1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 602  تاريخ مخابره خبر:  ۲۶/۸/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138408260205  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۵۹:۴۸
    ۱۳۸۴/۰۸/۲۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

حبيب الله بهمني، فيلمساز:

صاحبان بودجه و امكانات، شناخت درستي از فلسفه وجودي سينماي دفاع مقدس ندارند

مهمترين مشكل سينماي دفاع مقدس در بينش و نگاه آنهايي است كه صاحب ابزار بودجه و امكانات هستند اما شناخت لازم و درستي از ضرورت فلسفه وجودي سينماي دفاع مقدس ندارند.

      به گزارش سايت سينمايي سوره، «حبيب الله بهمني» تهيه كننده و فيلمساز در آستانه برگزاري دهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس در گفتگو با امور رسانه اي جشنواره با بيان اين مطلب افزود: متأسفانه امكانات و بودجه در اختيار كساني است كه در ارتباط با موضوع دفاع مقدس نگاه ديگري دارند و دغدغه پاسخگويي به نياز جامعه از طريق سينماي دفاع مقدس را ندارند.
     وي ادامه داد: فقدان درك يا درك ضعيف از ضرورت سينماي دفاع مقدس مهمترين مشكل اين سينما است.
     به گفته وي، دغدغه هاي شخصي فيلمسازان دفاع مقدس و نيز، عدم رشد لازم تكنيك فنون تخصصي در اين طيف سينمايي،‌ از ديگر معضلات اين سينما است.
     اين فيلمساز، معتقد است پايين بودن سطح توانمندي هاي تخصصي و فني در همه سطوح سينماي ايران حس مي شود كه البته، اين در حوزه سينماي دفاع مقدس مشهودتر است و نياز به جنبه هاي تخصصي در اين ژانر بيشتر است.
     بهمني پيشنهاد كرد:‌ آنهايي كه قدرت به حركت درآوردن سينماي دفاع مقدس را دارند عينكشان را عوض كنند تا واقعيت ها را ببينند و نياز جامعه به اين ضرورت را دريابند.
     وي، خاطرنشان كرد: در سال هاي اخير با تغييرات اساسي كه در سطح كشور به وجود آمده عده اي آمده اند قيد سينماي دفاع مقدس و ضرورتش را از زيربنا زدند. در حالي كه با توجه به لشگركشي آمريكا در بيخ گوش ما، جامعه، نيازمند حس هوشمندي، هوشياري و روحيه حماسي بوده و هست.
     كارگردان فيلم سينمايي «تارهاي نامريي» تصريح كرد: به اعتقاد من اولين چيزي كه بايد اتفاق بيفتد تحول در ديدگاه هاي مسؤولان فرهنگي نظامي ما نسبت به مقوله هنر و سينما و بهره اي كه در اين زمينه مي توانند براي آموزش و تقويت روحيه مردم بگيرند هست و شايسته است اين نياز را درك كنند و با شناخت درست و لازم وارد عرصه شوند.
     وي، با اشاره به لزوم برگزاري جشنواره فيلم دفاع مقدس و كاركردها و تأثيراتش خاطرنشان كرد: جشنواره ها وقتي مي توانند فعال باشند و تأثيرگذار، كه چرخه توليد فيلم فعال باشد.
     بهمني اضافه كرد:‌ اينكه جشنواره هاي ما يواش يواش چند سالانه مي شوند ناشي از افت فيلم ها و كمرنگ شدن روند توليد است.
     وي، اظهار داشت: همين كه سينماي دفاع مقدس براي برگزاري جشنواره اش با مشكلات مواجه مي شود نشان دهنده بي اهميت شدن موضوع دفاع مقدس نزد مسؤولان فرهنگي و پايين آمدن سطح توليد فيلم هاي دفاع مقدس است.
     اين هنرمند، مواجهه سينماي دفاع مقدس با انبوه مشكلات را يك خطر خواند و يادآور شد:‌ سينما و سينماگران كار خودشان را مي كنند،‌ اگر موضوع دفاع مقدسي نباشد، سراغ موضوعات خانوادگي، كمدي و... مي روند اما، نياز جامعه و انقلاب مي طلبد كه ما از ژانر دفاع مقدس حمايت كنيم.
     به اعتقاد وي،‌ توجه به سينماي دفاع مقدس جزو ضروريات جامعه ما است كه مضامين انقلاب و دفاع مقدس را در عرصه هنر بازتاب دهند.
     وي گفت:‌ سينما و تلويزيون زبان روز دنياست و بايد مفاهيم بسيار مهم سياسي،‌ اجتماعي و نيازمندي هاي انقلاب و دفاع كشور را از طريق آن به مخاطب انتقال دهيم.
     حبيب الله بهمني تصريح كرد:‌ سينما بهترين رسانه ارتباطي در جهت آموزش و تقويت روحيه حماسي است و لازم است جزو سياست گذاران فرهنگي و نظامي كشور قرار گيرد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com