1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 706  تاريخ مخابره خبر:  ۴/۱۱/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138411040209  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۳۲:۵۰
    ۱۳۸۴/۱۱/۰۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

يدالله صمدي در نشست خبري فيلم سينمايي «شهر آشوب»

«شهر آشوب» به يك استقلال سينمايي رسيده است

نشست پرسش و پاسخ فيلم سينمايي «شهر آشوب» عصر روز دوشنبه 3 بهمن‌ ماه با حضور «يدالله صمدي» (كارگردان)، «محمدرضا درويشي» (آهنگساز)، «سام درخشاني»، « جعفر دهقان»، «ناصر فخري» بازيگران و «محسن آقاعلي اكبري» (تهيه كننده) برگزار شد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «يدالله صمدي» در اين نشست درباره فيلم اش گفت: فيلم سينمايي شهر آشوب از يك مجموعه چهار صد دقيقه اي استخراج شده است؛ اين در حالي است كه حين فيلمبرداري سعي كرديم بعضي سكانس ها را در جهت نسخه سينمايي به كار بگيريم.
     وي در ادامه افزود: در ابتدا دلم نمي خواست كه از دل يك مجموعه تلويزيوني يك نسخه سينمايي بيرون بيايد اما وقتي ساخته شد ديدم از اين اتفاق راضي هستم و شهر آشوب تا حدي به يك استقلال سينمايي رسيده است.
     در ادامه اين نشست، «محمدرضا درويشي» با اشاره به گستردگي پروژه آهنگسازي موسيقي فيلم «شهر آشوب» گفت: در شهر آشوب موسيقي بر دو بخش است نخست موسيقي مستند و بخش تصويري فيلم است كه با استفاده از تحقيقاتم روي موسيقي عصر تيموري آن را ساختم و بخش دوم موسيقي متن فيلم است كه در آن از وسايل الكترونيك استفاده كرده ام.
     «جعفر دهقان» بازيگر شهر آشوب نيز در بخش ديگري از نشست گفت: هر بازيگر روي نقش اش مطالعه مي كند و به يك نتيجه مي رسد اما در اين فيلم راهنمايي هاي آقاي صمدي من را در رسيدن به اين نقش بسيار كمك كرد.
     بازيگر نقش «باي سنقر» افزود: معمولاً در كارهاي تاريخي منبع و ماخذي براي شناخت شخصيت ها وجود ندارد و اگر وجود داشته باشد رجوع به آن كار درستي نيست تنها كاري كه من كردم اين بود كه خودم را در شرايط و محيط فيلمنامه قرار دادم.
     «صمدي» در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران مبني بر چگونگي استخراج يك نسخه سينمايي از دل يك مجموعه و چگوني ساخت شهر آشوب اظهار داشت: من تعدادي پيشنهاد از سوي تلويزيون داشتم كه با هيچ كدام كنار نيامدم اما وقتي فيلمنامه 570 صفحه اي شهر آشوب به دستم رسيد به قدري جذاب بود كه آن را در يك روز و نيم خواندم.
     اين كارگردان درباره وفاداري داستان شهر آشوب به تاريخ گفت: وفاداري به تاريخ جذابيت‌هاي داستاني ما را از بين مي برد ما بايد به كمك تاريخ قصه اي جذاب درست كنيم كه مخاطب در سالن سينما بماند ما حتي در زبان گفتاري و گويش سعي كرديم به زبان مخاطب نزديك باشد كه ارتباط قطع نشود.
     ناصر فخري كه نقش «يوسف اندكاني» را در شهر آشوب بازي مي كند، نيز گفت: وقتي آقاي صمدي به من گفت كه قرار است نقش يك جوان عاشق خوانندگي را بازي كنم جا خوردم به خصوص وقتي فهميدم كه قرار است روي صداي استاد جوان همايون شجريان لب بزنم.
     اين نقش بسيار پيچيده بود هم بايد كاراكتر يوسف اندكاني را مشكل مي دادم هم بايد طوري لب مي زدم كه روي صداي همايون بنشينند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com