1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 586  تاريخ مخابره خبر:  ۱۱/۶/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138506110211  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۲۹:۵۶
    ۱۳۸۵/۰۶/۱۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

سجادپور:

نپرداختن به موضوع انتظار را بايد به حساب نتوانستن گذاشت

يكي از مهمترين وظايف سينما در هر جامعه‌اي، پرداختن به مهم‌ترين موضوعات و مفاهيم موجود در لايه‌هاي فكري اجتماعي و فرهنگي آن جامعه است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، عليرضا سجادپور کارگردان و نويسنده سينماي ايران در آستانه نيمه شعبان سالروز تولد امام زمان (عج الله)، درباره پرداختن به مفهوم «انتظار» در سينما سخن مي‌گفت، در ادامه تصريح کرد: در كشوري همانند ايران كه ريشه و زمينه‌ فرهنگي كهن دارد و مردمان آن به طور متوسط از بقيه جوامع جهاني فرهنگي‌تر هستند اين موضوع جدي‌تر جلوه مي‌كند.
    اين تهيه كننده تاکيد کرد: واقعيت تلخ اين است كه سينما آنگونه كه لازم است نتوانسته به موضوعات كليدي فرهنگي جامعه توجه و در آن جهت خدمت چشمگيري انجام دهد. يكي از آن مفاهيم كليدي بسيار مهم مفهوم «انتظار» است كه هميشه از قرن‌ها قبل در بطن جامعه ما وجود داشته است و در ساليان گذشته جلوه بيشتري پيدا كرده و مهم‌تر شده است.
    وي افزود: نپرداختن سينما به اين موضوع را نمي‌توانيم به حساب نخواستن بگذاريم، شايد نتوانستن باشد. اما اين وظيفه‌ همه هنرمندان و سينماگران است كه بر اين نتوانستن غلبه كنند واگر بخش‌هايي هم به نخواستن طعنه مي‌زند آن را اصلاح كنند.
    سجادپور اظهار اميدواري کرد، سينما بتواند به مفهوم انتظار توجه کند و درادامه تصريح کرد: خوشبختانه در سه چهار سال گذشته آثاري را در سينماي كشور ديده‌ايم كه به طور واضح و صريح به اين مفهوم پرداخته است. اما چون تعدادشان كم است نمي‌توان به عنوان يك اتفاق و حركت نگاه كرد. بلکه فقط جرقه‌هايي در اين مسير است كه بايد به يك حركت مستمر تبديل شوند.
    وي گفت: سيستم مديريتي كشور در عرصه سينما بايد براي مفهوم بسيار كليدي و مهم «انتظار» كه حقيقتاً يكي از مهمترين دغدغه‌هاي يك هنرمند در عصر حاضر بايد باشد، فهم مشخصي را در حمايت‌هاي فرهنگي خودش در نظر بگيرد.
    اين تهيه كننده تصريح كرد: بايد بخشي از حمايت عمومي دولت در عرصه فرهنگ و هنر به طرح عميق و محتوايي به مفهوم «انتظار» اختصاص يابد و از نظر كيفي و محتوايي اين حمايت شامل اشخاص شود تا بتوانند نسبت به طرح درست اين موضوع اقدام کنند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com