1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 684  تاريخ مخابره خبر:  ۱۲/۱۱/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138411120202  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۲۹:۴۲
    ۱۳۸۴/۱۱/۱۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

فيلم‌هاي برگزيده مردم در جشنواره فيلم فجر در مشهد معرفي شدند

فيلم هاي برگزيده مردم مشهد در چارچوب بيست و چهارمين جشنواره بين ‌المللي فيلم فجر طي مراسم پاياني آن در اين شهر معرفي شدند.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، طي اين مراسم در سينما قدس مشهد «چهارشنبه سوري» ساخته اصغر فرهادي، «هوو» ساخته عليرضا داوودنژاد و «ستاره ‌ها» ساخته فريدون جيراني فيلم هاي منتخب مردم معرفي و با اهداي لوح تقدير و هديه به كارگردانان از آنها تقدير شد.
     اين فيلم ها در جريان بازديد مردم از برنامه‌هاي جشنواره در مشهد در چارچوب فرم هاي نظرسنجي انتخاب شده ‌اند.
     همچنين نماينده رييس جمهور در شوراي نظارت بر صدا و سيما در اين مراسم بر توزيع امكانات سينمايي در كل كشور تأكيد كرد و گفت: نبايد فقط تهران به عنوان مكنده استعدادهاي كشور متورم شود و ساير استان ها استعدادهاي خود را به اين شهر گسيل كنند.
     مهدي كلهر افزود: بهترين ابزاري كه مي‌ تواند پيام، احساسات و منطق انقلاب اسلامي را به ديگران انتقال دهد سينما است.
     وي با تأكيد بر لزوم بازنگري در سينماي ايران اظهار داشت: سينما در هيچ مرز و بومي رشد نخواهد كرد مگر اينكه نگاهش به آن سوي مرزها باشد.
     استاندار خراسان رضوي نيز در اين مراسم گفت: امروز سينماي ايران نه براي تحقير فرهنگ خودي و بي ‌اعتنايي به آرمان هاي ملي و بي‌توجهي به فرهنگ بارور و بالنده ايران اسلامي بلكه براي قوام بخشيدن به آن و معرفي شايسته به ميدان آمده و اين جشنواره بزرگداشت همين تفكر است.
     محمدجواد محمدي زاده افزود: براي خراساني كه هويت و تاريخ ايران و مركز معنوي كشور است و براي مردمي كه در پيشينه خود فردوسي، عطار و خيام را تربيت كرده ‌اند تلاش در جهت تقويت سينماي معناگرا و آرمانخواه يك افتخار است.
     وي گفت: خراسانيها به خود مي ‌بالند كه بتوانند مركز توليد سينمايي و جشنواره ‌اي دايمي و فعال را براي توسعه صنعت ارزشمند سينما و به ميدان كشاندن استعدادهاي جوان منطقه ايجاد كنند.
     مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي هم در اين مراسم خواستار ايجاد شهرك سينمايي در استان شد.
     سيدجواد جعفري گفت: اگر خراسان بخواهد پايگاهي براي توليد فيلم شود ايجاد اين شهرك سينمايي جزو اولويت هاي بخش فرهنگي هنري محسوب مي‌ شود.
     وي افزود: بايد در حوزه فرهنگ و هنر تسهيلات ويژه ‌اي براي توليدكنندگان و كارگردانان خراساني ايجاد كرد تا بتوانند كارگاه توليدي ايجاد كرده و خراسان را به جايگاه شايسته‌ اش در اين عرصه برسانند.
     امين حيايي، عليرضا داوودنژاد، مهدي صباغ زاده، فريدون جيراني و رضا عطاران از جمله هنرمنداني بودند كه در مراسم پايامي فيلم فجر در مشهد حضور داشتند.
     طي اين مراسم هيأت داوران فيلمسازان جوان خراساني ديپلم افتخار و جايزه فيلم برگزيده كوتاه خود را به «ابوالفضل عطار»، «كيارنگ علايي» و «ناصر ضميري» اختصاص داد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com