1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 491  تاريخ مخابره خبر:  ۱۰/۹/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138409100201  ساعت مخابره خبر: ۰۹:۲۵:۴۴
    ۱۳۸۴/۰۹/۱۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

يك عضو فعال حوزه علميه زنان مشهد:

جشنواره فرهنگي هنري امام رضا (ع) توجه ويژه حوزه هاي علميه را طلب مي كند

اگر در حوزه هاي علميه بخش ويژه اي به نام سينما داير شود، حوزويان با بهره گيري از دانش سينمايي، بهتر مي توانند خلاءهاي موجود را پر كنند.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «صديقه مقدسي» رييس جمهور زنان جمهوري اسلامي ايران شاخه خراسان رضوي در گفت و گو با ستاد خبري سومين جشنواره فيلم، فيلمنامه و عكس امام رضا (ع)‌ با بيان اين مطلب افزود: اين توجه ويژه موجب پر بارتر شدن محتواي جشنواره خواهد شد.
     وي گفت: حوزه هاي علميه، به صورت بالقوه مي توانند كمك خوبي به جشنواره فيلم امام رضا (ع) بنمايند، اما در عمل تاكنون شاهد حركت گسترده اي از اين ناحيه نبوده ايم. مقدسي افزود: به نظر مي رسد بخش اعظمي از اين حضور كم رنگ به محدوديت هاي مالي برمي گردد.
     وي تصريح كرد: اگر در حوزه هاي علميه بخش ويژه اي به نام سينما داير شود،‌ طبعاً حوزويان مي توانند با بهره گيري از دانش سينمايي خود، خلاءهاي موجود در اين عرصه را پر كنند. به گفته مقدسي؛ نبايد اين ذهنيت در جامعه القاء شود كه حوزه فقط در قالب مكتب و مجالس وعظ و خطابه به ارشاد مردم بپردازند.
     وي معتقد است:‌ بايد با توجه به رويكردهاي جديد اطلاع رساني در دنياي كنوني و نيز گرايش جوانان به سمت سينما، بپذيريم كه كم كاري در اين عرصه متوجه حوزه هاي علميه خواهد بود.
     مقدسي، موفقيت جشنواره امام رضا (ع) را در تداوم آثار و نتايج آن دانست و افزود: متوليان اين جشنواره بايد به گونه اي برنامه ريزي كنند كه بعد از پايان آن،‌ آثار و نتايج همچنان در جامعه باقي بماند.
     وي تصريح كرد: متأسفانه بخش اعظمي از توليدات سينما به خصوص در حوزه سينماي ديني، مشمول مرور زمان شده و پس از مدتي به دست فراموشي سپرده مي شود. مقدسي اظهار داشت: توليدات هنري را زماني مي توان خوب و مفيد دانست كه ماندگار باشد و اين ماندگاري در ايجاد يك رابطه تنگاتنگ با مردم است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com