1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 566  تاريخ مخابره خبر:  ۲۴/۱۲/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138412240206  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۱۰:۴۹
    ۱۳۸۴/۱۲/۲۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

جمال شورجه، کارگردان:

رويكرد مثبتي در فيلم هاي 84 نديدم

رويكرد مثبتي را در فيلم هاي سال 84 نديدم و اميدوارم مسؤولان جديد وزارت ارشاد و معاون سينمايي كه از دلسوزان فرهنگي مملكت هستند، در توليد فيلم‌هاي فاخر و ارزش محوري قدم بردارند.

      به گزارش سايت سينمايي سوره، «جمال شورجه» با بيان اين مطلب درباره سينماي سال 84 گفت: سينماي سال 84 در حقيقت بخش عمده و اعظم فيلم هاي امسال را تشكيل مي‌ دهد و مي‌ تواند معياري براي سنجش باشد. اين فيلم‌ها هم عمدتاً باقي مانده از دوره «اصطلاحات» بودند و از سينمايي آمده بودند كه هيچ بايد و نبايدي وجود نداشت و هر تهيه كننده‌ اي با سليقه خودش فيلمي را ساخته بود. بخش اعظم اين فيلم‌ها قبل از روي كار آمدن دولت جديدي ساخته شده بودند و دولت جديد در نمايش فيلم‌ها توليد شده چندان دخيل نبود.
      وي، ادامه داد: سينماي 84 مانند سينماي سال‌هاي ديگر بود، موضوعات و مضامين فيلم‌ها منطبق با حركت خيل عظيم مردم و نظام حركت نمي‌ كرد و چه بسا مخالف اين حركت، طي طريق مي‌ كردند.
      اين كارگردان سينما افزود: موضوعاتي مثل: خيانت، تلخي، سياهي و آنارشيستي در جامعه سينمايي ما حكم فرما بود و بخش عمده فيلم‌ها با همين نوع نگاه توليد شده بودند.
      متأسفانه بخش عمده اين فيلم‌ها نيز در بخش مسابقه وجود داشتند كه متأسفانه يكي از آنها توانست جوايز بسياري را هم از آن خود كند.
      شورجه، ادامه داد: مثلث‌هاي عشقي، خيانت، مايلات نفساني در فيلم‌ها به شدت ظهور كرد و جامعه اسلامي را به شدت تلخ نشان داد. متأسفانه اين ميراث شوم از دوران اصلاحات برگردن سينماي ما افتاد و اين فيلم‌ها توليد شد و ما اكنون شاهد نمايش نامه‌ اي از آنها هستيم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com