1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 648  تاريخ مخابره خبر:  ۱۱/۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138502110201  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۵۶:۳۸
    ۱۳۸۵/۰۲/۱۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

دومين فيلم جميل رستمي براساس يك رمان كردي

بيش از 40 درصد از فيلمبرداري «ژاني گه ل» انجام شد

جميل رستمي دومين فيلم سينمايي ‌اش را با نام «ژاني گه ل» از اسفند سال گذشته در سليمانيه عراق جلوي دوربين برد و تاكنون 40 درصد از فيلمبرداري آن به مديريت نادر معصومي ‌انجام شده است.

        به گزارش سايت سينمايي سوره، اين فيلم كه براساس رمان «ژاني گه ل» نوشته استاد ابراهيم احمد يكي از چهره هاي شاخص فرهنگي كرد است، كه آثار متعددي در زمينه شعر و داستان دارد و اين رمان را مي توان به تعبيري اولين رمان معتبر كردي دانست كه اوضاع و احوال سياسي و فرهنگي عراق در سال هاي دهه 40 و 50 ميلادي را بررسي مي‌ كند و نگارش فيلمنامه آن بصورت مشترك توسط خسرو سينايي و جميل رستمي انجام شده است.
        در خلاصه داستان «ژاني گه ‌ل» آمده است، جوامر كه ده سال قبل به جرم رهبري تظاهراتي ضد حكومت در سليمانيه دستگير شده پس از آزادي، براي ديدار همسر و پسرش كه هرگز او را نديده است راهي منزل پسرعمويش مي ‌شود. به جوامر اطلاع مي ‌دهند كه خانواده ‌اش به روستا رفته ‌اند. جوامر با وجود اينكه ممنوع‌الخروج است براي بازگرداندن آنها شبانه و به دور از چشم ماموران راهي مسير خطرناكي مي‌ شود.
        در اين فيلم حدود 100 بازيگرنقش آفريني مي كنند و در برخي از سكانس هاي فيلم نزديك به 4000 هنرور حضور دارند. از جمله بازيگران اين فيلم مي ‌توان از نزارحسين، ريناس وريا، اسوعمر، عبدل حمد جوان و.... نام برد.
        تدوين «ژاني گه ل» به عهده محمدرضا موييني است و عباس بلوندي (طراح صحنه و لباس)، ناديا محمودي (طراح چهره ‌پردازي)، محمد امامي (صدابردار همزمان)، پرويز آبنار (صداگذاري و ميكس)، مرتضي اكبري (جلوه‌هاي ويژه)، خسرو جلالي (عكس) و استاد مظهر خالقي (ناظر پروژه) در اين فيلم همكاري دارند.
        «ژاني گه ل» محصول سولي فيلم و تهيه ‌كنندگي آن به عهده جميل رستمي است.
        مرثيه برف، اولين ساخته جميل رستمي كه چندي قبل در سينماهاي تهران به نمايش عمومي درآمد و در جشنواره هاي متعدد بين المللي جوايزي را كسب نموده است، در بخش مسابقه چهل و ششمين جشنواره فيلم كودك و نوجوان زلين جمهوري چك از 7 لغايت 13 خرداد ماه سال جاري به نمايش درخواهد آمد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com