1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 456  تاريخ مخابره خبر:  ۱۸/۸/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138508180001  ساعت مخابره خبر: ۰۹:۳۸:۴۳
    ۱۳۸۵/۰۸/۱۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

محمد آفريده:

با وجود حضور جوانان پرشور، جشنواره هاي فيلم مستند كاربردي تر و تخصصي تر برگزار شود

محمد آفريده رئيس مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، در مورد شرايط فعلي سينماي مستند گفت: «سينماي مستند در حال حاضر از جايگاه خوبي برخوردار شده است. اين گونه فيلم ها، سال هاي قبل مهجورتر بودند، اما با توجه به ورود جوانان فعال و شرايط و امكاناتي كه در توليد فيلم به وجود آمده و همچنين به راه افتادن مركز گسترش سينماي مستند و تجربي به نظر مي رسد فضاي قابل توجهي براي فيلم هاي مستند ايجاد شده است و در كل شرايط خوب است».

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از ستاد خبر هفتمين جشنواره فيلم مستند كيش، وي همچنين در مورد تاريخچه سينماي مستند ايران اظهار داشت:«تاريخچه سينماي مستند ما، بسيار پوياتر و قابل توجه تر از سينماي داستاني است. حتي در قبل از انقلاب هم فضاي سينماي مستند بسيار بهتر و قوي تر از سينماي داستاني آن زمان بود».
آفريده در مورد پيشرفت سينماي ايران گفت: «به اعتقاد من اگر سينماي كشوري قرار است آباد شود، بايد سينماي مستند آن پيشرفت كند و اين اتفاق در خصوص سينماي ايران در بعد از انقلاب اسلامي افتاد».
وي در مورد جشنواره هاي تخصصي در حوزه سينماي مستند اظهار داشت: «با توجه به حضور پرشور فيلمسازان جوان كه نيازمند ديده شدن هستند، جشنواره ها مي تواند خيلي كاربردي تر برگزار شوند».
آفريده همچنين درباره جشنواره كيش و آينده آن گفت: «به نظر من جشنواره كيش اين قابليت را دارد كه تعامل مناسبي با حوزه هاي مختلف سينمايي برقرار كند و جشنواره مناسبي براي رشد سينماي ايران خواهد بود».
آفريده درباره چگونگي شناساندن مناطق گردشگري، خصوصاً كيش به مردم بيان كرد: «در اين بايد زمينه تعامل سازمان هاي مختلف وجود داشته باشد و به تنهايي نمي توان كاري از پيش برد. براي مثال مركز گسترش سينماي مستند و تجربي كه با جشنواره هاي مختلف و همچنين شبكه هاي مختلف ماهواره اي و سازمان هاي مختلف در ارتباط است و مي تواند در زمينه شناساندن مناطق گردشگري به مردم موفق عمل كند».
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com