1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 471  تاريخ مخابره خبر:  ۹/۵/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138505090007  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۴۷:۳۸
    ۱۳۸۵/۰۵/۰۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

لوكارنو، اسپانسر اسراييلي خود را حذف كرد

نامه ي ابراز انزجار سينماي ايران، نسبت به فجايع اخير رژيم صهيونيستي در لبنان و فلسطين كه خطاب به همكاران خود در سراسر دنيا، نوشته شده ، به بيش از 500 جشنواره و1500 سازمان و افراد حقيقي و حقوقي ارسال شده و تاكنون بازتابهاي بسيار خوبي داشته است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از ايسنا، مدير امور بين الملل مجمع اصناف سينماي ايران افزود: ارسال اين نامه به مراكز و سازمانهاي مختلف از فياپ تا فيپرشي و... تا صنوف مختلف، انجام شده است .
    اطبايي ادامه داد: جشنواره اي در آمريكا با عنوان آنكوراج درپاسخ به نامه ي خانه سينما از اختصاص بخش ويژه اي در جشنواره ي خود به موضوع فلسطين و لبنان خبر داده است و دانشگاه يو سي ال اي نيز در پاسخ به نامه خانه سينما با سينماگران ايراني ابراز همدردي كرده است. همچنين چندين پخش كننده ي ژاپني نيز، ضمن اعلام همدردي، حمايت خود را از نامه ي سينماگران ايراني ،عنوان كرده اند.
    وي ادامه داد: جشنواره اي در اسپانيا با عنوان جشنواره مستند جنوب، در پاسخ به نامه ي خانه سينما، با ادبيات خاصي نسبت به آمريكا و اسرائيل به اظهار نظر منفي پرداخته است و عنوان كرده است كه در انتخاب فيلم هايشان، اين موضوع يعني جنايات اسراييل را مدنظر خواهند داشت.
    اطبايي همچنين خبرداد :جشنواره ي لوكارنو در واكنش به اعتراض گروهي ازسينماگران، اسپانسر يكي از بخشهاي جشنواره ي خود را كه يك شركت اسرائيلي است حذف كرده است .
    وي ادامه داد:همچنين تعدادي از سينماگران اسرائيلي كه نسبت به جنايات صهيونيستي رژيم اسرائيل معترض هستند، به شدت اين سياستها را محكوم كرده اند.
    به گفته ي اطبايي اين در حالي است كه هم اكنون در دنيا، بسياري از سينماگران در تعطيلات تابستاني به سر مي برند و نامه ي خانه سينما را دريافت نكرده اند ولي ما بسيار اميدواريم كه بازتابهاي اين نامه افزايش يافته و آن را به شكل مجموعه اي منتشر كنيم.
    وي افزود: همچنين قرار است طوماري در اعتراض به جنايات اسرائيل تهيه شود و سينماگران دنيا كه معترض اسراييل هستند آن را امضا كنند.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com