1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 424  تاريخ مخابره خبر:  ۵/۷/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138507050202  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۲۲:۵۸
    ۱۳۸۵/۰۷/۰۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

يك روزنامه ترك: موفقيت‌هاي سميرامخملباف راه سينماگران جوان را گشوده‌است

يك روزنامه چاپ تركيه در گزارشي نوشت: موفقيت‌هاي «سميرا مخملباف» كارگردان ايراني، راه سينماگران جوان را گشوده و تابوي حاكميت سينماگران سالخورده بر صنعت سينما را از ميان برداشته است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روزنامه"بوگون" چاپ تركيه با يادآوري اين كه «سميرا مخملباف» در جشنواره‌هاي كن، ونيز، برلين، مونترال و لوكارنو به عنوان هيات داوري حضور داشته، نوشت: وي در دومين جشنواره فيلمهاي بلند موسوم به اوراسيادر شهر آنتاليا نيز به عنوان عضو هيات داوري حضور داشت.
    به نوشته روزنامه بوگون،مخملباف، در فيلم‌هاي خود عمدتا زندگي زنان، كودكان و آموزگاران را به تصوير مي‌كشد.
    بوگون با يادآوري اين كه مخملباف  26 ساله در هفت سالگي در فيلم "بايسيكل ران" پدرش "محسن مخملباف" بازي كرد، افزود : "سميرا در 14 سالگي به پدرش گفت كه مي‌خواهد كارگردان شود و پدرش در اين زمينه وي را تحت آموزش قرار داد و به مدت هشت سال از محسن مخملباف آموزش گرفت و در 17سالگي اولين فيلم خود با نام "سيب" را كارگرداني كرد و در سال  1998در جشنواره كن عنوان جوانترين كارگردان را به خود اختصاص داد."
    بوگون نوشت: فيلم سيب سميرا در  10 سال به بيش از  100 جشنواره دعوت شد و در بيش از  30 كشور به نمايش در آمد.
    به نوشته اين روزنامه سميرا مخملباف در سال  1999ميلادي دومين فيلم بلند خود را بانام "تخته سياه" ساخت و بااين فيلم جايزه ويژه هيات داوران در سال  2000را در جشنواره كن كسب كرد و با سومين فيلم بلند خود "ساعت پنج" جايزه ويژه هيات داوران جشنواره كن در سال  2003ميلادي را به دست آورد.
    اين روزنامه به نقل از سميرا مخملباف نوشت: نمايش فيلم‌هاي خارجي به دليل مميزي و برخي ملاحظات اجتماعي در ايران خيلي امكان پذير نيست.
    سميرا مخملباف بااين مطلب كه مميزي در نمايش فيلم در همه كشورها وجود دارد، گفت: در حقيقت خطر خودسانسوري بيش از خطر مميزي از سوي ديگران ، فيلمسازان را در جهان تهديد مي‌كند.
    به نوشته بوگون، مخملباف پس از پايان جشنواره آوراسيا به افغانستان خواهد رفت و فيلم بعدي خود را در آن كشور كارگرداني خواهد كرد.
    مخملباف فيلم "راه" ساخته "ييلماز گونيي" را بهترين فيلمي كه تاكنون تماشا كرده، خواند و گفت: بعد از تماشاي اين فيلم متوجه قرابت فرهنگي بين تركيه و ايران شدم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com