1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 485  تاريخ مخابره خبر:  ۷/۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138502070200  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۰۲:۳۳
    ۱۳۸۵/۰۲/۰۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

عليرضا رئيسيان:

اختلافات اتحاديه تهيه كنندگان با رعايت عدالت حل مي شود

رييس كانون كارگردانان درباره مشكلات و اختلافات اتحاديه تهيه كنندگان و توزيع فيلم ايران گفت: اختلافات دروني اتحاديه تهيه كنندگان با نگاهي حاكي از عدالت و رعايت آن حل مي شود.

      به گزارش سايت سينمايي سوره، «رئيسيان» ضمن بيان اين نكته درباره علل بروز اختلافات در اتحاديه تهيه كنندگان افزود: اتحاديه وقتي در ظرف پنج سال گذشته نتوانسته يك اساسنامه فراگير و با گرايش‌هاي مختلف فكري ـ فرهنگي را آرايش بدهد و خودش را به يك تعادل برساند باعث بروز چنين مشكلاتي نيز مي شود. به نظر من انحصار طلبي و در اختيار گرفتن امكانات سينمايي براي چند دفتر توليد خاص در اتحاديه كاملا مشهود است و به اين ترتيب مطمئن هستم تهيه‌كنندگان مستقل و كارگران ـ تهيه كننده‌ها اعتراض اصليشان به اين بخش است.
       وي اضافه كرد: اينكه چه شخصي انتخاب شود يا نشود يك مسئله فرعي است. ولي اين مجمع عمومي نشان داد تعدادي از تهيه‌كنندگان در اتحاديه و شوراي مركزي مايل نيستند عدالت در برابري امكانات براي همه اتفاق بيفتد. البته نه به اين شكل كه همه مساوي از امكانات برخوردار باشند چون اين غير ممكن است. بلكه در حد توانشان كه مي ‌‌توانند متوقع باشند و از امكانات توليد و توزيع اكران سينماي ايران بهره ‌مند شوند.
       «رئيسيان» به انحصار امكانات براي عده معدودي از تهيه كنندگان تاكيد كرد و گفت: شما به آمار درآمد و توليد فيلم‌ها در چند سال گذشته نگاه كنيد آن وقت متوجه مي‌شويد كه امكانات سينماي ايران در اختيار دفاتر و اشخاص خاصي بوده و اين يعني اينكه ما با توجه به محدوديتي كه در ظرفيت توليد و ضعف نمايشي داريم نابرابري و تقسيم ناعادلانه امكانات نيز شامل حالمان مي شود.
        وي راه حل مشكلات اتحاديه را در برقراري عدالت ميان اعضا دانست و افزود: اگر اين معضلات در اساسنامه حل شود، يعني يك تهيه كننده مستقل به قدر ميزان توانايي‌اش از امكاناتي كه لازم است بهره ‌مند شود و يك تهيه كننده پركار به نسبت توانايي‌هايش و يك دفتر متوسط هم همين طور يك نگاه عدالتخواهانه حاكم مي گردد. در غير اينصورت اين اعتراضات تمام نشدني است.
        «رئيسيان» تصريح كرد: از ديدگاه من و عده‌اي كه جزء نيروهاي مستقل هستند كه اتفاقا فيلم‌هاي شاخص سينماي ايران بعد از انقلاب براي اين گروه است با بر طرف نشدن اين معضلات اعتراض ها ادامه خواهد داشت و اگر شوراي مركزي نخواهد ضرورت‌ها و شرايط را درك كند و به اين اعتراضات به شكل صنفي نگاه نكند و وارد دسته ‌بندي ‌ها شود، من مطمئنم اين قصه به شكل‌هاي مختلف جلوه گري خواهد كرد. اين مشكلات چيزي نيست كه موسمي باشد و مثل مسائل قبل با برخوردهاي تند و جزم انديش كنترل شود.
        وي به اشكالات وارده به اساسنامه اشاره كرد و گفت: هنوز ظرف 5 سال گذشته هيچ اساسنامه‌اي به تصويب مجمع عمومي نرسيده كه بگوييم مشكل‌اش چي هست يا نيست.  يعني در دوره‌هاي قبل بر اساس يك فرضيات جلو مي رفتيم . اين براي يك صنف طراز اول نكته مثبتي نيست كه هنوز نتوانسته حول يك تفكر جامع و كامل همه نيروهايش را آرايش بدهند و از همه آنها استفاده كند.
        «رئيسيان» گفت: كساني كه با هر انگيزه ‌اي متن اعتراض به انتخابات را امضا كردند، ممكن است افكارشان خيلي هم نزديك بهم نباشند. اما اين را با صراحت و صداقت عرض مي ‌كنم كه از فعال ترين اعضاي اتحاديه هستند و از نظر قدرت فرهنگي و سينمايي جزو فرهنگي ترين ها هستند. بنابراين خوب نيست كه برخورد و اعتراض اين عده ناديده گرفته شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com