1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 709  تاريخ مخابره خبر:  ۳۰/۱۱/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138411300002  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۱۷:۱۸
    ۱۳۸۴/۱۱/۳۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

پس از دريافت «خرس نقره اي» برلين جعفر پناهي، جايزه خود را به «آن» زن تقديم کرد

شنبه شب گذشته با برگزاري مراسم پاياني «جشنواره فيلم برلين» جايزه «خرس نقره ‌اي» پنجاه و ششمين جشنواره بين‌المللي فيلم برلين مشتركاً به فيلم «آفسايد» ساخته جعفر پناهي و فيلم «آن ساپ» از «پرنيله فيشر كريستنزن» كارگردان دانماركي تعلق گرفت و جايزه خرس طلايي جشنواره بين‌المللي فيلم برلين به فيلم «گرباويسا» از «ياسميلا زبانيچ» كارگردان بوسنيايي اهدا شد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از خبرگزاريها، «آفسايد» با فيلم بوسنيايي كه خرس طلايي جشنواره را گرفت در روزهاي پاياني رقابت مي‌كرد. جعفر پناهي زماني كه جايزه‌ را دريافت مي ‌كرد، از تمام كساني كه با عشق و علاقه با او در ساخت اين فيلم همكاري كردند، تشكر كرد و گفت: متأسف هستم كه نتوانستم همه كساني كه با من در ساخت اين فيلم همراه بودند را به برلين بياورم.
     وي در ادامه افزود: دلم مي‌ خواست محمود كلاري اينجا بود و با او اين جشن را مي‌ گرفتيم.
     پناهي، همچنين به سابقه‌ عدم حضور زنان در مكان هاي ورزشي اشاره كرد و گفت: سابقه‌ عدم حضور زنان به يونان قديم برمي ‌گردد آن زمان زنان اجازه‌ ورود به مكان هاي ورزشي را نداشتند، تا اينكه زني براي استقبال از پسر قهرمانش لباس مردانه پوشيد و به ورزشگاه رفت از آن پس با حمايت مسؤولين ورزشي و با جسارت اين زن (در چهارصد و چهار قبل از ميلاد) راه ورود زنان به مكان هاي ورزشي باز شد.
     پناهي جايزه‌ خود را به آن «زن» تقديم كرد.
     جعفر پناهي بعد از به پايان رسيدن مراسم اختتاميه در مقابل سؤالات مختلف مطبوعات و رسانه‌هاي خارجي قرار گرفت و در پاسخ به سؤالي مربوط به احساسش از دريافت اين جايزه، گفت: بزرگترين جايزه‌ زندگي من زماني خواهد بود، كه فيلم من در ايران به نمايش درآيد، بنابراين بلافاصله به ايران برمي‌ گردم تا مقدمات نمايش را آماده كنم.
     به گزارش ايسنا، پناهي كه روز قبل از مراسم اختتاميه در نشست نقد و بررسي اين فيلم با حضور گسترده‌ تماشاگران و تشويق پياپي آنها به همراه شادمهر راستين و نظام ‌الدين كيايي حضور پيدا كرده بود، نمايش آن شب را به ياد سهراب شهيدثالث به رامين مولايي كه فيلمبرداري فيلم‌هاي شهيد ثالث بود تقديم كرد و مولايي كه در عين بيماري در سالن حضور داشت و به خاطر فيلم آفسايد به سينما آمده بود در اين موقعيت غيرقابل انتظار براي خود با چشمان گريان به روي صحنه آمد.
     پناهي همچنين در نشست مطبوعاتي اين فيلم گفته بود: خيلي دلم مي ‌خواست قبل از اين كه به اينجا بيايم فيلم پروانه نمايش مي‌ گرفت و اكنون اينجا با افتخار اعلام مي‌ كردم، فيلم يك ماه و نيم قبل از جام‌ جهاني در ايران به نمايش عمومي درخواهد آمد.
     شادمهر راستين نويسنده فيلمنامه آفسايد نيز در گفتگويي تلفني با خبرنگار ايسنا گفت: آفسايد در جشنواره ‌اي موفق شد که حضور پررنگ هاليوود در آن ديده ميشد و فيلم هاي پرهزينه سينماي آمريكا انتظار كسب جايزه داشتند و در حاليکه هيأت داوران نيز متعلق به آن نوع سينما بودند، اما جايزه ويژه به فيلم آفسايد تعلق گرفت.
     گفته مي شود پس از کسي اين موفقيت كمپاني‌هاي بزرگي از آفسايد براي ورود در جشنواره‌هايشان دعوت كرده اند.
     نظام الدين كيايي صدابردار آفسايد نيز اعلام كرد: ما جايزه را پيش از اين از تماشاگران و استقبال شايسته آنها گرفته ايم چه در نمايش داخلي آن در جشنواره فيلم فجر و چه در فستيوال برلين كه در ميان خيل گسترده تماشاگران به نمايش در آمد.
     گفتني است نخستين فيلم ايراني كه توانست در جشنواره فيلم برلين حضور يابد، «طبيعت بيجان» به كارگرداني «سهراب شهيدثالث» بود كه در سال 1974 موفق شد در بخش مسابقه اين جشنواره راه يابد.
     در اين دوره از جشنواره فيلم هاي «آفسايد» جعفر پناهي و «زمستان است» رفيع پيتز در بخش مسابقه فيلم هاي بلند و فيلم هاي «صبحي ديگر» ساخته ناصر رفايي و «كارگران مشغول كارند» ساخته ماني حقيقي در بخش «فروم» جشنواره و «به آهستگي» ساخته مازيار ميري در بخش پانوراما و فيلم كوتاه «كمي بالاتر» ساخته مهدي جعفري در بخش مسابقه فيلم هاي كوتاه به نمايش در آمدند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com