1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 512  تاريخ مخابره خبر:  ۱۰/۹/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138409100019  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۱۷:۴۴
    ۱۳۸۴/۰۹/۱۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

جشنواره سينمايي ـ تلويزيوني ايدز در تهران آغاز شد

نخستين جشنواره «ملي سينمايي ـ تلويزيوني ايدز»، جمعه 11 آذرماه جاري در تهران برگزار مي ‌شود.

      به گزارش سايت سينمايي سوره، «پوران درخشنده» دبير اين جشنواره چهارشنبه 9 آذرماه در نشست خبري برپايي اين جشنواره گفت: 105 فيلم به دبيرخانه جشنواره ارسال شد كه از اين تعداد 30 فيلم مورد تأييد داوران قرار گرفت.
     وي، با بيان اين كه اين فيلم ‌ها به صورت مستند، داستاني و پويانمايي به نمايش درمي ‌آيد، افزود: «كيانوش عياري» و «عليرضا رئيسيان» داوري اين جشنواره را برعهده دارند.
     وي گفت: در هر دقيقه 12هزار نفر در جهان به ويروس HIV مبتلا مي ‌شوند، و هنر به ويژه سينما در اطلاع رساني و آگاهي مردم براي مواجهه و مقابله با اين بيماري كه به معضل جهاني تبديل شده، بسيار مؤثر است.
     اين کارگردان اضافه كرد: سازمان‌ها و نهادهاي دولتي بايد نهايت همكاري را با فيلمسازان و تهيه ‌كنندگان داشته باشند تا حداقل سالانه يك فيلم بلند با موضوع ايدز ساخته شود. و تاكنون نيز هيچ پژوهشي در زمينه اين معضل انجام نشده و اعتباري براي ساخت اين ‌گونه فيلم ‌ها اختصاص داده نشده است.
     درخشنده افزود: نهايت بودجه اي كه براي نوشتن يك فيلمنامه اختصاص داده مي شود، 50 ميليون ريال است، در حالي كه پژوهش درباره نوشتن همان فيلمنامه بيش از اين مبلغ هزينه دربردارد.
     همچنين در ادامه اين نشست، «علي چنگيزپور» مدير اين جشنواره نيز هدف از برگزاري اين رويداد فرهنگي، هنري را آشنايي مردم با بيماري ايدز، نحوه برخورد درست با مبتلايان به ويروس HIV  و ترغيب فيلمسازان به ساخت فيلم در اين زمينه برشمرد.
     مدير اين جشنواره نيز در ادامه، به روند رو به رشد بيماران مبتلا به ايدز در كشور اشاره كرد و گفت: ما در سال گذشته 7 هزار و 500 نفر بيمار مبتلا به ايدز داشتيم اما طبق آمار جديد از سوي UNA اين آمار به 11 هزار و 950 نفر رسيده است.
     وي افزود: تاكنون كشورهاي فرانسه، آلمان، اسپانيا، هلند، كانادا، و دفتر سازمان ملل براي هرگونه همكاري اعلام آمادگي كرده ‌اند كه اين جشنواره در سال آينده به صورت جهاني برگزار شود.
     وي تعداد مبتلايان به ويروس HIV را در ايران 80 هزار نفر اعلام كرد و افزود: مردم بايد از طريق اين ‌گونه جشنواره‌ ها و رسانه ‌هاي خبري نحوه برخورد با اين افراد را بياموزند.
     چنگيزپور افزود: نداشتن اطلاعات كافي در اين زمينه موجب شده تا مردم از مبتلايان به اين ويروس وحشت داشته باشند و آنان را از خود برانند.
     وي گفت: متأسفانه تاكنون هيچ اعتباري براي برگزاري اين جشنواره دريافت نشده است و هيچ ارگان و سازماني به لحاظ مالي و بودجه به ما كمك نكردند و علي رغم حمايت هاي شفاهي كه قبل از برگزاري فستيوال وجود داشت در عمل هيچ اتفاقي نيفتاد و ما مجبور شديم آن را به هزينه ‌هاي شخصي تا به اين جا پيش ببريم.
     وي ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، وزارت‌ بهداشت و درمان پزشكي، معاونت دانشجويي ‌و مركز مشاوره دانشجويي، فرهنگسراي قانون و سازمان فرهنگي هنري شهرداري در حد دادن سالن، چاپ پوستر و مجوز برگزاري ما را ياري كردند.
     لازم به ذكر است نمايش فيلم هاي اين جشنواره از 11 آذر ماه سال جاري در فرهنگسراي قانون ورود براي عموم كار خود را آغاز مي كند و 14 آذرماه از ساعت 18 افتتاحيه جشنواره مذكور برگزار مي ‌شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com