1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 1025  تاريخ مخابره خبر:  ۱۰/۱۱/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138411100100  ساعت مخابره خبر: ۱۸:۰۵:۱۳
    ۱۳۸۴/۱۱/۱۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

طي مراسمي در سينما صحرا

جوايز بخش جنبي جشنواره فيلم فجر اهدا شد

صبح روز 10 بهمن‌ماه طي مراسمي در سينما صحرا سازمان‌ها و نهادهاي مختلف برگزيدگان خود را در بخش جنبي بيست و چهارمين جشنواره فيلم فجر اعلام كردند.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، در اين مراسم كه جمعي از مسؤولين سازمانها و نهادها حضور داشتند، محمود فرشيدي وزير آموزش و پرورش خطاب به هنرمندان گفت: ما در كلاس و شما در كلاس سينما هستيد، ابزار كار شما كتاب نيست، ابزار مدرن‌تري است و شما محدوديت زماني نداريد. تقاضا دارم من و شما با كمك هم در راستاي تقويت هويت ملي تلاش كنيم و انقلاب اسلامي را در تمامي جهان معرفي كنيم.
     هيأت داوران اين وزارتخانه متشكل از: جواد طوسي، جعفر توكلي، مهدي مختاري و حسين حسين زاده لوح تقدير به همراه ده سكه تمام بهار آزادي به خاطر نگاه لطيف و روابط انساني و تأكيد بر باورهاي ملي و مذهبي و توجه به سالمندان به فريدون حسن‌پور نويسنده و كارگردان فيلم «وقتي همه خواب بودند» تقديم كرد.
     علي كردان معاون وزارت كار و امور اجتماعي هم كه در اين مراسم حاضر شده بود هنگام اهداي جوايز اين وزارتخانه گفت: من بيشتر از آن كه متعلق به وزارت كار باشم، متعلق به سينما هستم و از همين جا قول مي دهم سال آينده اين وزارتخانه، يكي دو كار سينمايي را با بنياد سينمايي فارابي آغاز كند.
     هيأت داوران اين وزارتخانه نيز جوايزي را به پرويز شهبازي براي فيلم «به آهستگي» اهدا كرد.
در ادامه اين مراسم انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران جايزه خود را به اصغر فرهادي اهدا كرد.
     محمود گبرلو رييس اين انجمن به جمله اي از امام راحل اشاره كرد و گفت: از نهادها و سازمان هاي مختلف مي خواهم بودجه بيشتري را براي حمايت از سينما در نظر بگيرند.
     عزيزالله حاجي مشهدي، محمد خزايي، محمد اطبايي داوران اين انجمن بودند. كه فيلم چهارشنبه سوري را برگزيدند.
     در ادامه اين مراسم انجمن مديران توليد با حضور سيدضياء هاشمي و سيدمحمد اطبايي از برگزيدگان خود به شرح ذيل تقدير كرند.
جايزه اول: لوح تقدير به خاطره شايستگي مديريت و فراهم نمودن بستر اجرايي در امر توليد، فيلم سينمايي به اردشير ايران‌نژاد مدير توليد فيلم «شاهزاده ايراني» تقديم شد و جايزه دوم به فاطمه ابوالقاسمي براي فيلم «وقتي همه خواب بودند» تقديم شد.
     عليرضا رضاداد و مجيد مسچي (مدير عامل مؤسسه سينما شهر) نيز بهترين سالن هاي سينما‌ها و دست‌اندركاران آنها را به اين شرح معرفي كردند معرفي كردند.
     بهترين سينماي جشنواره: لوح تقدير و 10 سكه بهار آزادي به مديريت مجموعه سينما فلسطين كه نماينده سازمان آموزش و پرورش آن را دريافت كرد.
بهترين مدير سينما: 8 لوح تقدير و 8 سكه بهار آزادي به مديريت سينما استقلال اهدا شد.
بهترين متصدي نمايش: لوح تقدير و 4 سكه بهار آزادي به متصدي نمايش سينما بهمن.
بهترين سركنترل‌چي: لوح تقدير و 2 سكه بهار آزادي به احمد ضرابيان از سينما آفريقا اهدا شد.
بهترين متصدي گيشه: لوح تقدير و 2 سكه بهار آزادي به متصدي گيشه سينما سپيده.
