1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 758  تاريخ مخابره خبر:  ۱۰/۸/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138508100204  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۴۶:۲۲
    ۱۳۸۵/۰۸/۱۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

همزمان با «شب حافظ» در پاريس

از پنج دهه فعاليت هنري جمشيد مشايخي تجليل مي‌شود

در مراسم «شب حافظ» كه امسال به همت رايزني فرهنگي ايران در فرانسه برپا مي‌شود، در كنار تجليل از مقام ادبي «شارل هانري دوفوشه‌كور» حافظ شناس معروف فرانسوي، ‌از پنج دهه فعاليت هنري جمشيد مشايخي بازيگر ايراني تجليل خواهد شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره،‌ مراسم «شب حافظ» امسال از تاريخ 25 آبان (مصادف با 15 نوامبر) در كاخ اكتشاف پاريس، كه يكي از معروف‌ترين كاخهاي خيابان شانزليزه است، برگزار مي‌شود و در كنار اين برنامه از جمشيد مشايخي، هنرمند و بازيگر تئاتر سينما، تلويزيون ايران نيز قدرداني و تجليل مي‌شود.
    جمشيد مشايخي كه سالها سابقه فعاليت در عرصه‌ تئاتر را داشته و جزو نيروهاي قديمي اداره‌ تئاتر محسوب مي‌شود، بعد از سالها دوري از صحنه‌ تئاتر قراراست، در «شب حافظ» در نمايش كوتاهي كه كارگرداني آن را داود رشيدي برعهده دارد، نقش آفريني كند.
    جمشيد مشايخي متولد 1313 در جاجرود است و فعاليت هنري خود را از سال 1336 آغاز مي‌كند و در نمايشهايي چون «آلونك»، «آي بي‌كلاه آي با كلاه»، «افعي طلايي»، «بلبل سرگشته» و در بيش از هشتاد فيلم سينمايي چون «گاو»، «قيصر»، «خشت و آينه»، «نفرين»، «كمال ‌الملك»، «خانه روي آب»، «سوته ‌دلان»، «كاغذ بي ‌خط» و «يك بوس كوچولو» و مجموعه‌هاي تلويزيوني همچون «سلطان صاحبقران»، «هزاردستان» و.... به ايفا نقش پرداخته است.
در اين مراسم همچنين علاوه بر معرفي ترجمه‌ي ديوان كامل حافظ به زبان فرانسه كه توسط مترجم و حافظ شناس معروف فرانسوي، ‌شارل هانري دوفوشه‌كور، صورت گرفته است، از مقام ادبي وي نيز تجليل خواهد شد.
    بنابر اين گزارش، سال گذشته مراسم «شب حافظ» در مجموعه‌ بزرگ و با شكوه كاخ و رساي بزرگ شده بود، اما امسال به دليل همزماني اين شب با ايام قدر، زمان آن اندكي تغيير يافت.
    همچنين اين نخستين باري است كه كشور ايران در كاخ «اكتشاف» برنامه فرهنگي و هنري اجرا خواهد كرد، «شب حافظ» روز 25 آبان، با آواي موسيقي سنتي و حافظ خواني به پايان مي‌رسد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com