1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 478  تاريخ مخابره خبر:  ۶/۹/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138409050010  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۲۸:۳۲
    ۱۳۸۴/۰۹/۰۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

رييس مجلس شوراي اسلامي:

هنر عاري از حقيقت هنري در خدمت خشم و خواب و خور و شهوت است

زنده نگه داشتن حماسه دفاع مقدس يك اقدام دفاعي براي كشور و خدمتي بزرگ است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، در مراسم اختتاميه دهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس «حداد عادل» رييس مجلس شوراي اسلامي در تالار وحدت با گرامي‌داشت ياد و خاطره امام راحل و شهداي انقلاب، به رابطه‌ هنر و حقيقت پرداخت و گفت: هنر عاري از حقيقت هنري در خدمت خشم و خواب و خور و شهوت است. آنچه كه در جهان امروز فراوان مي‌بينيم، مصاديق اين هنر است.
    وي افزود: اگر حقيقت عاري از هنر باشد، حقيقتي ساكت‏، بي‌جاذبه و خاموش خواهد بود كه پيام آن را كسي نخواهد شنيد. چه بسيار حقيقت‌ها كه به علت محروم ماندن از هنر فراموش شده و چه بسيار دروغ‌ها كه بر بال هنر سوار شده و به جاي حقيقت نشسته است. خوشا آن حقيقتي كه با هنر همراه باشد.
    رييس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: حقيقتي كه از همراهي هنربهره مند شود ماندگار و به اعتبار حقيقت بودنش مطلوب و مقبول انديشه‌ مي‌شود و به اعتبار هنر بودن دلنشين مي‌شود. هم دل و هم انديشه را راضي مي‌كند.
    حداد عادل، عاشورا را يك حقيقت دانست و افزود: اين حقيقت با هنر در طول تاريخ همراه شده و يكي از اسرار ماندگاري عاشورا عجين بودن آن با هنر است. آنچنان غرق در شيفتگي نسبت به سيد‌الشهدا هستيم كه از جاذبه‌هاي هنري اين فرهنگ و سنت غافل شده‌ايم اما عاشورا با هنر همراه است و تعزيه و آواز حركات‏، نقش و شمايل از آن جمله است.
    وي ادامه داد: همراهي قرآن با هنر مثال ديگري است. خدا پيام خود را هنرمندانه در قالب فصيح‌ترين كلام ابلاغ كرده و دفاع مقدس يك حقيقت بوده است.
    رييس مجلس شوراي اسلامي، با طرح اين مسأله كه ما به كشوري تجاوز نكرده بوديم، اظهار داشت: ما براي كشورگشايي انقلاب نكرده بوديم. در حقيقت ما مورد تجاوز قرار گرفتيم و از دين و انقلاب و وطنمان و از هموطنان خود دفاع كرديم، شهيد داديم و مظلوم واقع شديم.
    حدادعادل خاطرنشان كرد: هشت سال اين حقيقت مثل شعله‌اي در ايران روشن بود و براي ماندگاري آن بايد هنر به كمكش بيايد. دفاع مقدس مثل هر حقيقت ديگري محتاج هنر است، همچنان كه هنر محتاج حقيقت است و سينما سزاوارترين چيز براي ماندگار ساختن همه ارزش‌هايي است كه در دفاع مقدس وجود داشته است. به كمك اين همراه مبارك هنر و حقيقت بايد حماسه قهرماني‌ها‏، فداكاري‌ها، ايمان‌ها، رنج‌ها و حماسه‌ها كه در طول اين هشت سال بايد در تاريخ جاري شود در جامعه به صورت يك فرهنگ و سنت درآيد، همچنان كه عاشورا يك فرهنگ و سنت شده است. اينجاست كه اهميت كار هنرمندان و فيلم‌سازان عرصه دفاع مقدس آشكار مي‌شود.
    وي ادامه داد: هنرمندان واسطه‌اي هستند تا ارزش هاي نسلي كه آن حماسه‌ها را آ‏فريده به كساني كه اين حماسه‌ها را نديده‌اند منتقل كند و اين كار بزرگي است و تنها يك ذخيره فرهنگي محسوب نمي‌شود. نگاه داشتن آن نور و شعله‌اي در دل جواناني است كه در صحنه و دفاع از كشور هستند و مانع تجاوز دشمنان مي‌شود.
    وي، با بيان اينكه دشمن همچنان دشمن است و چيزي عوض نشده، گفت: مادامي كه بدانند ملت در صحنه خواهند بود فكر و خيال تجاوز را از سر خود بيرون مي‌كنند. پس اقدام فيلمسازان براي زنده نگه داشتن حماسه دفاع مقدس يك اقدام دفاعي براي كشور و خدمتي بزرگ است.
رييس مجلس شوراي اسلامي با تشكر از تلاش همه كساني كه در اين صحنه و عرصه خدمت مي‌كنند، گفت: اين مسأله تنها شامل هنرمندان‏ و فيلمنامه‌نويسان نيست، بلكه همه مديراني كه اسباب و وسايل را براي هنر و سينماي دفاع مقدس فراهم مي‌كنند را شامل مي‌شود.
    وي، در پايان گفت: مجلس شوراي اسلامي نيز با شناخت قدر و قيمت كار هنرمندان تلاش مي‌كند با وضع قوانين و اختصاص بودجه در حد امكان به همراهي هنر و حقيقت كمك كند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com