1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 561  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۱۰/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138410280205  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۳۳:۲۸
    ۱۳۸۴/۱۰/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

عضو هيأت انتخاب جشنواره فجر:

چند فيلم، فقط به خاطر محدوديت بخش مسابقه سينماي ايران، براي بخش ميهمان انتخاب شدند

عضو هيأت انتخاب بخش سينماي ايران بيست و چهارمين جشنواره فيلم فجر اعلام كرد كه بررسي آثار جشنواره بيست و چهارم فيلم فجر نشان داد كه از نظر كيفي سينماي ايران رو به پيشرفت است و در حوزه سينما به نوعي بلوغ حرفه ‌اي رسيده‌ ايم.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «مجيد رضابالا» منحني كيفي سينماي ايران را منحني صعودي و مرحله ‌اي برشمرد و ادامه داد: فيلم‌هاي ارايه شده، از نظر كيفيت فني، كارگرداني و مسائل هنري نزديك به هم بودند كه اين مساله، كار انتخاب آثار جشنواره را مشكل كرد.
     معاون فرهنگي بنياد فارابي و مشاور معاون امور سينمايي، خاطرنشان كرد: برخي از فيلم‌هاي بخش ميهمان از وجوه مختلف تقريباً در حد آثار انتهاي ليست بخش مسابقه بودند و ما تنها به دليل محدوديت آثار بخش مسابقه مجبور شديم اين آثار را براي بخش ميهمان انتخاب كنيم و اين مساله باعث تأسف هيأت انتخاب شد، از طرفي ديگر برخي از فيلم‌ها كه شايسته حضور در بخش ميهمان بودند نيز امكان حضور در اين رويداد را نيافتند.
     وي، مهمترين دغدغه هيأت انتخاب را ايجاد فرصت مناسب براي نمايش آثار شايسته و قابل تأمل، در جشنواره فيلم فجر عنوان كرد و ادامه داد: هر چند در اينگونه انتخاب‌ ها سلايق هم وارد مي ‌شود.
     عضو هيأت انتخاب بخش سينماي ايران بيست و چهارمين جشنواره فيلم فجر برخورد فيلمسازان با موضوعات اجتماعي را برخوردي حرفه ‌اي عنوان كرد و افزود: به نظر من اين نگاه، فيلمسازان را از توجه عميق و شناخت لايه‌ هاي مختلف موضوعي باز داشته است، در واقع نگاه عميق، پخته و ناشي از درك استعلايي در آثار سينمايي امسال ديده مي ‌شود.
     «مجيد رضابالا» خاطرنشان كرد: به نظر مي رسد با توجه به حرفه ‌اي بودن ساختار و داستان فيلم‌هاي شركت‌ كننده در جشنواره، اين فيلم‌ها بتوانند با مخاطبان ارتباط برقرار كرده و باعث رونق اقتصادي سينماي كشور در سال آينده باشند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com