1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 738  تاريخ مخابره خبر:  ۵/۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138502050202  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۵۹:۳۳
    ۱۳۸۵/۰۲/۰۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

روز گذشته طي مراسمي شمارش معكوس ساخت سينما «آزادي» با حضور هنرمندان آغاز شد

عصر روز دوشنبه، 4 ارديبهشت ماه جاري، کلنگ ساخت دوباره سينما آزادي با حضور رئيس حوزه هنري، شهردار تهران، معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از هنرمندان، مسؤولان و نمايندگان رسانه اي و مطبوعاتي به زمين زده شد.

         به گزارش خبرنگار سايت سينمايي سوره، پيش از مراسم کلنگ زني، مراسمي با حضور مدعوين مذکور در سينما کانون برگزار شد. نخستين سخنران اين مراسم هنرمند نام آشنا «داوود رشيدي» بود.
        «رشيدي» به ذکر خاطرات خود از اين سينما و ياد کردن از نمايش فيلم هاي مطرحي چون: «کمال الملک»، «بي بي چلچله»، «هيولاي درون» و «خانه خلوت» پرداخت و گفت: سوختن اين سينما براي سينما دوستان بسيار دردناک بود و هر وقت که از خيابان شهيد دکتر بهشتي رد مي شدم؛ حسي شبيه از دست دادن يک عزيز گلويم را مي فشرد ولي حالا خوشبختانه اين سينما دارد ساخته مي شود؛ حس مي کنم با همکاري شهرداري تهران و حوزه هنري اين سينما به موقع ساخته خواهد شد.
       در ادامه «سيدضياء هاشمي» مديرعامل خانه سينما ضمن خواندن متني از پيش آماده شده، کارت دائمي داوري جشن خانه سينما را به «محمدباقر قاليباف» اهدا کرد و سپس «محمدرضا جعفري جلوه» معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي پشت تريبون رفت و گفت: در کشوري که خاستگاه فرهنگ ديني، عميق و اصيل ايراني ـ اسلامي است و اسلام با همه تابندگي اش در آن تجلي دارد؛ سزاوار بود و هست که چنين مجموعه فرهنگي، هنري دوباره احيا شود تا هنرمندان مسلمان ايراني با زبان و توان سينما هر آنچه در درون دارند به نام اين سرزمين اسلامي در جهان عرضه کنند.
       «جعفري جلوه» در ادامه، به عزم و قصد جدي سينماگران ايراني براي رسيدن به سينماي ملي اشاره و خاطرنشان کرد: اين گردهمايي که به همت حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي و شهرداري تهران برگزار شده است؛ يکي از همين اقداماتي است که در زمينه رسيدن به سينماي ملي و ارزشمند مشاهده مي شود.
       وي ادامه داد: با اين همت بلندي که توسط حوزه هنري و شهرداري تهران صورت مي گيرد؛ شايسته است که ما هم گامهايمان را در جهت ارتقاي سينماي اين کشور محکم برداريم و اميدواريم که بتوانيم در اين راستا منشأ اثر باشيم و فيلم هايي را بر پرده ببينيم که افتخار سينماي ملي مان را بر پيشاني خود داشته باشند.
       سپس دکتر «حسن بنيانيان» رئيس حوزه هنري در ادامه به سخنراني پرداخت. وي در ابتدا به زنده نگه داشتن همواره موضوع ساخت دوباره سينما آزادي در سالهاي گذشته اشاره کرد و سپس به لزوم تأمين پارکينگ خاصي براي رفاه شهرونداني که به اين سينما مي آيند پرداخت.
       «بنيانيان» در ادامه، به تعريف جديدي از سينماداري در کشور اشاره کرد و گفت: اين سينما توانايي اين را دارد که شاخص فيلم هاي خوب از بد باشد.
       رئيس حوزه هنري، در بخشي از سخنانش، توليد فيلم هاي ارزشمندي که مناسب پخش در اين سينما باشند را از هنرمندان سينما خواستار شد و گفت: اهالي سينما از ما ساخت سالن سينما طلب مي کنند. ما هم همراهي مي کنيم و جا دارد که ما هم از اين هنرمندان طلب کنيم که توليداتي مناسب اين سينما توليد کنند زيرا برخي از فيلم ها در خور شأن ايراني نيست و خواهش من اين است که اهالي سينما به اين موضوع فکري جدي بکنند.
        دکتر بنيانيان، در پايان خواستار همکاري هرچه بيشتر شهرداري تهران با حوزه هنري جهت ساخت به موقع اين سينما در زمان مقرر شد و گفت: اميدوارم اين حرکت آغازي براي توسعه بخشيدن به سينمايي باشد که در خور نام ايراني باشد.
        بعد از سخنان رئيس حوزه هنري، «محمدباقر قاليباف» شهردار تهران به سخنراني پرداخت و بر نيازمندي شهرداري به هنر و هنرمندان در عرصه مديريت شهري تأکيد کرد و گفت: در نشست هايي که با سينما گران در خانه سينما و هنرمندان تئاتر در جشنواره تئاتر داشتم؛ اشاره کردم که به عنوان مدير شهر نيازمند اصحاب هنر هستم ولي به طور قطع شما هنرمندان آن قدر نيازمند مدير شهري نيستيد. پس چنين اقداماتي را براي مديريت شهري يک ضرورت مي دانم.
        قاليباف در ادامه، شهرها را محل توليد فرهنگ و تمدن عنوان و خاطرنشان کرد: براي اداره شهرها ـ بخصوص کلان شهري مثل تهران- در ابعاد مختلف، نيازمند توسعه شهروند مداري در تمام ابعاد آن هستيم. بنابراين طبيعي است که براي تحقق يافتن اهداف و برنامه هايمان در اين عرصه نيازمند به هنر هستيم و اين سهل الوصول ترين و ماندگارترين راه است. لذا وظيفه من و همکارانم اين است که از اين ظرفيت ها استفاده بکنيم.
         شهردار تهران سپس بر لزوم سرمايه گزاري در توليد و عرضه محصولات فرهنگي، هنري در شهر تهران تأکيد کرد و گفت: اميدوارم اين داد و ستد بتواند توسعه اي پايدار در همه ابعاد زندگي شهري و بخصوص در بعد فرهنگي پديد آورد.
        گفتني است، مجتمع سينمايي آزادي، با 791 متر زيربنا، در 8 طبقه شامل 5 سالن سينما (4 سالن با 200 صندلي و سالن بزرگ با 700 صندلي و در مجموع 1500 صندلي) پارکينگ و ساير فضاهاي جانبي، مطابق با استانداردهاي جهاني و مجهز به آخرين دستاوردهاي فني و تجهيزات روزآمد صدا و تصوير ساخته خواهد شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com