1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 605  تاريخ مخابره خبر:  ۱۴/۱۰/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138410140201  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۲۸:۲۰
    ۱۳۸۴/۱۰/۱۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

خسرو سينايي:

به عنوان «سينماي مستند» اعتراض دارم

سينما ابزاري در خدمت يك فكر است و از همان‌ روزي كه اين ابزار در اختيار ذهن خلاق هنرمندان قرار گرفت، دو مسير همزمان شكل گرفت، يكي به واقعيت و ديگري به تخيل مي ‌پرداخت.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «خسرو سينايي» كارگردان سينماي ايران كه در مراسم «يك روز يك فيلمساز» در تبريز سخن مي ‌گفت در ادامه تصريح كرد: گاهي عده ‌اي خواسته ‌اند آثار هنري را فارغ از قوانين ادبي شكل دهند و زماني هم بوده كه آثار هنري را با اتكا به ادبيات شكل داده ‌اند، اين دو راه گاهي به تضاد هم مي ‌رسد چراكه عده ‌اي مي ‌گويند سينما بايد كاملاً فارغ از قصه باشد و عده‌ اي ديگر مي ‌خواهند قصه‌ ها را به سينما تبديل كنند.
     كارگردان «عروس آتش» گفت: هر فيلم خوبي، ‌خوب است به شرط اينكه به صورت سينمايي بيان شده باشد، اگر ما قصه ‌اي را فقط عكس برداري كنيم، سينماي خوبي نمي ‌شود و اين ورطه ‌اي است كه اغلب سينماي ما در آن مي‌غلتد و اغلب آنقدر دنبال قصه مي‌ روند كه، بعد تجسمي سينما را فراموش مي‌ كنند.
     سينايي افزود: سينما بايد به عنوان يك هنر تركيبي توازن ايجاد كند، قسمتي كه متكي به هنرهاي تجسمي است و ديگر بخشي كه وابسته به هنرهاي نمايشي و ادبيات است.
     وي درباره تعريف‌ اش از سينماي مستند معتقد است: سالهاست به اسم سينماي مستند اعتراض دارم چراكه مي گويند هر فيلمي كه داستان و هنر پيشه ندارد و نقاشي متحرك و عروسكي نبود، مستند است در صورتي كه اينگونه نيست، شما ممكن است از عوامل واقعي برداشت كنيد و به ترتيبي آنها را كنار هم قرار دهيد كه به يك بيان متفاوت برسيد، بياني كه به هيچ وجه مستند نيست و من آن را سينماي مستقل مي ‌نامم.
     گفتني است، اين برنامه توسط امور سينمايي اداره كل ارشاد استان و انجمن فيلم استان به منظور تجليل از سه دهه فيلمسازي خسرو سينايي برگزار شد و در ادامه آن كارگاه آموزشي سينماي مستند توسط اين كارگردان سينمايي ايران برگزار شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com