1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 395  تاريخ مخابره خبر:  ۲۴/۴/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138504240202  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۳۰:۱۰
    ۱۳۸۵/۰۴/۲۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:

سينماي ايران، مخاطبي 5/1ميليون نفري در جهان اسلام خواهد داشت

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: سينماي ايران مي تواند مخاطباني 5/1 ميليون نفري در جهان اسلام داشته باشد.

       به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از ايسنا، محمدحسين صفارهرندي گفت: اگر در جهان يك ميليارد ونيم نفري جهان اسلام تنها ‌10 درصدشان علاقمند سينما باشند و از اين تعداد ‌150 ميليون نفري ‌10 درصدشان، يعني ‌15 ميليون نفر علاقمند به مسائل مربوط به جهان خود، از مسائل تاريخي گرفته تا مسائل و دغدغه هاي امروزي دنياي اسلام باشند و از بين اين ‌15 ميليون نفر، ‌10 درصدشان بخواهند اين روايت را از زبان ما ايرانيان وهنرمندان سينماي ايران بشنوند، ما با مخاطباني ‌5/1 ميليون نفري مواجه خواهيم شد. 
      «گفتني است که اکران منطقه اي و بين المللي سينماي ملي، به عنوان يکي از اصلي ترين اهداف معاونت امور سينمايي در اين دوره مطرح است. هدفي که در ديدار صميمانه کارگردانان با رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز از سوي ايشان مورد تأکيد قرار گرفت».
       وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي که در نشست مشتركي با هنرمندان و فرهيختگان استان آذربايجان شرقي سخن مي‌گفت، همچنين اظهار داشت: تا پايان دوره خدمت‌گزاري دولت نهم، ديگر هيچ هنرمند بيمه نشده‌اي نخواهيم داشت. در سال جاري نيز به اندازه ‌50 درصد ظرفيت هنرمندان بيمه شده تا سال گذشته را بيمه خواهيم كرد، يعني اگر ‌10 هزار نفر تا سال گذشته بيمه شده بودند امسال نيز حدود پنج‌هزار نفر بيمه مي‌شوند.
       وي خطاب به هنرمندان گفت: بنده از تأسيس نگارخانه‌ هنرهاي تجسمي آذربايجان شرقي حمايت مي‌كنم و درصورت شناسايي مكان‌هايي براي ايجاد نگارخانه و نياز به كمك مالي براي آماده‌سازي آن مكان به‌عنوان نگارخانه، وزارت فرهنگ نيز از هيچ كمكي و حمايتي دريغ نخواهد كرد.
       صفارهرندي گفت: دستور برگزاري كنگره بين‌المللي پروين اعتصامي به معاونت فرهنگي وزارت‌خانه داده شد و اين كنگره در سال‌جاري در شهر تبريز برگزار مي‌شود. به اعتقاد او عدالت حكم مي‌كند جاهايي كه قوي هستند و از آنها دريغ شده را به جايگاه واقعي خودشان برسانيم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com