دوست قديمي او، همين طور کوستا گاوراس و چن کايگه يک دوره کلاس هاي آموزشي نيز برگزار مي‌کنند.
    درک الي، منتقد معروف بريتانيايي که در زمينه سينماي چين صاحب نظر محسوب مي شود، 22 فيلم را براي نمايش در جشنواره تسالونيکي انتخاب کرده است. در بخش فيلم هاي يوناني، 22 فيلم جديد نمايش داده خوهد شد و بخش جنبي «موج ديجيتال» نيز در نظر گرفته شده است.
    «عصر جمعه» که داستاني است درباره رابطه پرفراز و نشيب يک مادر و پسر، سال گذشته براي نخستين بار در جشنواره بين المللي فجر به نمايش درآمد و جايزه سيمرغ بلورين بهترين فيلم اول را به خود اختصاص داد. در اين فيلم رويا نونهالي و هانيه توسلي ايفاي نقش کرده اند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com