1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 570  تاريخ مخابره خبر:  ۱۷/۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138502170001  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۵۱:۲۴
    ۱۳۸۵/۰۲/۱۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

ناصر باكيده:

فيلم آماتور، بدون دغدغه‌هاي گيشه ساخته مي‌شود

فيلم آماتور سينماي انديشه است كه بدون دغدغه‌هاي گيشه ساخته مي‌شود.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، به نقل از روابط عمومي انجمن سينماي جوانان ايران ناصر باكيده در نشست دوستانه‌اي با هيأت رئيسه انجمن صنفي فيلم كوتاه ضمن ابراز علاقه‌مندي در توسعه روابط بين اين دو انجمن گفت:«متأسفانه در گذشته به خاطر كمبود بودجه و مشكلات مالي از سوي انجمن سينماي جوانان، اين تعامل و همكاري آنچنان شايسته و بايسته، انجام نگرفته است.»
     سرپرست انجمن سينماي جوانان ايران يكي ديگر از موانع همكاري اين دو انجمن در سطح گسترده و فراگير را، گره خوردن و ادغام فعاليت‌هاي انجمن با مركز گسترش سينماي مستند و تجربي دانست و افزود:«خوشبختانه با همت و مشاوره‌هاي دوستان و درايت آقاي مهندس جعفري جلوه ـ معاونت محترم امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ـ فعاليت‌هاي اين دو مركز از هم تفكيك شده و طي شرح وظايف و اساسنامه‌هايي كه در حوزه فعاليت‌هاي اين دو مركز تعريف شده، سينماي جوان عهده‌دار فعاليت‌هايي با تعريف آماتور و مركز گسترش سينماي مستند و تجربي عهده‌دار فعاليت در بخش نيمه حرفه‌اي و حرفه‌اي شده است.
     باكيده سپس با استناد به تعريف علامه «محمد‌تقي جعفري» از واژه آماتور گفت: «فيلم آماتور، سينماي انديشه است كه بدون دغدغه‌هاي گيشه ساخت مي‌شود و سازندگان آن از اين راه ارتزاق نمي‌كنند.»
     وي در بخش ديگري از سخنانش، ضمن خبر نويدبخش بازگشايي مجدد دفتر انجمن در نجف‌آباد اظهار داشت: «يكي از سياست‌هاي معاونت امور سينمايي در دوره جديد، تقويت و فعال كردن دفاتر اين انجمن در سراسر كشور است. اين هدف در برنامه‌هاي انجمن به دو صورت انجام خواهد گرفت. يكي در زمينه‌هاي پژوهشي و آموزشي است كه به مباحثي فني و هنري و همچنين توليد انديشه‌هاي نو و خلاقه بر اساس هويت ملي و ديني مي‌پردازد و ديگري توليد فيلم‌هايي با تعريف آماتور است.»
     باكيده ضمن اشاره به گستردگي نقشه‌ ايران و وجود 52 دفتر انجمن سينماي جوانان در سراسر كشور گفت: «اين دفاتر صاحب پتانسيل بسيار قوي و نيروهاي بالقوه و خلاقي است. اين نيروها نيازمند ارتباط و استفاده از نجاب نسل اول فيلم‌سازان انجمن است و انجمن صنفي فيلم كوتاه مي‌تواند در زمينه هاي آموزشي و ايجاد بستري براي توليد انديشه و تفكر خلاقه، هدايت‌گر جوانان اين دفاتر باشد.
     وي در بخش ديگري از سخنانش درباره كاركرد انجمن صنفي فيلم كوتاه گفت: انجمن صنفي فيلم‌سازان فيلم كوتاه مي‌تواند نقطه اشتراك و ارتباط ما با همه فيلم‌سازان فيلم كوتاه باشد و سينماي جوانان اين آمادگي را دارد كه با معرفي اعضاي دفاتر خود در شهرستانها، شرايط عضويت آنها را در اين انجمن فراهم سازد، تا اين دوستان بتوانند مطالبات خويش را از طريق اين انجمن صنفي پيگيري مي‌كنند.
     در ادامه جلسه رئيس انجمن صنفي فيلمسازان فيلم كوتاه خانه سينما ضمن ابراز خشنودي از نزديكي سياست‌هاي كلان سينماي جوانان با خواسته‌هاي صنفي انجمن فيلم كوتاه گفت:«فيلم كوتاه نوع مستقلي از سينما است كه الزاما به گيشه منتهي نمي‌شود و بايد به طور همه‌جانبه مورد حمايت مسئولان قرار گيرد.»
     سعيدپور اسماعيلي سپس درباره همكاري اين انجمن صنفي با سينماي جوانان ايران گفت:«جايگاه سينماي جوانان و انجمن صنفي و نوع تعامل و ارتباط آن بايد به طور دقيق و روشن تعريف شود. سينماي جوان به عنوان پايگاه اصلي فيلمسازان كوتاه است و بيش از 90 درصد از اعضاي ما و حتي هيأت مديره از سينماي جوانان آمده‌اند، لذا انجمن صنفي هيچ وقت نمي‌تواند خودش را جدا شده از انجمن سينماي جوانان ببيند و منكر اين قضيه شود كه ما سينما و فيلم كوتاه را از سينماي جوان شروع كرديم.
     وي در ادامه خاطرنشان كرد: «انجمن صنفي خواهان همكاري بيشتر در قالب تفاهمنامه‌اي دقيق و با تعريف‌هاي روشن با سينماي جوانان ايران است.
     در پايان جلسه ناصر باكيده ضمن اشاره به نامگذاري سال 1385 با عنوان سال پيامبر اكرم (ص) خبر از توليد مجموعه فيلم‌هايي با محور پيامبر اعظم (ص) در دفاتر اين انجمن داد و گفت: اميد است كه در اين بخش نيز فارغ از كليشه‌هاي رايج با نگاهي نو و انديشمندانه به اين موضوع پرداخته شود تا در اين زمينه فيلم‌هايي هنر‌مندانه و فاخر توليد شود.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com