1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 579  تاريخ مخابره خبر:  ۱۳/۸/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138508130210  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۵۹:۳۳
    ۱۳۸۵/۰۸/۱۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

«روز سوم» در خرمشهر كليد خورد

فيلمبرداري فيلم سينمايي «روز سوم» به كارگرداني محمدحسين لطيفي عصر روز گذشته با حضور جمعي از مقامات استان خوزستان و عوامل فيلم در خرمشهر كليد خورد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، در اين مراسم، دكتر عباس خامه‌يار معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور گفت: مردم و مسئولان آبادان و خرمشهر در اين زمينه همكاري خوبي با ما داشتند و اميدواريم با ساخت اين فيلم، زيباترين لحظات دفاع از ناموس و شرف ميهن اسلامي را به تصوير كشيده بكشيم و ديگران نيز بدانند براي حفظ نظام چه فداكاريهايي انجام شده است؟.
    وي ادامه داد: در زمينه ياد‌آوري و به تصوير كشيدن از جان گذشتگي‌هاي دفاع مقدس كارهاي خوبي انجام شده است اما اين كارها براي نشان دادن مقاومت ملت ايران در هشت سال جنگ تحميلي كافي نبوده است.
    دكتر خامه‌يار به اهميت ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و نقش موثر هنر در تحقق آن اشاره كرد و افزود: تحقق اهداف ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در بالا رفتن ضريب امنيت كشور مهم است و ما دست كساني را كه در اين زمينه قصد همكاري دارند به گرمي مي‌فشاريم،هرچند اينگونه كارها تنها نبايد توسط يك سازمان يا نهاد انجام شود بلكه يك وظيفه همگاني و ملي است.
    وي اعلام كرد: در ماههاي آينده خبرهاي خوشي در زمينه توليد مجموعه‌هاي هنري در زمينه دفاع مقدس خواهيم داشت.
    دكتر خامه‌يار در پايان اظهار اميدواري كرد:ساخت فيلم سينمايي «روز سوم» آغازگر روز‌هاي خوب ديگري در اين زمينه باشد و اين گونه سوژه‌ها فراموش نشوند.
    همچنين حميد آخوندي مجري طرح و عليرضا جلالي تهيه كننده فيلم «روز سوم» در جمع خبرنگاران توضيحاتي پيرامون اين فيلم مطرح كردند.
    حميد آخوندي گفت: همه داستان اين فيلم، واقعي است مثلا ماجراي 9 مهر خرمشهر مربوط به محمد نوراني است كه از او گرفته‌ايم، يا تكاوري كه در اين فيلم نشان داده مي‌شود نماينده همه تكاوراني است كه در خرمشهر مقاومت كرده‌اند.
    وي ادامه داد: با تمام احترامي كه به همه كارگردانها قائل هستم، اما معتقدم بايد افراد جديدي را وارد صحنه كنيم.
    آخوندي گفت: پيش توليد اين فيلم را از مرداد ماه آغاز كرديم و اگر بارندگي‌هاي خرمشهر و‌ آبادان مشكل ايجاد نكند كارها به خوبي پيش خواهد رفت.
    وي همچنين معتقد است: در اغلب فيلم‌هاي جنگي اكثر موارد آسماني نشان داده شده است درحاليكه كساني كه در جنگ بودند زميني بودند و يا اينكه دشمن را ذليل و خودمان را قهرمان نشان داده‌ايم. بنابراين در «روز سوم» قصد داريم بچه‌هاي حاضر در جنگ را زميني نشان بدهيم و اينكه مثل همه ما زندگي مي‌كردند، مي‌خواهيم بگوييم نوجوان امروز هم مي‌تواند حسين فهميده باشد.
    آخوندي در بخشي از اين مراسم گفت: كساني كه حتي يك روز در جنگ نبوده‌اند مي‌گويند جنگ را آن طور كه ما مي‌بينيم ببينيد البته من مخالف قهرمان سازي نيستم، اما چرا بايد در فيلمهاي خود اجازه ندهيم فرمانده لشگر به خانواده‌اش دلتنگ شود چرا مي‌خواهيم بگوييم فلاني در جبهه به هيچ چيز فكر نمي‌كرد؟.
    برپايه اين خبر، عليرضا جلالي، تهيه‌ كننده فيلم «روز سوم» هم با اشاره به سير انتخاب بازيگران و كارگردان فيلم گفت: اين فيلم صرفا جنگي نيست، يك زندگي است و يك فضاي معنوي را به تصوير مي‌كشد.
    وي همچنين اظهار داشت: هر كسي كه به بازگشت سرمايه‌ اميدوار نباشد، قافيه را باخته است و باتوجه به شناختي كه از داستان اين فيلم داريم، از لحاظ فروش و جذب مخاطب و تاثيرگذاري موفق خواهد بود.
    جلالي با بيان اين كه در ساخت فيلم‌هاي جنگي، پيش توليد نقش اساسي ايفا مي‌كند،‌ افزود: در اين فيلم اوايل جنگ تحميلي به تصوير كشيده مي‌شود به همين دليل از ابزار به كار رفته در آن زمان استفاده مي‌كنيم و در اين زمينه ارتش و سپاه همكاري خوبي با ما داشتند.
    وي ياد‌آور شد: متاسفانه هستند كساني كه نمي‌دانند ما در جنگ تحميلي مورد تجاوز رژيم عراق قرار گرفتيم و هر چند در اين جنگ شكستهايي نيز داشتيم اما در نهايت هدف ما دفاع بود و از آنجايي كه به تاريخ جنگ كم لطفي شده است، در اين فيلم مي‌خواهيم نگاهي واقع‌بينانه داشته باشيم. ما هنوز نتوانسته‌ايم فرهنگ صحيح برخورد با يك جانباز را نهادينه كنيم.
تهيه كننده فيلم سينمايي روز سوم گفت: در انتخاب بازيگران فيلم تفاهم داشتيم و بنياد شهيد به عنوان حامي توليد اين فيلم دست ما را براي انتخاب بازيگران بازگذاشته بود.
    جلالي ادامه داد: مي‌خواهيم در اين فيلم، مخاطب همزادپنداري برقرار كند، چون در زمينه فيلم‌هاي دفاع مقدس آن قدر بد عمل كرده‌ايم كه مخاطبان خود را از دست داده‌ايم.
    برپايه اين خبر، در اين سكانس كه روز گذشته گرفته شد، عوامل فيلم باران كوثري و پوريا پورسرخ بازي كردند و ادامه فيلمبرداري «روز سوم» در خرمشهر و آبادان ادامه دارد.
    ديگر بازيگران فيلم «روز سوم» حامد بهداد، برزو ارجمند، شهرام قائدي، مهدي صباحي و مجيد ياسر هستند و پيش از اين محمدحسين ‌لطيفي درباره داستان اين فيلم به ايسنا گفته بود: «روز سوم» فيلمي جنگي است كه شجاعت، ايثار، مقاومت، مردانگي و مظلوميت بچه‌هاي خرمشهر را در سه روز آخر سقوط اين شهر به تصوير مي‌ كشد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com