1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 409  تاريخ مخابره خبر:  ۳۰/۵/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138505300203  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۲۹:۵۰
    ۱۳۸۵/۰۵/۲۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

برنامه‌هاي حوزه هنري براي سال پيامبر اعظم تشريح شد

رئيس حوزه هنري سازمان تبليغات گفت: واحدهاي «تجسمي»، «نمايش»،‌ «آفرينش‌هاي ادبي»، «موسيقي» و... هر يك طرح‌هاي ويژه‌اي را براي سال پيامبر اعظم در دست اجرا دارند.

       به گزارش سايت سينمايي سوره، حسن بنيانيان با اشاره به اين كه واحدهاي «تجسمي»، «نمايش»،‌ «آفرينش‌هاي ادبي»، «موسيقي» و... هر يك طرح‌هاي ويژه‌اي را براي سال پيامبر اعظم در دست اجرا دارند، گفت: در واحد تجسمي حوزه هنري سومين جشنواره تجربي هنر جوان با زيرمجموعه‌هاي «خوش‌نويسي - صلوات»، «پوستر- سيماي اسلام در جهان معاصر- صلح»، «نقاشي- نيايش» و «تصويرسازي- قصه‌هاي قرآني» اجرا خواهد شد. همچنين به تمام هنرمندان گروه تجسمي حوزه هنري پيشنهاد خلق اثري با موضوع سال پيامبر اعظم(ص) شده است.
       وي در ادامه به برنامه‌هاي واحد نمايش حوزه هنري پرداخت و بيان داشت: در اين واحد «جشنواره سراسري تئاتر ماه» را با موضوع پيامبر اعظم كه با حضور گروه‌هاي نمايشي از سراسر كشور انجام مي‌شود، در دستور كار داريم، همچنين در اين بخش توليد آثار مكتوب نمايشي با موضوع سيره نبوي در حال توليد است.
       بنيانيان ادامه داد: از ديگر كارهايي كه در اين واحد انجام شده و مي‌شود، توليد آثار نمايشي خياباني با تكيه بر احاديث و روايات است، ‌كه به زندگي پيامبر عظيم‌الشأن اسلام مي‌پردازد. در اين بخش همچنين سفارش تاليف يك نمايشنامه با موضوع روايت بخشي از زندگي حضرت رسول(ص) به استاد علي معلم دامغاني داده شده است.
       رئيس حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي در ادامه به واحد آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري اشاره كرد. وي با اشاره به اين كه برنامه «كندوكاوي پيرامون شعر نبوي در زبان فارسي» را روزهاي يكشنبه در حوزه برگزار مي‌كنيم، تأكيد كرد: تحقيق و پژوهش در خصوص ادبيات عرب در زمان حضور پيامبر از ديگر اقدامات اين واحد است كه در كنار تحقيق و پژوهش در زندگي حضرت رسول در حال انجام است. همچنين در اين واحد به بررسي قرآن كريم و آيات نازل شده به پيامبر مي‌پردازيم.
       وي در ادامه به برنامه‌هاي مصوب در واحد موسيقي حوزه هنري اشاره كرد و گفت: در اين واحد و در بخش توليد آثار مناسبتي خاص(فاخر) «سمفوني شهدا و ايثارگران» را به آقاي شاهين فرهت سفارش داده‌ايم، «سمفوني پيامبر اعظم» را احمد پژمان در دست ساخت دارد، «سمفوني خواجه عبدالله انصاري و سعدي» را كه نمونه‌هايي عالي از عرفان اسلامي است، احمد پژمان و شهرام ناظري در دست ساخت دارند. در اين بخش همچنين «اركستر ملي پيامبر اعظم» را با همراهي سيدمحمد ميرزماني و عليرضا افتخاري راه‌اندازي خواهيم كرد.
       بنيانيان در ادامه به توليد آثار مناسبتي عام كه قابليت كليپ شدن و پخش رسانه‌اي را دارند، اشاره كرد و يادآور شد: جمشيد عزيزخواني ترانه پاپ/ سنتي با موضوع پيامبر اعظم را خواهند خواند، همچنين با اين موضوع و به زبان‌هاي فارسي و كردي محمدجليل عندليبي،‌ عزير شاهرخ و جلال‌الدين محمديان با اجرا مي‌پردازند و پيام عزيزي به زبان‌هاي انگليسي، فارسي، عربي و تركي ترانه‌اي ديگر را اجرا مي‌كند. در اين بخش فريدون خشنود و عليرضا افتخاري هم با سبك پاپ سنتي ترانه‌اي با نام پيامبر اعظم را در دست ساخت دارند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com