1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 482  تاريخ مخابره خبر:  ۴/۱۱/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138411040003  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۳۲:۵۲
    ۱۳۸۴/۱۱/۰۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

علي‌محمد قاسمي:

به دنبال كشف سينمايي تازه هستم

من در فيلمسازي به دنبال رفتن راه‌هاي جديد و كشف سينمايي تازه هستم.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «علي‌محمد قاسمي» كارگردان فيلم «يادداشت برزمين» در جلسه پرسش و پاسخ فيلم خود گفت: سينما فقط آن چيزهايي نيست كه در ذهن ماست. نگاه‌ها و روش‌هاي متنوع ديگري هم وجود دارد. به همين خاطر هميشه سعي كرده‌ام به دنبال راه‌هاي نرفته باشم، نه اينكه راه‌هاي رفته را دوباره تجربه كنم. اگر قرار بود با معيار مشخص قبلي فيلم مي‌ساختم، تحولي اتفاق نمي‌افتاد.
    «قاسمي» به علت روآوردنش به ساخت فيلم بلند اشاره كرد و گفت: اين فيلم ادامه منطقي راهي بود كه از سال 64 با فيلم كوتاه شروع شد. هرچند من ساخت فيلم كوتاه را هم حرفه‌اي مي‌دانم چون فيلم‌هاي حرفه‌اي و خوش‌بياني در اين عرصه ساخته شده‌اند.
    اين كارگردان شيوه روايت فيلمش را هدفمند خواند و گفت: ‌من قصه‌گويي بلدم و مطمئن هستم كه مي‌توانم قصه بگويم اما تعمدي در انتخاب اين‌گونه روايت دارم. روشي كه من طي كردم رفتن به سمتي بود كه به خود سينما نزديك شوم. زبان سينما زباني گسترده است و مي‌تواند راه‌هايي برود كه از قبل تعريف شده نيست و امكان جواب دادن يا نداشتن مشخص نيست.
    «قاسمي» در پاسخ به اين سؤال كه «يادداشت بر زمين» ‌مخاطب خاص مي‌طلبد گفت:‌آنچه مي‌بينيد، تلاش براي تعهدي است كه بيننده داريم، مشكل بيننده عام نيست. بيننده را تربيت كردند كه ارتباط نزديك‌تري با سينماي گيشه بگيرد ولي آنچه مهم است تاريخ مصرف ندار بودن فيلم من است.
    وي افزود: اين فيلم را مي‌شود بارها ديد و مي‌توان گفت كه از جنس سينماي تاريخ مصرف‌دار نيست. هرچند در درجه اول خودم مي‌خواستم راضي باشم و بعد اميدوار باشم كه بيننده آن را دوست داشته باشند.
    كارگردان «يادداشت برزمين» به تأثير مديريت‌ها بر فيلمسازان اشاره كرد و افزود: ‌پشت هر فيلم خوبي يك مدير آگاه وجود دارد كه فيلمساز را درك مي‌كند و شرايطي را فراهم مي‌كند كه فيلمساز كار كند. يكي از دلايلي كه به سمت فيلم بلند رفتم شايد حضور يك مدير آگاه بود كه به من اعتماد كرد.
    «مسعود بخشي» مجري طرح فيلم نيز نقش قاسمي در بالا بودن كيفيت فيلم گسترده خواند و گفت: همه كاره فيلم قاسمي بود و من تنها به عنوان يك نماينده حضور داشتم. پروژه بسيار طولاني و دشوار بود و به دليل چهار فصل بودن و وسواسي كه قاسمي داشت نمي‌توانستيم آن را سريع آماده كنيم. فيلم «يادداشت برزمين» به معناي دقيق يك فيلم مؤلف است.
    «حسين مسلمي» بازيگر فيلم نيز درباره همكاري خود در فيلم گفت: وقتي قاسمي بازي در فيلم را به من پيشنهاد كرد باورم نشد چون بازي نقش اصلي بسيار كار جدي است. چيزي كه مهم است بازي نقش اصلي است در حاليكه هميشه نقش فرعي به تو پيشنهاد مي‌شده است.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com