1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 694  تاريخ مخابره خبر:  ۹/۱۱/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138411090206  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۰۲:۵۸
    ۱۳۸۴/۱۱/۰۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

محمدعلي نجفي، كارگردان «زاگرس»:

فيلم «زاگرس»، سفارشي نيست

وزارت نيرو بدون ديدن فيلمنامه «زاگرس» همكاري خوبي با ما داشت كه نشان مي‌ دهد فيلم زاگرس مطلقاً‌ سفارشي نيست.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «محمدعلي نجفي» كارگردان فيلم سينمايي «زاگرس» با اعلام اين مطلب در نشست پرسش و پاسخ اين فيلم گفت: فيلم «زاگرس» فيلمي جمعي بود و سناريو تنها بستر كار بود، چراكه در طول كار مرتباً با رضا كيانيان درباره نقش صحبت مي‌ كرديم. در واقع اين فيلم با سليقه و فكر يك نفر ساخته نشده، بلكه كاري جمعي است.
     وي ادامه داد: تمام صحنه‌ها واقعي است و من با الهام از اين صحنه‌هاي واقعي اين فيلم را ساختم و سعي كردم از گروه بازيگران بهترين‌ها را انتخاب كنم و خانم زارعي اولين انتخاب من بود و بعد رضا كيانيان هم انتخاب شد.
     اين كارگردان اضافه كرد: مي ‌خواستم با ساخت اين فيلم مديوم جديدي را در سينما باز كنم.
     وي در ادامه گفت: هميشه نگران بودم كه آيا فيلم تأثيري بر مخاطب مي ‌گذارد يا نه؟ اما با استقبالي كه ديدم خيالم آسوده شد. البته نمي ‌توان توانايي بازيگران را در اين فيلم ناديده گرفت.
     شادمهر راستين، فيلمنامه‌ نويس اين فيلم هم در اين نشست گفت: امسال چند فيلم به شكل‌هاي مختلف به اختلافات خانوادگي قشر تحصيل كرده پرداخته‌ اند، اما در فيلم «زاگرس» ما به قصه كساني كه در صنعت مشغول به كار هستند، پرداختيم.
     وي، با اشاره به اين كه دوست دارد سيف ‌الله داد اين فيلم را ببيند، گفت: من از شاگردان ايشان بودم. او هميشه بر ساخته شدن فيلمنامه‌هاي كاربردي در عرصه فرهنگ، عمران و صنعت تأكيد مي ‌كرد. شخصاً به نوشتن اين نوع فيلمنامه‌ها علاقه مند هستم. البته آقاي اصغر هاشمي يك سال تحقيق كرده و فيلمنامه‌اي نوشته بود. تا اينكه با رايزني آقاي نجفي كار به دست من سپرده شد و اين فيلمنامه حاصل گفتگوها و جلسات مشترك ما با هم بود.
     مريلا زارعي هم با قدرداني از زحمات گروه درباره ايفاي نقش مادر در فيلم «زاگرس» گفت: تمام خانم‌ها مي ‌توانند از نه سالگي نقش مادر را بازي كنند و خودم شخصاً روي وجه مادر بودن تأكيد زيادي داشتم. البته من به عنوان يك انسان وظيفه داشتم تا نقش مادراني را كه در حوزه صنعت فعاليت دارند، به نحو مطلوب ايفا كنم و نبايد اين نقش‌ها ناديده گرفته شود.
     وي افزود: البته برخي بازيگران معتقدند وقتي نقش مادر را بازي كنيم ديگر ايفاي نقش‌هاي دختر دانشجو را به ما نمي ‌دهند، اما من با بازي در اين فيلم قصد داشتم اين باور را بشكنم. البته من اهل ريسك هستم و مي ‌خواستم نگرش‌ها به مقوله بازيگري زنان را بشكنم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com