1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 372  تاريخ مخابره خبر:  ۲۹/۷/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138507290011  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۴۵:۳۹
    ۱۳۸۵/۰۷/۲۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

هدف "قتل آنلاين" پرداختن به ناهنجاريهاي اجتماعي است

قصد من از ساخت فيلم قتل آنلاين پرداختن به ناهنجاريها و معضلات اجتماعي امروز جوانان در جامعه است .

  به گزارش سايت سينمايي سوره مسعود آب پرور كارگردان فيلم قتل آنلاين در ارتباط با علاقه شخصي وي به ژانر پليسي با توجه به كارهاي قبلي وي گفت : من خيلي علاقه خاصي به ژانر پليسي ندارم . من علاقه دارم كار در تمام ژانرهاي سينمايي را تجربه كنم . در گذشته نيز چندين قسمت سريال معما را براي تلويزيون كاركردم و تا حدودي نيز فيلم شب عقرب از ديگر ساخته هايم را هم مي توان در اين ژانر نام برد . اما كارهاي توليدي ديگر من اعم از تله فيلم ها و ويدئو موزيك هايي كه كار كردم در تمام گونه هاي سينمايي توليد شده است . البته فيلمنامه قتل آن لاين را به دليل داشتن مولفه هاي جذاب سينمايي قبول كردم .
    وي در ارتباط با اشاره فيلم به موضوع فناوري اطلاعات در دنياي كنوني گفت : ارتباطات عاطفي زمينه ساز بسياري از آثار دراماتيك و نمايشي در دنيا بوده است . اما با پيشرفت زمان نحوه و شكل آن تغيير مي كند . يكي از وجوه بروز تمدن در دنيا اينترنت است برخوردها و ارتباطات اينترنتي كاراكتر و ويژگي هاي خاص خود را به دنبال دارد . من در اين فيلم سعي كردم ارتباطات اينترنتي را آسيب شناسي كنم . ارتباطاتي كه در حال حاضر جوانان امروزي را در جامعه ما درگير خود كرده است . اين ارتباطات مجازي امروزه توانسته در بين خيلي از اين جوان ها رخنه كند .
    اين كارگردان درباره استفاده از تكنولوژي پيشرفته در فيلم قتل آن لاين افزود : پيشرفتهاي تكنولوژي در دنيا روز به روز است . زمان توليد اين فيلم سال 84 است . اما از زمان خود اندكي جلو تر رفته است . مواردي كه در اين فيلم در استفاده از اينترنت لحاظ شده است اتفاقاتي است كه در دنيا رخ داده است اما شايد تا يك سال آينده در ايران هم شكل بگيرد اين فيلم سوژه اي دارد كه در طول زمان نمي سوزد .
    وي ادامه داد : اتفاقاتي كه در فيلمها شكل مي گيرد چه بسا باعث شود كه نظر بسياري از افراد ديگر را به خود جلب كند . به طور مثال فيلمهايي همچون "سفر به اعماق زمين" و "سفر به ماه" بعد از توليد در زمان خود نظر بسياري از دانشمندان را به خود جلب كرد و آنها را وارد اين عرصه كرد . استفاده از اينترنت در هنگام رانندگي كه در يكي از سكانسهاي فيلم اتفاق مي افتد كاملا قابل باور است كه تا يكسال آينده در ايران اتفاق بيافتد . استفاده از اين تكنولوژي پيشرفته صرف بالا بردن ماندگاري فيلم مورد استفاده قرار گرفته است .
    آب پرور درباره سوژه نو اين فيلم در ژانر پليسي - جنايي گفت : قصد من تنها ساختن يك فيلم پليسي نبود و بيشتر تلاش كردم درباره ارتباطات اينترنتي فيلمي بسازم . من در ابتدا قصد داشتم به معضلات اجتماعي بپردازم و بعد بحث ژانر پليس را در نظر بگيرم . در اصل هدف اين فيلم پرداختن به ناهنجاري هاي اجتماعي است . كنار هم قرار دادن بحث اينترنت و فناوري اطلاعات در يك فيلم پليسي يكي از دلايل نو بودن سوژه اين فيلم است كه توانسته در بين مخاطبين اين گونه سينما با استقبال روبرو شود .
    وي درارتباط با افشاگري شخصيت قاتل زودتر ازگرهگشايي نهايي فيلم عنوان كرد : درست يك سوم آخر فيلم اين اتفاق مي افتد اما يكي از دلايل اين موضوع بحث درام داستان است كه چگونگي آن اهميت بسياري دارد . در 10 دقيقه اول اين داستان شما متوجه اين موضوع مي شويد كه شخصي به طور زنجيره اي اين قتلها را انجام مي دهد . اما چگونگي اين موضوع براي شما اهميت دارد . به همين دليل در ادامه درباره شخصيت پردازي اين فرد در فيلم صحبت مي شود و اين امر باعث شد ارتباط قاتل با هسته قصه فيلم زودتر مشخص شود . يكي ديگر از دلايل اين موضوع نيزريتم تندي است كه فيلم در رسيدن به انتها به خود مي گيرد .
    اين كارگردان با اشاره به وضعيت اكران فيلم قتل آنلاين در سينما ها خاطر نشان كرد : گروه سينمايي كه اين فيلم در آن اكران شده است گروه مناسبي است ، اما به همين اندازه زمان و فصل اكران فيلم نامناسب مي باشد . وجود ماه رمضان و فصل بازگشايي مدارس و نمايش سريالهاي مناسبتي تلويزيون در اين شبها باعث مي شود ديگر در مخاطب احساس نياز به سينما رفتن وجود نداشته باشد . البته گروه سازنده فيلم فروش مناسب و استقبال خوب ازطرف مخاطبين را بعد از عيد فطر تخمين زده اند . البته هم اكنون نيز فيلم با استقبال خوبي از طرف مخاطبين مواجه شده است اما فاز دوم تبليغات و پخش تيزرهاي تلويزيوني و مطبوعاتي بعد از عيد فطر شروع خواهد شد
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com