1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 430  تاريخ مخابره خبر:  ۸/۳/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138503080200  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۳۵:۵۷
    ۱۳۸۵/۰۳/۰۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

حبيب الله كاسه ‌ساز:

اگر خواهان سينماي فاخر هستيم به سينماي دفاع مقدس بهاء بدهيم

«حبيب الله كاسه ساز» گفت: اگر خواهان سينماي فاخر هستيم مي ‌بايست به سينماي دفاع مقدس بها بدهيم، چرا كه اين سينما شالوده ‌اي از باورهاي ديني، اعتقادي و ملي ماست.

       به گزارش سايت سينمايي سوره، «حبيب الله كاسه‌ ساز» ضمن بيان اين مطلب افزود: اگر سينماي دفاع مقدس مورد حمايت دولت قرار نگيرد به فراموشي سپرده خواهد شد. در همه جاي دنيا سينماي جنگ مورد حمايت دولت ‌ها قرار مي ‌گيرد و در مواردي آنها براي توجيه جنگ و كشتارشان متوسل به فيلم‌هاي جنگي مي ‌شوند. اين دولت ‌ها خطاها و خيانت ‌هاي خودشان را بدين وسيله براي مردم دنيا قابل توجيه مي كنند. تفاوت سينماي آنها با در اين است كه ما واقعيت جنگ و دفاعمان را در قالب يك اثر به مخاطب منتقل مي ‌كنيم.
       وي افزود: سينمايي دفاع مقدس وقتي به باور نزديك مي ‌شود كه واقعيت تلخ و شيرين آن به مخاطب منتقل گردد. به نظر من در شرايطي كه هستيم مي توانيم مشكلات جنگ و اتفاقات ناگواري كه در 8 سال دفاع مقدس رخداد را براي نسل دوم و سوم به تصوير بكشيم، منوط به اينكه پيروزي رزمندگان و حماسه ‌هاي اين عزيزان را هم به تصوير بكشيم تا به مخاطب جوان شيريني پيروزي چشانده شود. اگر شما شكست و پيروزي را در يك اثر بگنجانيد مخاطب بيشتر باور مي‌ كند كه اين اثر واقعي است.
      «كاسه ساز» سينماي دفاع مقدس را فاخر ناميد و گفت: سينماي فاخر ما معاني خاصي خود را دارد و تنها به معني پرهزينه بودن نيست. سينماي پر محتوا سينماي فاخر محسوب مي ‌شود. اگر بتوانيم از نظر محتوايي فاخر شويم نيازي نيست كه از هزينه و مالي فاخر باشيم. لكن سينماي دفاع مقدس نسب به ديگر ژانرهاي سينمايي ما پرهزينه ‌اي است. اگر مي‌ خواهيم سينماي فاخر داشته باشيم بايد به دفاع مقدس بپردازيم كه ايثار، جوانمردي، عشق و حماسه در آن جلوه ‌گر شده است. ما بايد به دنبال توليد باشيم و بعد از آن بسنجيم كه فاخر است يا نيست.
       وي تاكيد كرد: ما بايد به دنبال برنامه مشخصي براي توليد فيلم دفاع مقدس باشيم و در مرحله بعد به فاخر بودن يا نبودن آن توجه نشان دهيم.
       اين تهيه كننده سينما ويژگي ‌هاي سينماي دفاع مقدس را برشمرد و گفت: يكي از ويژگي ‌هاي خاص سينماي دفاع مقدس اثرگذاري بر نسل دوم و سوم است. نسل جوان جستجوگر و فهيم است و سينماي دفاع مقدس مي تواند اين نسل را به ريشه ‌هاي اعتقادي و باورهاي ديني نزديك كند. اين سينماي باورهاي ديني و مذهبي ما است و ما معتقديم به لحاظ ريشه ‌هاي اعتقادي كه در جامعه وجود دارد به سرعت اين ارتباط بين مخاطب و اثر بر قرار مي ‌شود. اين سينما به لحاظ هزينه بودجه سنگيني مي‌ طلبد و كمتر تهيه كننده ‌اي را ترغيب به ساخت مي ‌كند مگر اينكه انگيزه قوي ايجاد شود كه بتواند دست به توليد بزند.
       وي در انتها تصريح كرد: براي فيلم دفاع مقدس طوري جو سازي شده كه مخاطب ندارد، پس فيلم دفاع مقدس نسازيم. در حالي كه ما در دوره ‌هايي پرفروش‌ ترين فيلم‌هايمان از اين ژانر بوده است. ما در كل مخاطب سينما را از دست داديم و اين دليل مناسبي نيست كه مخاطب نداريم پس فيلم نسازيم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com