1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 609  تاريخ مخابره خبر:  ۱۲/۱۰/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138410120203  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۱۹:۲۱
    ۱۳۸۴/۱۰/۱۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

«يك شب» به نمايش درآمد

نيكي كريمي: بازيگري هيچ وقت براي من كافي نبوده...، به موسيقي فيلم اعتقادي ندارم...، ‌اين فيلم متعلق به سينماي متعارف نيست...

«يك شب» ساخته «نيكي كريمي» شنبه 10 دي‌ ماه جاري در موزه هنرهاي معاصر تهران به نمايش درآيد و پس از آن وي با تماشاگران فيلمش به گفتگو نشست.

     به‌ گزارش سايت سينمايي سوره،‌ «نيكي كريمي» در ابتداي اين نشست گفت: هيچ وقت فكر نمي كردم اولين نمايش فيلم در ايران با اين كيفيت باشد، به دليل اينكه ما نسخه 35 م.م نداشتيم و اين DVD هم كه پخش شد، اصل نبود، بنابراين از تماشاگران عذرخواهي مي‌ كنم.
     نيكي كريمي، در پاسخ به دلايل تجربه كارگرداني بعد از بازيگري سينما گفت: با احترام به تمام بازيگران مي خواهم بگويم بازيگري هيچ وقت براي من كافي نبوده است و هيچ وقت دلم نمي خواست وقتي به 40 سالگي مي‌ رسم، بازيگر بمانم، دوست دارم ياد بگيريم اما اين در حالي است كه بازيگري در يك مقطعي تمام مي ‌شود چون چقدر فيلمنامه و فيلم خوب هست؟!
     وي، در ادامه به سوژه «يك شب» اشاره كرد و گفت: ‌اين فيلم متعلق به سينماي متعارف نيست، سوژه خيلي شخصي است، بنابراين خيلي علاقه ‌مند بودم آنچه دلم مي ‌خواست انجام بدهم.
     نيكي كريمي درباره فضاي تاريك فيلم نيز معتقد بود: فيلمبرداري كار درخشان آقاي جعفريان است و چنين ديده شده بود، قرار گذاشتيم هيچ نور اضافي نداشته باشيم و مي ‌خواستيم به فضايي واقعي نزديك باشيم.
     كريمي از انتخاب هانيه توسلي در نقش نگار گفت: خانم توسلي آن معصوميت توأم با هوش را در چهره ‌شان دارند و مي ‌خواستم نگار اينگونه باشد.
     وي، درباره اينکه گفته مي شود اين فيلم با كمك عباس كيارستمي ساخته شده افزود: آقاي كيارستمي به هيچ عنوان از ساخت فيلم خبر نداشتند و بعد كه فيلم را ساختم همان‌طور كه خانم بني‌ اعتماد و جعفر پناهي فيلم را ديدند و نظراتشان را دادند، ايشان هم فيلم را ديدند و نظرشان را مطرح كردند.
     برپايه اين گزارش، نيكي كريمي در ادامه اين جلسه در پاسخ به سئوالي كه شخصيت نگار را منفعل مي‌ دانست گفت: نگار منفعل نيست و اتفاقاً خيلي مي ‌تواند حرف بزند اما تصميم من بر اين بود كه او كمتر حرف بزند، چون اگر حرف مي‌ زند از طرف من حساب مي ‌شد بنابراين او مثل اينكه فقط يك شب در كنار اين سه شخصيت سپري مي‌ كند، فقط شاهد است.
     وي، به زماني كه ايده اوليه «يك شب» در ذهنش شكل گرفت اشاره كرد و گفت: كتاب «‌ناتوردشت» را مي ‌خواندم اين ايده به ذهنم رسيد. اين كتاب روايت پسري است كه شب را در خيابان‌هاي نيويورك سپري مي‌ كند. وي در پاسخ به اينكه چرا از موسيقي كمتر استفاده شده است گفت: به موسيقي در فيلم اعتقادي ندارم.
     نيكي كريمي در ادامه اين جلسه كه با پرسش تماشاگران نسبت به تلخ بودن و سياه بودن ماجرا برمي‌ گشت گفت: من به عنوان يك زن 34 ساله در جامعه اگر حس ديگري داشتم، حتماً فيلم ديگري مي ‌ساختم.
     وي، درباره نوع انتخاب بازيگران «يك شب» نيز افزود: در اين فيلم مي ‌خواستم بازيگري به كمك من بيايد بنابراين هيچ كدام از سه شخصيت مرد بازيگر نبودند و فيلمنامه را هم نمي ‌دانستند سر صحنه به آنها مي‌ گفتم كه بايد چه بگويند و خيلي تمرين نمي ‌كرديم چون خود من بزرگترين ضربه را از كارگرداناني خوردم كه زياد با بازيگران تمرين مي ‌كردند.
     نيكي كريمي «يك شب» را يك فيلم اجتماعي دانست كه براي مخاطب ساخته است و تأكيد كرد: من فيلم را يک كالاي صادراتي نمي‌ بينم. در يك شب نمي ‌خواستم داستان زنانه بگويم، بيشتر علاقه‌ مند بودم داستان را در موقعيت بگويم و هيچ قضاوتي نكنم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com