1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 468  تاريخ مخابره خبر:  ۱۰/۸/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138508100001  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۰۵:۰۶
    ۱۳۸۵/۰۸/۱۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

احمدرضا معتمدي:

عمق مفاهيم ديني فيلم هاي كوتاه رويش را در سينماي حرفه اي هم نديده بودم

سينماي پس از انقلاب در پرداخت مضامين ديني بيشتر نگاهي مضموني داشته است، در حالي كه سينماي ديني سينمايي ساختاري است، نه مضموني، براي همين به جاي اينكه انديشه يا نگاهي دينين را محقق كنيم به سينمايي شعاري رسيده ايم.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، احمدرضا معتمدي ـ كارگردان سينما و دارو بخش فيلم جشنواره رويش ـ با بيان اين مطلب به ستاد خبري دومين جشنواره سراسري فيلم كوتاه ديني رويش گفت: وقتي امري در ساختار تحقق پيدا مي كند به طور طبيعي تمام نشانه هاي ظاهري و جلوه هاي بيروني آن هم محقق مي شوند، از اين رو نمي توان مرزي براي سينماي ديني قائل شد.
    او گفت: لزومي ندارد يك پيام و مضمون مدام در يك اثر سينمايي تكرار شود چراكه موقعيت ها، شخصيت ها و ديگر جنبه هاي ساختاري اثر حامل تفكر و ديدگاه است و لزوماً نشانه هاي بيروني آن نيز به راحتي مشهود خواهند بود.
    معتمدي توانايي فيلم كوتاه در انتقال مفاهيم و تفاوت آن با سينماي بلند را به تفاوت رباعي و قصيده تشبيه كرد و اظهار داشت: زمان و طول فيلم چندان تعيين كننده نيست،‌ هر چند كه فيلم كوتاه از نظر زماني فرصت كوتاهي براي بيان مقصود دارد اما از ان سو ظرفيت هاي بسياري در فيلم كوتاه ديده مي شود كه در آثار بلند كمتر شاهد آن هستيم. همان طور كه يك رباعي يا يك دو بيتي ظرفيت انتقال پيام بيشتري نسبت به قصيده دارند.
    كارگردان فيلم «زشت و زيبا» در ادامه به استعداد و ظرفيت بالاي فيلمسازي در كشورمان اشاره كرد و با تأكيد بر لزوم سوق دادن جشنواره هايي همچون رويش به سمت مراكزي استعداد خيز مانند خراسان، گفت: فيلم هاي كوتاهي كه در جشنواره امسال شاهد آن بوديم نشان از استعدادهاي زيادي دارد. در فيلم هاي كوتاه اين جشنواره  انديشه و مفاهيم ديني عميقي را ديدم كه به جرأت مي توانم بگويم در طول ساليان گذشته، حتي در ميان سينماگران حرفه اي نيز اي لحظات ناب را تجربه نكرده بودم.
   


انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com