بهترين متصدي خدمات محسن اميري‌مقدم (سينما پايتخت) شناخت شد.
     اين گروه تقدير ويژه از سازمان توسعه سينمايي سوره و حوزه هنري، از مجموعه فرهنگي ورزشي چمران وابسته به بنياد مستضعفان به خاطر بهينه‌سازي سينما آفريقا انجام دادند.
     شركت توانير با هدف تشويق پديدآورندگان فرهنگ استفاده بهينه از برق، جايزه خود را به خاطر بهره‌گيري طبيعي از نور به مونا زندي كارگردان «عصر جمعه» اهدا مي‌كند.
     مركز ملي فرش ايران نيز به خاطر طرح موضوع رنگ و رنگ‌آميزي در فرش دست بافت، جايزه خود را به خسرو معصومي كارگردان جايي در دور دست اهدا كرد.
     همچنين اين مركز جايزه ديگري به فرهاد آهي طراح صحنه و لباس «شهر آشوب» تقديم كرد.
     مركز ملي فرش ايران همچنين از ابراهيم حقيقي طراح پوستر جشنواره، به خاطر استفاده از تصوير فرش در پوستر جشنواره فيلم فجر تقدير كرد.
     ابراهيم حقيقي هنگام دريافت جايزه خود گفت: از دبير جشنواره يك خواهش دارم كه بخش پوستر، آنونس، عكس و تيتراژ را به جشنواره اضافه كنند.
     پرويز كرمي مسئول دفتر آموزش و فرهنگ پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي (در وزارت ارشاد) جايزه ويژه 8 سكه و لوح سپاس خود را به كارگرداني «تقاطع» ابوالحسن داوودي اهدا كرد.
     داوودي نيز هنگام دريافت جايزه خود اظهار داشت: خيلي متشكرم كه بالاخره يك جا فيلم ما را تحويل گرفتند. شب گذشته به من اعلام كردند، سازمان ترافيك قرار است به فيلم من جايزه بدهد. اما بلافاصله تماس گرفتند و اعلام كردند اين سازمان جايزه‌اش را پس گرفته است، گفتند به صلاح نيست كه به اين فيلم جايزه بدهيم كه البته داوران بخش اصلي نيز اين صلاح را رعايت كردند.
     نماينده قوه قضاييه نيز در اين مراسم به دليل ارائه تصويري واقع‌بينانه از اين مجموعه و ارج نهادن به مسند قضا و اجراي عدالت در كنار عفو و رأفت اسلامي است، لوح تقدير و جايزه ويژه خود را به حميد رحمانيان براي كارگرداني فيلم «‌دم صبح» اهدا كرد.
     «هيأت داوران جشنواره روستا» در بخش جنبي بيست و چهارمين دوره از جشنواره بين المللي فيلم فجر همزمان با بيست و هفتمين بهار شكوفايي انقلاب اسلامي ايران، تنديس، ديپلم افتخار و جايزه فيلم بلند سينمايي را با مضمون فرهنگ، هنر، آيين و سنت‌هاي كار، تلاش و زندگي روستاييان و كشاورزان اين مرز و بوم، به خاطر نويسندگي و كارگرداني فيلم بلند سينمايي «‌وقتي همه خواب بودند» به فريدون حسن پور اهدا كرد.
     كميته ترويج ستاد ويژه فناوري نانو، نيز دو اثر برتر جشنواره از نظر زيرساخت هاي توسعه علم و تكنولوژي را «پرونده هاوانا» و «زاگرس» تشخيص داد.
     در بيانيه داوران اين هيأت آمده است: هر دو فيلم بيانگر واقعيت هاي امروز كشور، خواه مثبت و خواه منفي بودند؛ نگاه زاگرس نگاهي تصويري و معطوف به فناوري مهم سد سازي بود ولي نگاه «پرونده هاوانا» نگاهي تحليلي و آماري و معطوف به فناوري پيشرفته‌اي همچون بيوتكنولوژي است.
     اين هيأت در نهايت جايزه ويژه خود را به محمد علي نجفي كارگردان «زاگرس» اعطا كرد.
     اما ستاد احياء امر به معروف و نهي از منكر جايزه خود را به سبب اهتمام چشمگير مازيار ميري در تبلور بخشيدن به طيف گسترده‌اي از فضيلت هاي اخلاقي به ويژه در ارائه تصويري آرماني از ضرورت مقاومت در برابر فساد محيط، در فيلم «به آهستگي» اين اثر را به عنوان فيلم برگزيده خود اعلام كرد.
