1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 894  تاريخ مخابره خبر:  ۷/۱۲/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138412070203  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۳۳:۳۹
    ۱۳۸۴/۱۲/۰۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

مراحل توليد 75 فيلم سينمايي آغاز شد

75 پروژه سينمايي داراي پروانه ساخت در اسفندماه امسال در مراحل مختلف توليد سينماي ايران، اعم از پيش توليد، فيلمبرداري و مراحل فني قرار دارد.

     به‌ گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي، از ميان فيلم هايي داراي پروانه ساخت كه در مراحل مختلف توليد قرار دارند، مراحل فني 17 پروژه پايان يافته، 10 پروژه در مرحله صداگذاري و ميكس و  10 پروژه در مرحله تدوين، 8 پروژه در مرحله فيلمبرداري و 30 پروژه در مرحله تداركات قرار دارند.
     فيلم‌هاي «آرامش در ميان مردگان» ساخته مهرداد فريد، «اين ترانه عاشقانه نيست» از رحمان رضايي، «نقاب» ساخته كاظم راست گفتار، «خاك سرد» از رضا سبحاني، «جمشيد و خورشيد» از بهروز يغماييان و «چه كسي امير را كشت» از مهدي كرم ‌پور مراحل فني را گذارنده اما براي دريافت پروانه نمايش اقدام نكرده ‌اند.
     همچنين فيلم‌هاي «فرياد در مرداب (حشره)» از هوشنگ درويش‌ پور، «زير درخت هلو» از ايرج طهماست، «طلا» از جعفر پناهي، «صبحي ديگر» از ناصر رفايي، «شب كايت ها» از حبيب‌ الله بهمني، «ماه شب چهارده» از محمدعلي طالبي، «محكومين بهشت» از حجت ‌الله سيفي، «سرزمين رمزآلود» از رامين لباسچي، «قلقك» از «مسعود نوابي»، «نگاه» از سپيده فارسي و «سوگند» از شاپور قريب در ماه جاري مراحل فني راطي كرده ‌اماهنوزبراي دريافت پروانه ‌نمايش اقدام نكرده ‌اند.
     فيلم‌هاي «آتش بس» از تهمينه ميلاني، «اگه مي ‌توني منو بكش»، از شاهد احمدلو، «رامي» از بابك شيرين صفت، «تك درختها» از سعيد ابراهيمي ‌فر، «محفل ايكس» از حبيب كاووش، «رقص با ماه» از محمود كلاري، «حسنك و داس داران» از بايرام فضلي، «سرگيجه» از محمد زرين‌ دست، «آخرين ملكه زمين» از محمدرضا عرب و «دختر ميليونر» از اكبر خامين در مرحله صداگذاري و ميكس قرار دارند.
     همچنين فيلم‌هاي «گزارش مريم» از اسماعيل براري، «گيس بريده» از جمشيد حيدري، «عروسك فرنگي» از فرهاد صبا، «ته دنيا» از بهروز افخمي، «در شهر خبري نيست هست» از سيدرضا خطيبي سرابي، «نجات» از حسين قاسمي جامي، «قاعده بازي»، از عبدالرضا نواب صفوي، «هدف اصلي» از قدرت‌ الله صلح ميرزايي، «چابهار» از ابوالفضل صفاري و «نيومانگ» از بهمن قبادي در مرحله تدوين هستند.
     پروژه‌هاي «فرزند صبح» از بهروز افخمي، «روز بر مي‌ آيد» از بهرام توكلي، «گناه من» از مهرشاد كارخاني، «سنگ كاغذ، قيچي» از سعيد سهيلي، «آفتاب بر همه يكسان مي ‌تابد»، از عباس رافعي، «افسانه شادي ها» از علي قوي ‌تن، «علي سنتوري» از داريوش مهرجويي و «گريز» از نيكي كريمي در مرحله فيلمبرداري هستند.
     ساير فيلم‌هاي داراي پروانه ساخت، هنوز به مرحله فيلمبرداري نرسيده و در مرحله تداركات و پيش توليد قرار دارند.
     هر ساله حدود 80 فيلم سينمايي در كشور توليد مي ‌شود كه حدود نيمي از اين توليدات در سينماهاي كشور به اكران عمومي درمي ‌آيند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com