1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 534  تاريخ مخابره خبر:  ۲۶/۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138501260201  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۳۹:۰۵
    ۱۳۸۵/۰۱/۲۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

پوران درخشنده:

جشنواره فيلم‌ دانشجويي بستري مناسب براي حضور استعدادهاي جوان كشور است

جشنواره فيلم دانشجويي مي ‌تواند زمينه سازي براي آينده سينماي كشور و بستر مناسبي براي حضور استعدادهاي خلاق جوانان باشد.

      به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از ستاد خبري جشنواره‌ ملي فيلم دانشجويي، پوران درخشنده ضمن بيان اين مطلب افزود: در شرايط فعلي سينماي ايران، يكي از مواردي كه حائز اهميت است توجه به نسل جوان هنرمند كشور است زيرا اين جوانان مي ‌توانند در آينده نزديك در عرصه‌هاي بين‌المللي هنري افتخارآفرين باشند.
      وي افزود: وجود اين جشنواره مي‌ تواند بستر مناسبي باشد براي حضور دانشجوياني كه با امكانات محدود و تحصيلات آكادميك توانسته ‌اند مفهومي را در حد توان و خلاقيت خود به تصوير بكشند.
      به گفته درخشنده يكي از راه هاي موفقيت دانشجويان در به تصوير كشيدن آثار موفق گذراندن دوره‌ هاي علمي و آموزشي از طريق دانشگاه‌ هاي تخصصي است.
      وي خاطرنشان ساخت: گذراندن دوره‌ هاي علمي و آموزشي از طريق دانشگاه ‌هاي از قبيل دانشگاه صدا و سيما و دانشگاه هاي هنر كه در اين زمينه فعاليت مي ‌كنند مي ‌تواند دانشجو علاقه مند به سينما را به صورت علمي‌تر راهنمايي كنند. البته زماني مي ‌تواند اين دوره ‌هاي علمي مثمرثمر باشد كه در كنار تجربه و سرصحنه بودن همراه شود. وجود امكانات كارگاهي در دانشگاه ها به تنهايي نمي ‌تواند تأثير داشته باشد بلكه با كمك اساتيد در پشت‌ صحنه‌هاي فيلم‌ها حضور پيدا كرد و اين مراحل را عملي كرد.
      كارگردان فيلم «شمعي در باد» ورود فن‌آوري ديجيتالي را در دانشگاه يكي از مراحل رسيدن به توليداتي با ساختار فني درست مي ‌داند و معتقد است: فن‌آوري ديجيتالي در حال حاضر در تمام دنيا توانسته است تصاويري با ساختار و فضاي جديد توليد كند. دانشجويان نبايد از اين فن‌آوري عقب بماند و بايد در اين زمينه تجربه لازم را كسب كنند تا بتوانند فرم جديدي را در سينما به وجود آورند.
      وي، با تأكيد به حمايت نهادها و سازمان هاي دولتي از نمايش آثار شاخص دانشجويي، گفت: يكي از سازمان هايي كه مي ‌تواند در پرورش استعداد اين دانشجويان هنرمند مؤثر باشد، صدا و سيما است. اين سازمان مي ‌تواند با برنامه ‌ريزي مناسب آثار شاخص اين جشنواره را با حضور خود صاحب اثر در تلويزيون به نمايش بگذارد تا به نوعي تلاش اين هنرمندان ديده شود و هم بستري باشد براي فعاليتهاي آينده كساني كه در اين حرفه فعاليت مي ‌كنند.
      گفتني است، دومين جشنواره ملي فيلم دانشجويي توسط دانشكده صدا و سيما از تاريخ 9 تا 13 ارديبهشت ماه در تهران برگزار مي‌ شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com