1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 565  تاريخ مخابره خبر:  ۱/۱۱/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138411020001  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۰۹:۱۰
    ۱۳۸۴/۱۱/۰۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

همايون اسعديان:

در انتخاب فيلم‌ها اجحافي صورت نگرفته است

ممكن است به سليقه بعضي دوستان كه فيلم‌ها را مي‌بينند يكي دو فيلم در حد مسابقه نباشد ولي بعيد مي‌دانم فيلمي در حد مسابقه بوده باشد و درباره آن اجحافي صورت بگيرد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «همايون اسعديان» كارگردان و عضو هيأت انتخاب جشنواره بيست و چهارم فيلم فجر، ضمن بيان اين نكته درباره فيلم‌هاي انتخاب شده گفت: هيأت انتخاب، 91 فيلم را بازبيني كرده و از اين ميان بايد 24 فيلم در «بخش مسابقه» و تعدادي نيز در «بخش ميهمان» قرار مي‌گرفت. طبيعتاً اگر از اين تعداد 90 فيلم هم درجه يك بودند باز هم همان تعداد ثابت انتخاب مي‌شد. قطعاً در ميان يك عده‌اي ناراضي و عده‌‌اي نيز راضي هستند كه اين كاملاً طبيعي است.
    وي افزود: آنهايي كه فيلمشان در بخش مسابقه انتخاب شده، حق خود مي دانند و طبيعتاً حقي به كميته انتخاب نمي‌دهند و آنهايي كه در جشنواره نيستند مي‌گويند هيأت انتخاب، فيلم ما را نگذاشته اما واقعيت اين كه كميته انتخاب يعني اين كه فيلم‌ها در قياس با هم انتخاب شوند.
    اسعديان به سطح كيفي فيلم‌ها اشاره كرد و گفت: خوشبختانه تنوع موضوعي در توليدات فيلم‌ها بوده و خود به خود در انتخاب كميته نيز تنوع سوژه‌اي و ساختاري كاملاً مشهود است. راجع به نوع انتخاب فيلم‌ها هم استانداردهايي مدنظر همه اعضا بوده و اين استانداردها در شأن جشنواره بوده است.
وي، درباره اختلاف نظرهاي هيأت انتخاب گفت: در مورد عموم فيلم‌ها اختلاف نظر خيلي زيادي نبوده ولي طبيعتاً بر سر يك فيلم‌هايي اختلاف وجود داشته است. اما فيلم‌ها قريب به اتفاق نظر انتخاب شدند در هر حال شايد بر سر چهار يا پنج فيلم اختلاف نظرهايي بوده است.
    «اسعديان» درباره تغيير و تحولات در انتخاب فيلم‌ها اظهار بي‌اطلاعي كرد و گفت: از نظر هيأت انتخاب فيلم‌هاي انتخاب شده، ثابت هستند، اگر هم دبير يا مديريت جشنواره فيلمي را اضافه يا كم كند من از آن بي‌اطلاع هستم. اما طبق صورت جلسه امضا شده و تصميم‌گيري اعضا، فيلم‌ها هماني هستند كه به اطلاع عموم رسيده است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com