1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 560  تاريخ مخابره خبر:  ۲۴/۹/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138409240200  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۲۱:۴۲
    ۱۳۸۴/۰۹/۲۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

پخش 8 فيلم مطرح سينمايي براي تعطيلات آخر هفته از سيما

پنج شبكه‌ تلويزيوني صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران‌ به مناسبت ميلاد امام رضا (ع)، 8 فيلم مطرح سينمايي از کارگردانان مشهوري چون: «ناني مورتي»، «ماركو بلوكيو»، «پيتر وير» و «سيدني لامت» را براي هموطنان به روي آنتن مي ‌برند.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، برنامه‌ تلويزيوني «سينما يك»، پنجشنبه 24 آذرماه جاري فيلم «صبح بخير شب» به كارگرداني ماركو بلوكيو را به روي آنتن مي‌ برد. اين فيلم محصول سال 2003 سينماي ايتالياست و ماجراي گروگانگيري «آلدو مور»، رهبر حزب دموكرات مسيحي ايتاليا در سال 1978 توسط گروه بريگراد سرخ و اعدام وي در بهار همان سال را به تصوير مي ‌كشد. مايا سان سا، روبرتو هرليتزكا، پائولو بري گوليا از جمله بازيگراني هستند كه در اين فيلم به ايفاي نقش پرداخته اند.
     همچنين اين شبكه به مناسبت روز جهاني كودك و تلويزيون، فيلم آمريكايي «فرستاده اي از آسمان» را جمعه ساعت 16 به روي آنتن مي ‌برد. اين فيلم به كارگرداني «كريگ كلايد»، درباره نوجوان شيطاني است كه در حادثه اي مي ميرد، اما فرشته اي مهربان به او اجازه مي دهد 3 روز ديگر در دنيا باقي بماند تا كارهاي زشت خود را جبران كند.
     شبكه‌ دوم سيما، فيلم سينمايي «جنايت در برج» را پنجشنبه 24 آذرماه ساعت 30/13 تكرار مي ‌كند. اين فيلم به كارگرداني «چالز نمس» محصول كشور فرانسه بوده و درباره‌ چند جنايتكار است كه وارد برجي مي‌ شوند و دو كارگر شيشه پاك كن را هم وارد اهداف شيطاني خود مي ‌كنند.
     برپايه اين خبر، فيلم سينمايي «دار و دسته‌ نيويوركي‌ها» به كارگرداني «اسكورسيزي»، عصر جمعه 25 آذر ماه ساعت 30/17 از شبكه دوم سيما پخش مي‌ شود. اين فيلم درگيري مردم شهر نيويورك را در دهه 80 به نمايش مي گذارد كه در آن درگيري، كشيشي كشته مي شود. پسر اين كشيش، كودكي خود را در دارالتاديب مي گذراند و پس از آزادي تصميم به انتقام مي گيرد.
     گفتني است، تكرار اين فيلم شنبه شب 26 آذرماه جاري ساعت 45/22 خواهد بود.
     شبكه‌ سوم سيما پنجشنبه (24 آذرماه) ساعت 30/22، فيلم هندي «حرفه‌ خانوادگي» به كارگرداني «سيدني لامت» را براي پخش در نظر گرفته است. اين فيلم كمدي ـ خانوادگي محصول سال 1989است و با بازي: «شون كانري»، «داستين هافمن» و «متيو برادريك» درباره جنايتكار حرفه ‌اي به نام «جمي» است كه پسرش ويتو را به كارهاي غيرقانوني تشويق مي‌ كند و هر دوي آن‌ها اميدوارند كه آدام، پسر ويتو، نيز كار آن‌ها را در پيش گيرد.
     همچنين، فيلم سينمايي «انجمن شاعران مرده» به كارگرداني «پيتر وير»، جمعه (25 آذرماه)، ساعت 30/22 در قالب برنامه‌ «صد فيلم» از شبكه‌ سوم سيما پخش مي ‌شود. اين فيلم محصول سال 1989 آمريكا بوده و در مدت زمان 128 دقيقه بازيگراني چون: «رابين ويليامز»، «رابرت سين لئونارد» و «اتان هاوك» را به خدمت گرفته است. فيلمنامه اين فيلم توسط «تام شولمن» به نگارش درآمده و طي آن داستان مدرسه شبانه روزي ولتون در يكي از ايالت‌هاي به تصوير كشيده مي ‌شود. دبيرستان پسرانه ‌اي كه شعار مسؤولانش چهار كلمه «سنت، افتخار، انضباط و سرافرازي» است. به تدريج هر كدام از شاگردان جوان دبيرستان مي ‌فهمند كه چطور بر ضعف‌هايي كه در خود سراغ دارند پيروز شوند و بتوانند بر مشكلاتشان فائق آيند.
     همچنين، فيلم «خاطرات عزيز» به كارگرداني «ناني مورتي» جمعه (25 آذرماه) در قالب برنامه‌ «سينما چهار» از شبکه 4 سيما پخش مي ‌شود. «ناني مورتي» كارگردان، فيلمنامه ‌نويس و بازيگر نقش اول فيلم است كه علاقه ‌مند است با موتورسيكلت خود در خيابان‌ها و محله‌ها پرسه بزند و به تماشاي ساختمان‌ها بپردازد. او براي نوشتن داستان جديدش به ديدن دوست خود مي‌ رود تا با هم به سفرهاي مختلفي در جزاير ايتاليا بروند و اتفاقات عجيب و تقريباً كمدي برايشان روي مي ‌دهد، ولي مورتي در بخش‌ هاي فيلم دچار بيماري مي ‌شود.
     در اين فيلم علاوه بر مورتي، «جيووانا بوزولو»، «سياستيانو ئاردونه» و «آنتونيو پتروچلي» بازي مي‌ كنند. «خاطرات عزيز» محصول مشترك كشورهاي ايتاليا و فرانسه است كه در سال 1994 ساخته شده است.
     شبكه چهار همچنين پنجشنبه (24 آذر ماه) فيلم سينمايي «حاجي واشنگتن» ساخته‌ مرحوم «علي حاتمي» را به روي آنتن مي ‌برد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com