1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 691  تاريخ مخابره خبر:  ۲۶/۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138502260208  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۵۰:۲۹
    ۱۳۸۵/۰۲/۲۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

هدف جشنواره فيلم «سپيد» احياء فرهنگ عاشورا است

دبير اجرايي نخستين جشنواره فيلم‌هاي عاشورايي «سپيد» هدف از برگزاري اين جشنواره را احياء فرهنگ استقامت و فداکاري، ايجاد نگاه نو به حماسه عاشورا و ايجاد فضاي تفکر عاشورايي در جامعه اعلام کرد.

       به گزارش سايت سينمايي سوره، نشست خبري نخستين جشنواره فيلم هاي عاشورايي سپيد صبح روز سه شنبه 26 ارديبهشت در محل باشگاه خبرنگاران جوان برگزار شد.
       در ابتداي اين مراسم و با حدود يک ساعت تاخير، سيدصابر امامي دبير اجرايي جشنواره گفت: کار جشنواره از بهمن 84 با دريافت آثار شروع شد و اين روند تا 15 ارديبهشت ادامه يافت. آثار ارسال شده در بخش هاي آثار 72 ثانيه اي با 46 اثر، 50 اثر کوتاه داستاني، 153 اثر مستند، 65 نماهنگ، 14 اثر پويانمايي، 41 فيلم بلند و 13 فيلمنامه و در مجموع 382 اثر به دفتر جشنواره رسيد.
       نخستين جشنواره فيلم‌هاي عاشورايي سپيد با اهداف احياء فرهنگ استقامت و فداکاري، ايجاد نگاه نو به حماسه عاشورا، ارج نهادن به فعالان عرصه سينماي عاشورايي، ايجاد فضاي تفکر عاشورايي در جامعه و حمايت مادي و معنوي از آثار ارايه شده به جشنواره برگزار مي‌شود.
       در ادامه جلسه، حامد زرگر دبير جشنواره تاکيد کرد: سعي مي کنيم کل حرف ها و اهداف جشنواره را در مراسم اختتاميه که يا در تالار وحدت برگزار مي شود يا در سالن وزارت کشور، متفاوت تر از ساير جشنواره ها و در قالب تصاوير و صدا به مخاطبان انتقال دهيم. با برگزاري اين جشنواره سعي کرديم بستر مناسبي فراهم کنيم براي کساني که حرفي در مورد نهضت عظيم عاشورا دارند و در کنار طيف آثار متنوعي که در جشنواره حضور دارند سعي مي کنيم به نياز تمام مخاطبان جوابگو باشيم.
       وي در مورد هيأت انتخاب و داوران جشنواره گفت: اعضاي هيأت انتخاب عبارتند از پرويز شيخ طادي، چيستا يثربي، بيژن ميرباقري، مازيار ميري، حبيب بهمني، محمود سالاري، محمد درمنش، سعيد سهيلي، رضا برجي و جليل عرفان منش. اعضاء هيأت داوري هم عبارتند از منوچهر محمدي، جمال شورجه، رسول صدرعاملي، ناصر شفق، جواد شمقدري، محمدحسين لطيفي، مهدي کلهر، حسن برزيده و محمد خزاعي که کارشان را از اول خرداد شروع مي کنند.
       جشنواره فيلم هاي عاشورايي سپيد روزهاي 14 و 15 خرداد در دو سالن سينماي سپيده و بهمن برگزار مي شود و با توجه به حجم بالاي آثار رسيده به جشنواره احتمال افزوده شدن چند سالن ديگر به جشنواره هم وجود دارد. در هر بخش سه برگزيده اعلام مي شود و در بخش داستاني بلند، جوايز بهترين فيلم و فيلمنامه و جايزه ويژه اهداء خواهد شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com