1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 565  تاريخ مخابره خبر:  ۱۸/۱۱/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138411180206  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۴۷:۳۰
    ۱۳۸۴/۱۱/۱۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

ناصر شفق:

شكل كنوني جشنواره كمكي به سينماي كشور نمي ‌كند

جشنواره بيست و چهارم بيش از پيش به ما نشان داد كه برگزاري جشنواره با شكل كنوني كمكي به سينماي كشور نمي‌ كند.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «ناصر شفق» تهيه ‌كننده سينما با بيان اين مطلب به خبرنگار فارس گفت: به نظر مي ‌رسد بايد يك بازنگري جدي در سياست‌ گذاري سينماي ايران انجام شود. 
     اين تهيه كننده ادامه داد: اين كه مجموعه جديد فرهنگي كشور، اين توان را دارد يا ندارد؟ بنده كمي ترديد دارم. علي‌رغم آن كه احساس مي‌ كنم، مجموعه فرهنگي مديران دولت آقاي احمدي ‌نژاد افرادي بسيار صادق، خالص، مومن و فرهنگي هستند. ولي در توانايي و مديريتي كه در عرصه‌هاي فرهنگي بايد به صورت استراتژيك و هدفگذاري، مانع زدايي در سيستم راهبردي كلان، تأثيرگذار كردن فرهنگ بر اجتماع و نهادينه كردن ارزش‌ها در عرصه فرهنگ وجود دارد به ديد ترديد نگاه مي ‌كنيم.
     اين تهيه كننده سينما خاطرنشان كرد: جشنواره فيلم فجر در دهه 60 روشن‌ترين راه باروري سينماي ايران بود و بيشترين تأثير را در حركت و پيشرفت سينماي ايران گذاشت. منتهي ما در طي اين سالها احتياج به يك بازنگري‌ جدي داشتيم كه در طول راه، اين جشنواره بتواند به رشد و تكامل برسد. اما با تغيير مديران اين حركت رو به افول گذاشت.
     شفق تصريح كرد: جريان‌هاي موجود در سينماي كشور در دوره ‌هاي مختلف بايد به گونه‌هاي مختلف مديريت مي ‌شد، اما متأسفانه بسياري از جريانات نادرست، خود را به سينماي ايران و مديران آن تحميل كردند.
     تهيه كننده فيلم «تقاطع» اظهار داشت: جشنواره فيلم فجر هم اكنون موجب آفت اقتصادي سينماي ايران و موجب از بين رفتن تپش اكران و از بين بردن سيستم عادلانه توزيع فيلم‌ها شده است. زماني ما جشنواره را به اين صورت برگزار مي ‌كرديم كه اكران در دست دولت بود و دولت تصميم مي ‌گرفت كه چه فيلم‌هايي، در چه زمان‌هايي و در چه مدت نمايش داده شود. اما هم اكنون سيستم آزاد اكران در سينماي ايران، تكليف فيلم‌ها را روشن مي ‌كند.
     شفق ادامه داد: در اين سيستم اين فرصت به سينماداران داده مي شود تا بنا به سليقه خود، فيلم دلخواه خود را به دور از جريانات فرهنگي انتخاب و به نمايش بگذارد و بسياري از فيلم‌ها به خاطر شتاب‌ زدگي در جشنواره استانداردهاي لازم را ندارند.
     اين تهيه كننده افزود: متأسفانه امسال تعداد فيلم‌هاي خوب كم بوده و اين هم ناشي از حركت‌هاي شتاب‌ زده فرهنگي و فصلي است و نشان مي‌ دهد كه مسؤولان فرهنگي كشور برنامه‌ ريزي دراز مدت ندارند و جرياني كه با انديشه و توليد فرهنگ روبرو نشده باشد به مرور به سمت ابتذال خواهد رفت. در واقع جشنواره بين‌المللي فيلم فجر اگر به همين منوال به كار خود ادامه دهد، با مشكل روبرو خواهد شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com