1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 669  تاريخ مخابره خبر:  ۸/۱۲/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138412080205  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۳۰:۲۶
    ۱۳۸۴/۱۲/۰۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

مدير امور بين الملل خانه سينما:

زمان كمي براي شركت در بازار جشنواره فيلم «كن» داريم

براي شركت در جشنواره كن بايد تا چند روز آينده تقاضاي رسمي خود را به اين جشنواره بدهيم.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «محمد اطبايي» مدير امور بين الملل خانه سينما با اعلام اين مطلب گفت: تا چند روز ديگر فضاي بازار كن پر مي‌شود و اگر مسؤولان سينمايي كشور مي‌خواهند از فرصت بزرگي كه در جشنواره كن وجود دارد، استفاده كنند، بايد هر چه سريعتر براي شركت در اين بازار اقدامات لازم را انجام داد.
     وي در ادامه افزود: بايد بتوانيم از تجربه حضور در بازار كن كه در آخرين دوره برگزاري آن به دست آورديم و حضور در جشنواره برلين، استفاده بهينه‌اي در جشنواره‌ كن سال آينده كنيم. اميدوارم اين تجربه شيرين را سينماي ايران در عرصه بين‌المللي بتواند در مبادلات تجاري جهاني اقدام كنند.
     مدير پخش فيلم‌هاي «كارگران مشغول كارند» و «صبحي ديگر» درباره بازار تجاري جشنواره برلين گفت: همكاري بخش خصوصي و دولتي در بازاريابي فيلم‌هاي ايران حركت بسيار مثبتي است كه براي اولين بار در حضور خارجي سينماي ما رخ داد.
     وي، با اشاره به ادامه چنين روند ادامه داد: در صورت ادامه چنين روندي بايد با خوش‌ بيني نسبت به بازار‌يابي فيلم‌هاي خودمان فكر كنيم. متأسفانه ما بازارهاي چنداني نداشته‌ايم و از فرصت‌هايي كه به دست آورده ‌ايم، كمال استفاده را نكرده ‌ايم.علت هم اين چندگانگي در سياست فيلم‌هاي حمايتي است؛ يعني در جايي سياست‌گذاري‌هاي كلان ما معطوف به حمايت از بخش خصوصي بود، ولي در عمل هيچ‌گاه به اين سمت نرفتيم. چنانچه اين همكاري ادامه پيدا كند نسبت به بازار تجاري سينما هم مي‌توان اميدوارانه برخورد كرد.
     اطبايي خاطرنشان كرد: حقيقت اين است كه بخش خصوصي توانايي شركت در چنين فضاهايي را با اين هزينه‌هاي بالا ندارد، اگر دولت در اين بخش، در جايگاه پدرانه با نگاه كلان به حمايت خصوصي و دولتي بپردازد ما به زودي شاهد اتفاقات خوشايندي در بازار جهاني خواهيم بود.
     وي، درباره وضعيت اقتصادي فيلم‌هاي ايراني در خارج از كشور گفت: فيلم هاي ايراني وضعيت مناسبي در بازار ندارند، سالهاست طبق يك سياست تعيين شده، شركت‌هاي آمريكايي بازار را كوچك و كوچك تر كرده اند و در مجموع 80 درصد از بازار جهاني را به خود اختصاص داده اند و بقيه كشورها تنها از اين 20 درصد مي‌ توانند، استفاده كند. ولي آمريكايي‌ها به همين سهم قانع نيستند و با سرمايه و ابزاري كه دارند قصد تصاحب بقيه بازار را هم دارند.
     اين مدير پخش ادامه داد: ما با اين امكانات اندك در سال‌هاي قبل امكان فروش نداشتيم و فروش‌هاي ما تنها محدود به آدم‌هاي مطرح سينما مثل كيارستمي و مخملباف و....بودند
از سوي ديگر مگر پخش‌كننده‌هايي كه نسبت به پخش فيلم‌هاي ايراني علاقه‌مند بودند در سال نمي‌توانستند تعداد زيادي را پخش كنند. بنابراين آنها هم به طور محدود مجبور به پخش اين فيلم‌ها مي‌شدند.
     به گفته وي، يك فيلم ايراني در بهترين شرايط پخش و نمايش تنها مي تواند 250 هزار دلار را از آن خود كند، كه اين رقم هم در بازار جهاني يك رقم بسيار ناچيز است.
     اين پخش كننده سينما در پايان خاطرنشان كرد: آموزش و سياست‌گذاري مناسب و حمايت جدي مي‌تواند وضعيت بازار فيلم ما را بهبود بخشد. هنوز پخش‌كننده‌هاي ما در داخل كشور محدود هستند ‌و ما هنوز نتوانستيم آموزش درستي به بازارياب‌هاي خودمان بدهيم. در حالي كه سينماي ما پتانسيل زيادي در داخل كشور داريم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com