ميري هم در هنگام دريافت جايزه گفت: فقط جايزه ستاد احياء امر به معروف و نهي از منكر را كم داشتم كه گرفتم و از اينكه مسؤولان به لايه هاي پنهاني اين فيلم توجه كرده اند، ممنونم.
      بر اساس نظر داوران سازمان بهزيستي براي انتخاب 2 فيلم برتر، هيچ يك از فيلم‌هاي حاضر در جشنواره داراي شاخص‌ها و ويژگي‌هاي مورد نظر سازمان بهزيستي نبوده است. با اين حال، جايزه ويژه سازمان بهزيستي به خاطر بازي نقش هنرمندي سالمند و معلول در فيلم «ستاره مي‌شود» و همچنين سالها تلاش صادقانه و حضور فعال وي در كنار جامعه معلولان؛ به عزت‌الله انتظامي تقديم شد.
     هيأت داوران بنياد شهيد و امور ايثارگران نيز آرا خود را به اين شرح صادر كرد: فيلم «شاهزاده ايراني» به كارگرداني محمد نوري زاد به دليل تأكيد بر هويت ملي و ديني اهداء لوح تقدير و 10 سكه بهار آزادي.
     فيلم «شب بخير فرمانده» به كارگرداني انسيه شاه حسيني به دليل پرداختن به يك زن كارگردان به مقوله دفاع مقدس اهداء لوح تقدير و 10 سكه بهار آزادي.
     در بخش انتخاب بهترين كارگردان، هيأت داوران اهداء جوايز خود را در اين بخش به ابراهيم حاتمي‌كيا، كارگردان فيلم «به نام پدر» اهدا مي‌نمايد.
     هيأت داوران «جشنواره روستا» نيز ضمن تقدير از كارگردان فيلم زاگرس براي به تصوير كشيدن عظمت و توانمندي فن‌آوري سدسازي توسط دستان توانمند مهندسان و كارگران ايراني و تبيين جايگاه و هويت روستاييان و عشاير و حرمت بخشيدن به اين عزيزان براي رسيدن به قله‌هاي بلند افتخار و اقتدار تنديس، ديپلم افتخار و جايزه ويژه جشنواره روستا را به فريدون حسن‌پور نويسنده و كارگردان فيلم «وقتي همه خواب بودند» به خاطر بيان واقعيت هاي زندگي روستايي، پاكي و صفا و صميميت جامعه روستايي به ويژه زنان و دختران و كودكان اين قشر از جامعه و نيز به تصوير كشيدن باورها، سنت‌ها و اعتقادات مذهبي روستاييان اهدا كرد.
     در ادامه اين مراسم هيأت داوران «مؤسسه فرهنگي گل‌آقا» ضمن ابراز تأسف از عدم حضور فيلم هاي كمدي توليد شده در سال جاري در جشنواره امسال، هيچ يك از آثار ارائه شده در جشنواره را به طور صد درصد واجد خصوصيات سينماي كمدي ندانست و جايزه خود را به خاطر موفقيت در كارگرداني اولين فيلم بلند سينمايي و به كارگيري طنز در يك موقعيت نامتعارف ـ ضمن ارج نهادن به آخرين حضور سينمايي شادروان منوچهر نوذري ـ به شاهد احمدلو براي فيلم «چند مي‌گيري گريه كني» تقديم كرد.
     در پايان اين مراسم جايزه فيلم برگزيده تماشاگران به فيلم «چهارشنبه سوري» ساخته اصغر فرهادي اهدا شد.
     جمال ساداتيان تهيه‌كننده فيلم كه براي دريافت اين سيمرغ به روي صحنه آمده بود گفت: براي بنده و آقاي فرهادي باعث افتخار است كه سيمرغ انتخاب تماشاگران را دريافت كرديم و به خاطر استقبال مردم در تلاش هستيم به زودي فيلم را اكران كنيم.
     وي ادامه داد: ما نيز اين سيمرغ را به آقاي ابراهيم حاتمي‌كيا كارگردان «به نام پدر» به خاطر فيلم زيبايشان تقديم مي‌كنيم، چون آراء اين دو فيلم به هم نزديك بود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com