1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 511  تاريخ مخابره خبر:  ۲۲/۱۲/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138412220204  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۲۴:۵۲
    ۱۳۸۴/۱۲/۲۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

در صورت حمايت مسؤولين خانه انيميشن ايران تأسيس مي ‌شود

خانه انيميشن ايران در صورت حمايت مسؤولان وزارت ارشاد اسلامي و مقامات مسؤول تأسيس مي ‌شود.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «كامياب درويشي» عضو هيأت مديره «آسيفا» درباره تشكيل خانه انيميشن ايران گفت: ما به دنبال تشكيل خانه انيميشن هستيم كه در آن اجازه مانور بيشتري در شاخه‌هاي مختلف انيميشن باشد و بتوانيم انيميشن را جا بيندازيم. در زمان گذشته انيماتورها تعدادشان مشخص و محدود بود، اما در حال حاضر داستان فرق كرده و تعداد افرادي كه در اين شغل آمدند زياد شده ضمن اينكه در كل دنيا انيميشن جايش را باز كرده است. اكنون انيميشن نقش عمده ‌اي در سينما پيدا كرده و به جايي رسيده كه شاخه‌هايش گسترده شده و هجمش افزايش يافته و براي خودش وزنه ‌اي شده است.
     در خانه سينما انيميشن عنوان يك صنف عنوان مي ‌شود كه شايد آن جايگاه خودش را نداشته باشد ما از طريق اين خانه مي ‌توانيم به جايگاه اصلي خود برسيم.
     وي افزود: انيميشن 41 شغل نهفته در خود دارد كه در آن شاخه‌هاي مختلفي چون طراحي، كارگرداني و فيلمبرداري وجود دارد. به اضافه اينكه مجموعه ‌اي ديگري نيز با آمدن كامپيوتر به آن اضافه شده است. به دنبال اين هستيم كه اين شغل‌ها را تعريف كنيم و جايگاهشان را بشناسيم كه شامل چه مجموعه عمل‌هايي هستند و نيازمند چه حمايت‌هايي مي ‌شوند.
     «درويشي» درباره اقداماتي كه تاكنون در اين رابطه صورت گرفته گفت: ما چند بار براي تشكيل اين خانه مراحلي را طي كرديم اما به مشكل برخورديم. در مديريت قبلي، شهرداري ساختماني را در اختيار ما قرار داد اما با تغييرات به وجود آمده مشكلاتي رخ داد و ما نتوانستيم آن محل را در اختيار بگيريم.
      وي تصريح كرد: جلسات روتيني براي پيگيري اين اتفاق داريم و از طريق خانه سينما و معاونت سينمايي ارشاد اقداماتي صورت گرفته است. با معاونت سينمايي صحبت‌هايي شده و دو ماهي مي ‌شود كه تقاضا كرديم جلسه ‌اي با ايشان تشكيل بدهيم اما چون با جشنواره فجر مواجه شديم به تعويق افتاد ولي تاكنون خبري از برگزاري اين جلسه نيست. با ضياء هاشمي مدير خانه سينما نيز صحبت‌ها و پيگيري‌هايي داشتيم.
     وي درباره فعاليت هاي آسيفا گفت: آسيفا انجمن فيلمسازان انيميشن است كه كليه انيميشن‌سازان كشور را دور هم جمع كرده است.
     تشكيل جلسات نمايش فيلم، فرستادن خبرنامه و اعلام وقايعي كه در اين عرصه مي‌ افتد به همراه برگزاري روز انيميشن كه دو سال است كه اتفاق مي ‌افتد از جمله فعاليت هاي اين انجمن است. ما در روز انيميشن راهي براي آشنايي انيماتور ها با افكار همديگر و تشكيل workshop و نمايش فيلم‌هاي روز جهان باز كرديم. در اين انجمن در رابطه با مسائل صنفي به دنبال برنامه ‌ريزيي‌هايي هستيم تا بتوانند از كانال خانه سينما مسائل و مشكلاتمان را مطرح كنيم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com