1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 572  تاريخ مخابره خبر:  ۱/۹/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138409010205  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۲۳:۲۲
    ۱۳۸۴/۰۹/۰۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

در ديدار اعضاي شوراي صنفي اكران با معاون امور سينمايي عنوان شد:

جعفري جلوه: رونق اقتصادي سينما در گرو ايجاد امنيت فرهنگي براي خانواده ها است

در ادامه گفتگوهاي دوره اي معاون امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اصناف و دست اندركاران سينماي ايران، اعضاي شوراي صنفي سينماها ضمن ديدار با محمدرضا جعفري جلوه، درخصوص مسائل مختلف اكران سينماي ايران با وي بحث و تبادل نظر به عمل آوردند.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، اعضاي شوراي صنفي اكران متشكل از: همايون اسعديان، عبدالله عليخاني،‌ غلامرضا موسوي، محمدقاصد اشرفي، غلامرضا فرجي و محمدرضا صابري در اولين ديدار رسمي خود با محمدرضا جعفري جلوه بر ادامه و گسترش تعامل مناسب اين شورا با معاونت امور سينمايي تأكيد كردند.
     بنا به اين گزارش، در ابتداي جلسه، همايون اسعديان گزارش كاملي را از چگونگي شكل گيري شوراي صنفي اكران و اقدامات انجام شده توسط اين شورا ارائه كرد. وي در بخشي از سخنانش با اشاره به تشكيل هسته مشورتي اكران در معاونت سينمايي به انجام آسيب شناسي آيين نامه موجود توسط اعضاي شوراي صنفي اشاره و ضرورت ايجاد تحول در آيين نامه فعلي را يادآور شد وي تأكيد كرد: به دليل اينكه آيين نامه فعلي فاقد بسياري از ايده هاي جديد است.
     متأسفانه مجالي براي بروز و ظهور اين ايده ها تاكنون فراهم نشده و مي بايست با ايجاد تغييرات در آيين نامه نسبت به كامل ترين آن اقدام شود.
     حمايت از فيلم هاي فرهنگي براي اكران موفق، تلاش براي تشكيل گروه خاص فيلم هاي كودك و نوجوان، فروش بليت نيم بها، مسائل اخير پيرامون شوراي صنفي اكران،‌ مسأله كمبود سالن سينما، عدم پراكندگي مناسب سالن هاي تهران،‌ مسائل مربوط به سيستم مكانيزاسيون سينماها،‌ بررسي راهكارها و روش هاي نوين تبليغاتي براي فيلم ها، تأكيد بر تجهيز امكانات رفاهي و بهينه سازي امكانات فني و نمايشي سالن هاي سينما،‌ لزوم ترغيب و تشويق سرمايه گذاران بخش خصوصي براي ساخت سالن، تلاش در جهت ايجاد شرايط مناسب براي اكران فيلم ها از جمله مهمترين مواردي بود كه توسط حاضرين مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
     مهندس جعفري جلوه با اظهار خرسندي از برگزاري جلسات گفت و گوي عمومي با اصناف و به خصوص شوراي صنفي نمايش تصريح كرد: شوراي صنفي خواسته يا ناخواسته، بخشي از مديريت و حاكميت سينما است و من معتقدم كه شما در شوراي صنفي اكران به مديريت توليد در سينما مشغوليد. چراكه قسمت اعظمي از جهت و مسير توليد سينماي ايران، ماحصل عملكرد شما در اين شورا است و در واقع پخش و چگونگي اكران است كه به توليد و براي توليد سفارش مي دهد.
     وي، با تشريح عملكرد ساير رسانه هاي مشابه به منظور جذب مخاطب و تأكيد بر دووجهي بودن سينما گفت: سينما برخلاف تلويزيون، يك رسانه گرم است و مخاطب نيز در قبال آن فعال؛ اين ويژگي را دارد كه صرفاً وقت فراغت مخاطب را به خود اختصاص دهد اختياري است براي رفتن و نرفتن، انتخابي است براي ديدن و نديدن و عاملي است براي حركت كردن و حضور در يك فضاي جمعي براي تماشاي فيلم،‌ پس مردم به سالن سينما مي آيند براي اينكه مايلند تا اوقاتشان را در يك محيط امن، فضايي فرهنگي و مكاني در شأن خود سپري كنند. وي با تأكيد بر جدي گرفتن نقش حضور خانواده ها به عنوان يك گروه مخاطب گفت: يكي از مشكلات امروز ما، فردي بودن مفرط مخاطبان است و بايد تلاش كنيم تا غالب مخاطبان سينما همچنان بر شكل جمعي باقي بمانند و بحث خانواده به عنوان يك مخاطب جمعي تقويت شود. جعفري جلوه تصريح نمود: نبايد حقوق معنوي و شئون فرهنگي مردم به حاشيه رانده شود.
     امنيت سينما براي خانواده ها را جدي بگيريم و بدانيم كه راه گشايش رونق اقتصادي سينما نيز همين رهگذر است و يگانه طريق رستگاري فرهنگي و اقتصادي سينما اخلاق گرائي و اصالت و استحكام خانواده هاست. چه خانواده اي كه در قصه اي بر پرده مي نشيند و چه خانواده اي كه براي گذران فراغتي در برابر اين پرده قرار مي گيرد و با قصه جاري بر آن همراه مي شود. اين از مهمترين اموري است كه مي بايست درقواعد و مباني اكران و تخصيص فرصت هاي پخش براي فيلم ها مورد توجه قرار گيرد.
     معاون امور سينمايي و سمعي و بصري در ادامه سخنانش ضرورت ساخت فيلم هاي متناسب با شأن و منزلت مخاطبان را يادآور شد و گفت: بحث فيلم خوب، بايد به عنوان يكي از دلايل اصلي و جدي براي استقبال و يا عدم استقبال مخاطبان مطرح شود و در دستور كار گروه هاي كارشناسي قرار گيرد، تعريف من از فيلم خوب، فيلمي است كه لذت بصري و لذت مفهومي را توامان دارد و وقتي كه از لذت بصري و مفهومي صحبت مي كنيم، بحث توأم اقتصادي و فرهنگي سينما مدنظرمان است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com