1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 622  تاريخ مخابره خبر:  ۱۴/۱۰/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138410140210  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۱۷:۳۶
    ۱۳۸۴/۱۰/۱۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

غلامرضا موسوي:

سينمايي كه برگرفته از هويت باشد، سينماي ملي است

سينماي ملي، سينمايي است كه تمام فيلم‌هاي آن برگرفته از تفكر ايراني و تفكر داراي هويت ايراني باشد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «غلامرضا موسوي» سخنگوي اتحاديه تهيه‌كنندگان و توزيع كنندگان فيلم، ضمن بيان اين مطلب گفت: فيلم‌هايي كه رنگ و بوي ايراني داشته باشند و بخشي از فرهنگ و باورهاي مردم ايران را نشان بدهند، سينماي ملي را شكل مي ‌دهند.
     وي به تأثيرات برگزاري جشنواره فيلم فجر در رسيدن به سينماي ملي اشاره كرد و افزود: اين جشنواره، عملاً به جشنواره ‌اي تأثيرگذار تبديل شده است. اين جشنواره در طي سال‌هاي برگزاري آن و با همه اتفاقاتي كه برايش افتاده، همچنان به كار خود ادامه داده و هم توانسته باشعور و خوب تربيت شود.
     موسوي، در توضيح اين مطلب گفت: خوشبختانه جشنواره فيلم‌ فجر در داخل كشور بازتاب خوبي داشته است، ولي در خارج از كشور خير و اگر به شكل منطقي تبديل بشود و بخش ايراني و خارجي تفكيك بشوند و همچنين در دو زمان متفاوت برگزار بشوند، مطمئن هستم با استقبال بيشتري در داخل و خارج كشور روبرو خواهد شد.
     سخنگوي انجمن تهيه كنندگان با بيان اين كه زمان برگزاري جشنواره‌ها بايد همزمان با برگزاري جشنواره ‌اي در خارج از كشور نباشد، تصريح كرد: با تفكيك دو بخش ايراني و خارجي بايد زمان برگزاري بخش خارجي جشنواره‌ با جشنواره هاي جهاني متفاوت باشد و بهترين زمان 15 آبان تا 15 آذرماه براي بخش بين‌المللي خواهد بود.
     غلامرضا موسوي، برنامه‌ريزي را تنها راه ممكن حضور در بازارهاي جهاني دانسته و يادآور شد: بايد بخش فروش و عرضه فيلم به خارج از كشور را جدي بگيريم و امكانات لازم را در اختيار آنها بگذاريم و در اين صورت است كه مي‌توانيم در بازارهاي جهاني حضور مفيد داشته باشيم و آثار مختلف خود را عرضه كنيم.
     وي در پايان، جمهوري اسلامي ايران را در رأس توليدكنندگان فيلم‌ كشورهاي اسلامي دانست و اظهار داشت: توليد فيلم؛ يعني توليدي صنعتي كه متأسفانه ما از آن بي ‌بهره ‌ايم و معتقدم بايد بتوانيم بازار فيلمي به وجود بياوريم كه كشورهاي اسلامي شرايط خريد و فروش را در درون آن فراهم كنند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com