1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 502  تاريخ مخابره خبر:  ۱۰/۸/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138508100000  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۰۳:۴۰
    ۱۳۸۵/۰۸/۱۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

واكنش متفاوت نمايندگان مجلس به برگزاري جشنواره فيلم ديني

برگزاري دومين جشنواره فيلم كوتاه ديني رويش با واكنش هاي متفاوت جمعي از نمايندگان كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي مواجه شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از ستاد خبري دومين جشنواره سراسري فيلم كوتاه ديني رويش، نايب رييس و دو تن از اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با مطرح كردن نظرات متفاوت خود، نقش و جايگاه فعلي سينماي ديني را در كشورمان تشريح كردند.
    جواد آرين منش، نايب رييس كميسيون فرهنگي مجلس معتقد است كه تاكنون از ظرفيت هاي اسلامي و ديني در سينما استفاده نشده زيرا تصور مي شود سينماي ديني تنها بايد به مضامين روزه و نماز بپردازد در حالي كه هر فيلمي بتواند پيام اسلامي و انساني عرضه كند، در زمره‌ي فيلم هاي ديني قرار مي گيرد.
    نماينده مردم مشهد و كلات با اشاره به ضرورت ورود دين به سينما اظهار داشت: شعاع فيلم هاي ديني بايد گسترش يابد و لازمه اين، پرداختن به مضاميني چون شجاعت، ايثار، فداكاري و همه‌ي  فضائل انساني است و قطعاً مي توان در اين حوزه ها به توليدات فاخر و قابل توجهي دست يافت.
    آرين منش با تأكيد بر وظيفه اصلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در تعالي سينماي ديني گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد به عنوان متولي اصلي فرهنگ در جامعه، استراتژي ها و اعتبارات مورد نياز را در جهت رشد و بالندگي سينما به ويژه سينماي ديني تدوين كند و در كنار آن به كنترل و نظارت بر ساير محصولات فرهنگي نيز بپردازد.
    وي با اشاره به نقش حوزه علميه در مطرح شدن سينماي ديني نيز عنوان كرد: با توجه به اهميت و جايگاه هنر به ويژه سينما، حزوه هاي علميه بايد با استفاده از امكانات و پتانسيل هاي خود، بيش از پيش به اين مهم بپردازند.
    او در پايان اظهار داشت: به رغم اين كه مي توان براي جاودانه تر كردن پيام هاي ديني آن ها در قالب هنر گنجاند اما متأسفانه جشنواره «رويش» آن چنان كه بايد فراگير نشده است.
    عفت شريعتي: دين نبايد توسط سينما تحريف شود
    عفت شريعتي، ديگر عضو كميسيون فرهنگي مجلس نيز معتقد است كه دين را نبايد با سينما دچار تحريف كرد.
    او گفت: براي ساخت فيلم هاي ديني بايد اطلاعات ديني داشت و بدون سابقه ديني نمي توان وارد اين عرصه شد چرا كه در چنين شرايطي ممكن است دين توسط سينما تحريف شود.
    وي تصريح كرد: متأسفانه تاكنون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان تبليغات اسلامي و حوزه هنري حركت چشمگيري در راستاي رشد و بالندگي سينماي ديني انجام نداده اند و حركت روبه جلو در اين راستا نيازمند توجه به متون ديني فاخر و استفاده از نظرات كارشناسي افراد صاحب نظر است.
    وي سينما را قالبي براي طرح مسائل اجتماعي،‌ ديني و سياسي خواند و افزود: آنچه كه در اين قالب قرار مي گيرد بسيار مهم است و نبايد به راحتي از كنار محصولاتي كه به عنوان فيلم هاي ديني در جامعه مطرح مي شوند گذشت.
    اين نماينده مجلس با انتقاد از عملكرد حوزه علميه در خصوص مطرح نمودن و ورود  دين به سينما اظهار داشت: به حق، حوزه هاي علميه وارد عرصه سينماي ديني نشدند و اين در
حالي است كه رشد سينماي ديني نيازمند سرمايه گذاري به خصوص در بخش پژوهش است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com