1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 512  تاريخ مخابره خبر:  ۸/۱۲/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138412080101  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۴۱:۳۳
    ۱۳۸۴/۱۲/۰۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

محمدعلي نجفي:

سينماگران ايران در جشنواره فيلم «برلين» جهان را شگفت زده كردند

سينماگران ايراني حاضر در جشنواره فيلم «برلين» با درخشش خود در ميان رقباي مهم، جهان را شگفت زده كردند.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «محمدعلي نجفي» رئيس هيأت مديره خانه سينما با بيان اين مطلب افزود: غرفه ايران، غرفه بسيار چشمگير و دل ‌نشيني در جشنواره برلين بود و يكي از شلوغ‌ترين غرفه هاي اين جشنواره محسوب مي‌شد.
     وي ادامه داد: هر كسي مسؤوليت خاصي داشت كه آن را پيگيري مي‌كرد، مثلاً دهقا‌ن‌پور از دانشكده سينمايي برلين ديدن كرد و با مدير اين دانشكده به تبادل ‌نظر پرداخت. بنده هم به اتفاق آقاي نقاش‌زاده با چند تهيه‌كننده كه قصد داشتند با كشورمان فيلم مشترك بسازند، مذاكره كرديم؛ اتفاقاً يكي از اين تهيه‌كنندگان سناريويي را با موضوع فلسطين به ما داد كه قرار شد ما تا اواخر ارديبهشت به او پاسخ بدهيم.
     اين كارگردان سينما افزود: فيلمسازان كشورمان هم به همراه عوامل خود در اين جشنواره حضور داشتند كه بسيار هوشمندانه در جلسات مطبوعاتي شركت كردند و به پرسش‌هاي سياسي خبرنگاران پاسخ دادند.
     نجفي، در مورد جو سياسي حاكم از سوي خبرنگاران خارجي خاطرنشان كرد: در يكي از جلسات مطبوعاتي مسؤول يك روزنامه بابت چاپ كاريكاتورهايي درباره فوتباليست‌هاي ايران در برابر همگان ايستاد و از همه ايرانيان عذرخواهي كرد.
     وي، با اشاره به موفقيت سينماي ايران در اين سفر اضافه كرد: سينماي ايران حضور چشمگيري داشت و سينماگران ايراني به عنوان سفيرهاي فرهنگي جامعه توانستند سينماگران و تماشاگران جهان را تحت تأثير قرار دهند. اين سفر در مجموع، سفر پربار و خوبي بود و توانست در اين مقطع چهره ايران را به عنوان يك چهره فرهنگي و انديشمند معرفي كند.
     رييس هيأت مديره خانه سينما با اشاره به استقبال مدير فستيوال جشنواره برلين از سينماي ايران اظهار داشت: اين جشنواره بسيار مؤثرتر از حضور ما در جشنواره كن بوده است.
     نجفي، در پايان با اشاره به حضور سينماي ايران در جشنواره كن سال آينده گفت: از طريق مديرعامل خانه سينما مسئله حضور ما در سينماي كن در حال بررسي است و آقاي اطبايي و آقاي نقاش‌زاده در حال پيگيري اين امور هستند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com